Autobūves e-stratēģija: jāattīsta ne tikai elektromobiļi, bet arī elektrovelosipēdi 20

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 30.jūlijs 2020 11:46

Franču uzņēmums Peugeot ir pazīstams kā modernu automobiļu ražotājs. Tomēr ne visi zina, ka kompānija, kas pašos pirmsākumos ražoja kafijas dzirnaviņas, vairāk nekā simts gadus piedāvā arī divu riteņu transportlīdzekļus.

Tie ir velosipēdi, kuru nozare attīstās tikpat straujā tempā kā automašīnām, un elektrifikācijas jomā dažkārt pat ir soli priekšā.

Jau vairākus gadus Peugeot ir viens no elektromobilitātes līderiem, kurš veic vērā ņemamas investīcijas ilgtspējīgā mobilitātē un sava piedāvājuma klāstā, lai spētu nodrošināt elektriskā transporta entuziastiem plašas izvēles iespējas – no personīgajiem pasažieru vieglajiem auto un komerctransporta līdz elektriskajiem motorolleriem un velosipēdiem.

Franču ražotāja elektromobilitātes piedāvājums patlaban ietver Eiropas Gada auto titula ieguvēju e-208, kompakto SUV e-2008, kā arī komercautomobiļus e-Expert un e-Traveller. Papildus norit intensīvs darbs hibrīda piedziņas sistēmu attīstīšanā. Tā rezultāts ir plug-in hibrīdautomobilis 3008 Hybrid4, kā arī modeļu 508 un 508 SW versijas ar hibrīddzinēju. Bez tām Peugeot piedāvā elektrisko motorolleru e-Ludix un plašu elektrisko velosipēdu klāstu.

Velosipēds šodien nepieciešams vairāk nekā jebkad

Velosipēdiem ražotājs pievērš īpaši lielu vērību. Globālās koronavīrusa pandēmijas laikmetā, joprojām aktuālām esot dažādām sociālās distancēšanās rekomendācijām, elektrisko velosipēdu var droši dēvēt par labāko šobrīd pieejamo alternatīvu sabiedriskajam transportam.

Ražotājs uzskata, ka ir svarīgi gādāt, lai elektrovelosipēds ir noderīgs ne tikai tiem, kuri šobrīd satraucas par savu veselību, bet arī pilsētu iedzīvotājiem. Vidē, kur ielas ir pilnas ar automašīnām, šāds transportlīdzeklis ir iespēja izvairīties no sastrēgumiem, galvassāpēm, ko sagādā brīvas stāvvietas meklēšana, un visbeidzot arī no maksas par stāvvietu. Piedevām šāda transportlīdzekļa lietošana dod ieguldījumu vides piesārņojuma mazināšanā un veicina cilvēku iesaisti fiziskās aktivitātēs.

Arvien vairāk un vairāk valstu ievieš dažādus instrumentus, lai finansiāli atbalstītu cilvēkus, kuri nolēmuši atteikties no vidi piesārņojoša auto, to aizvietojot ar ilgtspējīgāku un videi saudzīgāku transportlīdzekli. Ir valstis, kuras sniedz atbalstu arī mazāka elektrotransporta pircējiem. Piemēram, Francijā, kur šādi instrumenti pastāv jau sen, elektrovelosipēdu pārdošanas apjoms 2019. gadā palielinājās par 12%, ja salīdzina ar 2018. gadu. Tiek lēsts, ka no 2,65 miljoniem šajā valstī pārdoto velosipēdu apmēram 380 tūkstoši bija ar elektropiedziņu.

Vairāk nekā 100 gadu pieredze

Peugeot ir dziļas saknes velosipēdu ražošanas biznesā, un to apliecina gan tradicionālo, gan elektrovelosipēdu kvalitāte, gan arī fakts, ka iecienītākajiem tradicionālajiem velosipēdu modeļiem ir arī elektriskās versijas. Elektrisko transportlīdzekļu dizainu izstrādā Peugeot dizaina laboratorija Francijā. Viens no tās iespaidīgākajiem veikumiem ir neo-retro stilā ieturētais Peugeot eLC01, kura klasiskās līnijas atgādina Peugeot velosipēdus no pagājušā gadsimta piecdesmitajiem un septiņdesmitajiem gadiem.

Ikkatrs velosipēds tiek montēts rūpnīcā Francijā. Peugeot sāka elektriskos velosipēdus ražot 2009. gadā, un kopš tā laika franči darbojas roku rokā ar Bosch, kam uzticēta gandrīz visu velosipēdu elektromotoru un akumulatoru izgatavošana.

Elektriskie velosipēdi faktiski spēj aizvietot jebkuru citu ikdienas transportlīdzekli, jo atkarībā no uzstādītā akumulatora var nobraukt 70 – 130 kilometrus. Tādēļ ir būtiski uzsvērt, ka elektrovelosipēdam nav jābūt tikai pārvietošanās līdzeklim pilsētā. Tas var būt lieliski piemērots arī tiem, kuri nodarbojas ar sportu, brauc trasē, dodas ekskursijās ārpus pilsētas vai pat mēro tālākus ceļus pa šoseju. Elektrovelosipēdi ir dažādi, un katram no tiem ir savs mērķis.

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Slinkais 30.jūlijs 2020 11:52
5 4 Atbildēt

ir jāpopularizē veselīgs dzīvesveids, pareiza pedāļu mīšana, nevis elektrograbuļi

Slinkais 30.jūlijs 2020 16:19
5 0 Atbildēt

pamēģini paturēt kaut 32-34 vidējo ātrumu, vismaz pāris stundas. tad parunāsim, ir vai nav mīšana sports

protams) 30.jūlijs 2020 14:16
4 1 Atbildēt

palasot tevi, es jau nožēloju ka 1996jā pārdevu golfu....šķiet, ka tā bija mana fatālā kļūda)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sanfrancisko zagļi apsēduši mašīnas – īpašnieki izmisumā atstāj tās vaļā 1

Sanfrancisko (ASV) garnadži metušies uz automašīnu aptīrīšanu ar tādu skubu, ka autovadītāji atstāj vaļā logus un bagāžniekus, lai izvairītos no brutālas sava īpašuma sabojāšanas. Policija brīdina, ka tas nav pareizi. Lasīt vairāk

 

Atbalsta kriminālatbildības noteikšanu par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm 3

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Krimināllikumā, ar kuriem plānots noteikt kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles. Lasīt vairāk

 

Apzagti Ukrainai paredzētie auto (+ VIDEO) 11

Jaunmārupē apzagtas Ukrainas aizstāvjiem paredzētās automašīnas, kuras ziedojuši vai nu paši auto īpašnieki, vai arī tās nopirktas par saziedoto naudu. Daļai auto, kam jādodas uz fronti Ukrainā, nozagti akumulatori. Policija sākusi izmeklēšanu Lasīt vairāk

 

Kāpēc saules paneļu saražoto elektrību īpašnieks nevar izmantot citos īpašumos? (+ VIDEO) 14

Īpašnieks uzstādījis savā īpašumā saules paneļus "ar rezervi", cerot, ka tādejādi varēs norēķināties arī par citos savos īpašumos iztērēto enerģiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti