Volvo patentējis elektronisku stūri un pedāļus (+ FOTO) 11

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 5.oktobris 2020 9:32

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo izgudrojusi automobiļa vadības sistēmu, kas ļaus pedāļus un stūri novietot vadītājam parocīgā vietā – labajā vai kreisajā pusē un pat centrā.

Būtiskā atšķirība starp Volvo vadības sistēmu un mums pierasto, ir tāda, ka jaunā tehnoloģija iztiek bez mehāniskas sasaistes ar stūri un riteņiem, kas nozīmē, ka nav nekādu tehnisku šķēršļu, lai to pārvietotu pa salonu. Vienkāršākajā gadījumā stūri ar integrētu mērinstrumentu paneli var pārvietot horizontāli, un vadītājs teorētiski var sēdēt ne tikai kreisajā vai labajā pusē, bet arī pa centru, tāpat kā dažās unikālas konstrukcijas hipermašīnās.

Elektroniskie pedāļi jau sen tiek izmantoti sērijveida automašīnās, taču Volvo dizaineri uzskata, ka nākotnē "fiziskie" pedāļi var dot vietu skārienpaneliem, kas paātrinās vai palēninās automobili atkarībā no tā, cik stipri vadītājs spiedīs uz šiem sensoriem.

Skārienpedāļus var integrēt grīdas paneļos un tie tiks aktivizēti brīdī, kad stūres rats tiks nofiksēts virs tiem. Arī problēmām ar braukšanas režīma izvēles slēdzi nevajadzētu būt - selektoru var novietot zem stūres vai atstāt parastajā vietā.

Volvo inženieri uzskata, ka šāda sistēma kļūs par realitāti, kad transportlīdzekļi sasniegs 3. līmeņa autonomās braukšanas pakāpi, kas nozīmē, ka vadītājam nav nepārtraukti jāuzrauga autopilots.

Pagaidām Volvo elektronisko stūri un pedāļus izmantot sērijveida automašīnās liedz likums, taču uzņēmums uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums līdz brīdim, kad tā kļūs par ikdienu.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Laaciz 5.oktobris 2020 9:40
5 2 Atbildēt

No sērijas "Izdomājām neesošu problēmu un tad to risinam".

Tas gan 5.oktobris 2020 11:19
5 0 Atbildēt

koncepti ir bijuši, tak neviens to nav "novedis līdz galam", un tā ir milzīga atšķirība. Kosmiskas idejas arī mazam bērnam var ienākt prātā...

spriidiic 5.oktobris 2020 22:38
5 0 Atbildēt

Patentēšana ir izgudrojuma oficiāla apstiprināšana , nekas vairāk . Nav īsti par ko cepties , tādi murgi (elektriska stūrēšana) radīs daudzas tiesu lietas . Cietušie un vainīgie sūdzēs auto ražotājus par stūrēšanas ķezām .

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar ko būtu jāsāk, lai uzlabotu satiksmes drošību ilgtermiņā! Māris Ozoliņš, Pauls Timrots (+ VIDEO) 5

Māra Ozoliņa saruna ar Paulu Timrotu par satiksmi, drošību un elektroauto - 1.daļa. Lasīt vairāk

 

Madonas un Gulbenes apkārtnē atjaunoti vairāki tilti; atklāts tilts pār Aronu (+ FOTO)

Madonas un Gulbenes apkārtnē ir atjaunoti vairāki valsts autoceļu tīkla tilti. Trešdien 21. oktobrī Mārcienā uz autoceļa Trušļi–Mārciena (V895) tā 4,62. kilometrā tika atklāts viens no tiem - jaunizbūvētais tilts pār Aronu. Lasīt vairāk

 

Vairāki autovadītāji pēc uzbraukšanas gājējiem un velosipēdistiem pametuši avāriju vietas 5

Trešdien Latvijā notikuši vairāki negadījumi, kad autovadītāji, uzbraucot gājējiem vai velosipēdistiem, pametuši notikumu vietas, liecina Valsts policijas sniegtā informācija. Lasīt vairāk

 

Kā dīzeļauto panākt labākus tehniskās apskates rezultātus ? (+VIDEO) 51

Tas ir regulāri dzirdēts, ka cilvēki, lai dabūtu labākus tehniskās apskates rezultātus, vienu vai divas bākas izbrauc ar augstas kvalitātes dīzeļdegvielu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti