Volvo patentējis elektronisku stūri un pedāļus (+ FOTO) - iAuto

Volvo patentējis elektronisku stūri un pedāļus (+ FOTO) 11

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 5.oktobris 2020 9:32

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo izgudrojusi automobiļa vadības sistēmu, kas ļaus pedāļus un stūri novietot vadītājam parocīgā vietā – labajā vai kreisajā pusē un pat centrā.

Būtiskā atšķirība starp Volvo vadības sistēmu un mums pierasto, ir tāda, ka jaunā tehnoloģija iztiek bez mehāniskas sasaistes ar stūri un riteņiem, kas nozīmē, ka nav nekādu tehnisku šķēršļu, lai to pārvietotu pa salonu. Vienkāršākajā gadījumā stūri ar integrētu mērinstrumentu paneli var pārvietot horizontāli, un vadītājs teorētiski var sēdēt ne tikai kreisajā vai labajā pusē, bet arī pa centru, tāpat kā dažās unikālas konstrukcijas hipermašīnās.

Elektroniskie pedāļi jau sen tiek izmantoti sērijveida automašīnās, taču Volvo dizaineri uzskata, ka nākotnē "fiziskie" pedāļi var dot vietu skārienpaneliem, kas paātrinās vai palēninās automobili atkarībā no tā, cik stipri vadītājs spiedīs uz šiem sensoriem.

Skārienpedāļus var integrēt grīdas paneļos un tie tiks aktivizēti brīdī, kad stūres rats tiks nofiksēts virs tiem. Arī problēmām ar braukšanas režīma izvēles slēdzi nevajadzētu būt - selektoru var novietot zem stūres vai atstāt parastajā vietā.

Volvo inženieri uzskata, ka šāda sistēma kļūs par realitāti, kad transportlīdzekļi sasniegs 3. līmeņa autonomās braukšanas pakāpi, kas nozīmē, ka vadītājam nav nepārtraukti jāuzrauga autopilots.

Pagaidām Volvo elektronisko stūri un pedāļus izmantot sērijveida automašīnās liedz likums, taču uzņēmums uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums līdz brīdim, kad tā kļūs par ikdienu.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Laaciz 5.oktobris 2020 9:40
5 2 Atbildēt

No sērijas "Izdomājām neesošu problēmu un tad to risinam".

Tas gan 5.oktobris 2020 11:19
5 0 Atbildēt

koncepti ir bijuši, tak neviens to nav "novedis līdz galam", un tā ir milzīga atšķirība. Kosmiskas idejas arī mazam bērnam var ienākt prātā...

spriidiic 5.oktobris 2020 22:38
5 0 Atbildēt

Patentēšana ir izgudrojuma oficiāla apstiprināšana , nekas vairāk . Nav īsti par ko cepties , tādi murgi (elektriska stūrēšana) radīs daudzas tiesu lietas . Cietušie un vainīgie sūdzēs auto ražotājus par stūrēšanas ķezām .

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 25

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti