Autobūves e-stratēģija: jāattīsta ne tikai elektromobiļi, bet arī elektrovelosipēdi 20

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 30.jūlijs 2020 11:46

Franču uzņēmums Peugeot ir pazīstams kā modernu automobiļu ražotājs. Tomēr ne visi zina, ka kompānija, kas pašos pirmsākumos ražoja kafijas dzirnaviņas, vairāk nekā simts gadus piedāvā arī divu riteņu transportlīdzekļus.

Tie ir velosipēdi, kuru nozare attīstās tikpat straujā tempā kā automašīnām, un elektrifikācijas jomā dažkārt pat ir soli priekšā.

Jau vairākus gadus Peugeot ir viens no elektromobilitātes līderiem, kurš veic vērā ņemamas investīcijas ilgtspējīgā mobilitātē un sava piedāvājuma klāstā, lai spētu nodrošināt elektriskā transporta entuziastiem plašas izvēles iespējas – no personīgajiem pasažieru vieglajiem auto un komerctransporta līdz elektriskajiem motorolleriem un velosipēdiem.

Franču ražotāja elektromobilitātes piedāvājums patlaban ietver Eiropas Gada auto titula ieguvēju e-208, kompakto SUV e-2008, kā arī komercautomobiļus e-Expert un e-Traveller. Papildus norit intensīvs darbs hibrīda piedziņas sistēmu attīstīšanā. Tā rezultāts ir plug-in hibrīdautomobilis 3008 Hybrid4, kā arī modeļu 508 un 508 SW versijas ar hibrīddzinēju. Bez tām Peugeot piedāvā elektrisko motorolleru e-Ludix un plašu elektrisko velosipēdu klāstu.

Velosipēds šodien nepieciešams vairāk nekā jebkad

Velosipēdiem ražotājs pievērš īpaši lielu vērību. Globālās koronavīrusa pandēmijas laikmetā, joprojām aktuālām esot dažādām sociālās distancēšanās rekomendācijām, elektrisko velosipēdu var droši dēvēt par labāko šobrīd pieejamo alternatīvu sabiedriskajam transportam.

Ražotājs uzskata, ka ir svarīgi gādāt, lai elektrovelosipēds ir noderīgs ne tikai tiem, kuri šobrīd satraucas par savu veselību, bet arī pilsētu iedzīvotājiem. Vidē, kur ielas ir pilnas ar automašīnām, šāds transportlīdzeklis ir iespēja izvairīties no sastrēgumiem, galvassāpēm, ko sagādā brīvas stāvvietas meklēšana, un visbeidzot arī no maksas par stāvvietu. Piedevām šāda transportlīdzekļa lietošana dod ieguldījumu vides piesārņojuma mazināšanā un veicina cilvēku iesaisti fiziskās aktivitātēs.

Arvien vairāk un vairāk valstu ievieš dažādus instrumentus, lai finansiāli atbalstītu cilvēkus, kuri nolēmuši atteikties no vidi piesārņojoša auto, to aizvietojot ar ilgtspējīgāku un videi saudzīgāku transportlīdzekli. Ir valstis, kuras sniedz atbalstu arī mazāka elektrotransporta pircējiem. Piemēram, Francijā, kur šādi instrumenti pastāv jau sen, elektrovelosipēdu pārdošanas apjoms 2019. gadā palielinājās par 12%, ja salīdzina ar 2018. gadu. Tiek lēsts, ka no 2,65 miljoniem šajā valstī pārdoto velosipēdu apmēram 380 tūkstoši bija ar elektropiedziņu.

Vairāk nekā 100 gadu pieredze

Peugeot ir dziļas saknes velosipēdu ražošanas biznesā, un to apliecina gan tradicionālo, gan elektrovelosipēdu kvalitāte, gan arī fakts, ka iecienītākajiem tradicionālajiem velosipēdu modeļiem ir arī elektriskās versijas. Elektrisko transportlīdzekļu dizainu izstrādā Peugeot dizaina laboratorija Francijā. Viens no tās iespaidīgākajiem veikumiem ir neo-retro stilā ieturētais Peugeot eLC01, kura klasiskās līnijas atgādina Peugeot velosipēdus no pagājušā gadsimta piecdesmitajiem un septiņdesmitajiem gadiem.

Ikkatrs velosipēds tiek montēts rūpnīcā Francijā. Peugeot sāka elektriskos velosipēdus ražot 2009. gadā, un kopš tā laika franči darbojas roku rokā ar Bosch, kam uzticēta gandrīz visu velosipēdu elektromotoru un akumulatoru izgatavošana.

Elektriskie velosipēdi faktiski spēj aizvietot jebkuru citu ikdienas transportlīdzekli, jo atkarībā no uzstādītā akumulatora var nobraukt 70 – 130 kilometrus. Tādēļ ir būtiski uzsvērt, ka elektrovelosipēdam nav jābūt tikai pārvietošanās līdzeklim pilsētā. Tas var būt lieliski piemērots arī tiem, kuri nodarbojas ar sportu, brauc trasē, dodas ekskursijās ārpus pilsētas vai pat mēro tālākus ceļus pa šoseju. Elektrovelosipēdi ir dažādi, un katram no tiem ir savs mērķis.

 
Visi komentāri
 
Slinkais 30.jūlijs 2020 11:52
5 4 Atbildēt

ir jāpopularizē veselīgs dzīvesveids, pareiza pedāļu mīšana, nevis elektrograbuļi

msh 30.jūlijs 2020 12:42
3 6 Atbildēt

Kārtējais ē-idiotisms. Kurš ir tas ilgtspējīgais risinājums, velosipēds, kuru rietumos ir pieņemts dažus gadus paļurkāt un tad izmest un pirkt nākamo - un to vēl elektrizēt lai vēl tiktu kādi kilogrami toksisko atkritumu katru reizi izmesti? Elektrovelosipēds pa lielam ir paredzēts tam pašam kontingentam kam sabiedriskais transports - veciem, slimiem un vārgiem - kam vēl der tāds brīnums ar dārgu papildus mezglu kurš darbojas ātrumos kas zemāki nekā tie, ko normāls minējs uzgriež viens pats?

P.N. Par to "ilgtspējību" - man kaut kā sanāk ka ja rēķinātu uz kilometriem, tad velosipēda amortizācijas izmaksas būtu lielākas nekā golfam...

protams) 30.jūlijs 2020 14:16
4 1 Atbildēt

palasot tevi, es jau nožēloju ka 1996jā pārdevu golfu....šķiet, ka tā bija mana fatālā kļūda)

GK1968 30.jūlijs 2020 14:22
2 0 Atbildēt

Mans viedoklis tieši tāds pats par e-velo lietām. Plus vēl tas, ka unifikācija un remontiespējas minimālas.

Sportists 30.jūlijs 2020 13:23
2 1 Atbildēt

Būs normāls braucamais ar ko uz zālīti aizbraukt, nebūs ar moci jāsmirdina gaiss! Un tiem, kas te ļurina par sportošanu ar velo, tad 30 min brauciens jau nav nekāda sportošana!

Ja grib sportot, izskrien vakarā krosiņu, kādas 40 min, vai 10km un būs normāls sportiņš.

Velo mīšana tāds plezīrs, ne sports!

WALA 30.jūlijs 2020 13:28
3 2 Atbildēt

mani uzjautrina cilvēki kuriem ir "vakara jabrauc uz zālīti" sportot, es vēl saprotu ja tue ir komandu sporta veidi telpās, bet citādi - izej svaiga gaisa un sporto uz veselību ...

taisnība 30.jūlijs 2020 14:21
3 0 Atbildēt

jau tev ir, laikam tāpēc velosportisti treniņā brauc 100+ (šosejnieki), krosistiem un kalniniekiem arī ap 50 un pa jebeņiem.

Bet ja tu pabrauktu tās pašas 30min intervālos, tad nākamajā dienā uz zāli točno neietu))

Slinkais 30.jūlijs 2020 16:19
5 0 Atbildēt

pamēģini paturēt kaut 32-34 vidējo ātrumu, vismaz pāris stundas. tad parunāsim, ir vai nav mīšana sports

GK1968 30.jūlijs 2020 14:34
1 0 Atbildēt

Peugeot velo sāka ražot krietni agrāk par rakstā minēto 09. Garāžas kaimiņš ar tādu rullē jau no 2001! Vēl iedeva notestēt. Kvalitāte super. Gultņi visur bez luftes un bez sajūtamas pretestības! Bremzes un diski nemet.

reizēm 30.jūlijs 2020 15:31
0 0 Atbildēt

atklājas brīnumu lietas, ja izlasa kārtīgi....

Vairāk nekā 100 gadu pieredze...franču velo savulaik vispār bija standarts....2009. ir tikai par elektriskajiem runājot.

Zārks,arī uz īri 30.jūlijs 2020 14:56
1 1 Atbildēt

Akcija,ņem vienu bet maksā par diviem un otru dāvini sev tuvam draugam.....iespēja īrēt 20 gadus pa 10 eirikiem mēnesī.... visa info-laime.lv

Zārks,arī uz īri 30.jūlijs 2020 14:57
1 0 Atbildēt

Jūs interesē mūsu akcija?

mūs 30.jūlijs 2020 15:32
3 0 Atbildēt

interesē paraugdemonstrējumi

650 30.jūlijs 2020 16:14
3 1 Atbildēt

Zae BAL !

Zārks,uz īri 30.jūlijs 2020 17:07
1 0 Atbildēt

Jums interesē mūsu akcija?

Krotow 31.jūlijs 2020 1:44
2 1 Atbildēt

Pieprasu paraugdemonstrējumu ar notariāli apstiprinātu šī posta autora miršanas apliecību. Ātrāk neinteresēs.

Krotow 31.jūlijs 2020 1:43
2 0 Atbildēt

Par pežu velo nemācēšu teikt, taču elektrovelo iepriekšējās darbavietās, kur sabiedriskā transporta grafiks bija kretīnisks, braukšanai uz darbu vasarās būtu ļoti noderējis. Otrs labums - ar elektroriteni vari ierasties galā nesasvīdis, kas ietaupa pārģērbšanās laiku. Parsto pedāļminēju variants braukšanai uz darbu šī iemesla dēļ īsti neder. Nu nesakiet ka mīšanās ar 25-30 km/h pretvējā 8-15 km distancē turp un atpakaļ nav sports

WALA 31.jūlijs 2020 8:01
0 1 Atbildēt

itka jau tā ir, bet nu normālā ofisā varētu ekspektēt, ka ir duša. Un tas kas man nepatīk jebkuram 2 ritenu braucamajam - ja ir lietus, tad tu būsi slapjš un netīrs, ta ka pārģērbšanas tāpat taja hisa ir jāierēķina.

emm 31.jūlijs 2020 9:37
0 0 Atbildēt

karstā laikā, kamēr tiec līdz birojam, vienalga esi nosvīdis.

var jau būt ka tie, kas no kondionētas istabas pa tiešo garāžā, iesprūk kondicionētā auto un tad no tā iesprūk kondicionētā birojā.

un ja reiz esi nosvīdis - labāk vismaz ar kādu nebūt labumu?

WALA 31.jūlijs 2020 16:30
1 0 Atbildēt

Es ar visām 4ām par velo, lai ari es personigi varētu no garažas līdz pasām ofisa durvīm braukt ar auto ... Respektivi man no gultas lidz auto 4 metri, no auto lidz ofusa kreslam varbut 30 metri max

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti