Zviedrijas autobūves kompānija Volvo izgudrojusi automobiļa vadības sistēmu, kas ļaus pedāļus un stūri novietot vadītājam parocīgā vietā – labajā vai kreisajā pusē un pat centrā.
Būtiskā atšķirība starp Volvo vadības sistēmu un mums pierasto, ir tāda, ka jaunā tehnoloģija iztiek bez mehāniskas sasaistes ar stūri un riteņiem, kas nozīmē, ka nav nekādu tehnisku šķēršļu, lai to pārvietotu pa salonu. Vienkāršākajā gadījumā stūri ar integrētu mērinstrumentu paneli var pārvietot horizontāli, un vadītājs teorētiski var sēdēt ne tikai kreisajā vai labajā pusē, bet arī pa centru, tāpat kā dažās unikālas konstrukcijas hipermašīnās.
Elektroniskie pedāļi jau sen tiek izmantoti sērijveida automašīnās, taču Volvo dizaineri uzskata, ka nākotnē "fiziskie" pedāļi var dot vietu skārienpaneliem, kas paātrinās vai palēninās automobili atkarībā no tā, cik stipri vadītājs spiedīs uz šiem sensoriem.
Skārienpedāļus var integrēt grīdas paneļos un tie tiks aktivizēti brīdī, kad stūres rats tiks nofiksēts virs tiem. Arī problēmām ar braukšanas režīma izvēles slēdzi nevajadzētu būt - selektoru var novietot zem stūres vai atstāt parastajā vietā.
Volvo inženieri uzskata, ka šāda sistēma kļūs par realitāti, kad transportlīdzekļi sasniegs 3. līmeņa autonomās braukšanas pakāpi, kas nozīmē, ka vadītājam nav nepārtraukti jāuzrauga autopilots.
Pagaidām Volvo elektronisko stūri un pedāļus izmantot sērijveida automašīnās liedz likums, taču uzņēmums uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums līdz brīdim, kad tā kļūs par ikdienu.





No sērijas "Izdomājām neesošu problēmu un tad to risinam".