Volvo patentējis elektronisku stūri un pedāļus (+ FOTO) 11

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 5.oktobris 2020 9:32

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo izgudrojusi automobiļa vadības sistēmu, kas ļaus pedāļus un stūri novietot vadītājam parocīgā vietā – labajā vai kreisajā pusē un pat centrā.

Būtiskā atšķirība starp Volvo vadības sistēmu un mums pierasto, ir tāda, ka jaunā tehnoloģija iztiek bez mehāniskas sasaistes ar stūri un riteņiem, kas nozīmē, ka nav nekādu tehnisku šķēršļu, lai to pārvietotu pa salonu. Vienkāršākajā gadījumā stūri ar integrētu mērinstrumentu paneli var pārvietot horizontāli, un vadītājs teorētiski var sēdēt ne tikai kreisajā vai labajā pusē, bet arī pa centru, tāpat kā dažās unikālas konstrukcijas hipermašīnās.

Elektroniskie pedāļi jau sen tiek izmantoti sērijveida automašīnās, taču Volvo dizaineri uzskata, ka nākotnē "fiziskie" pedāļi var dot vietu skārienpaneliem, kas paātrinās vai palēninās automobili atkarībā no tā, cik stipri vadītājs spiedīs uz šiem sensoriem.

Skārienpedāļus var integrēt grīdas paneļos un tie tiks aktivizēti brīdī, kad stūres rats tiks nofiksēts virs tiem. Arī problēmām ar braukšanas režīma izvēles slēdzi nevajadzētu būt - selektoru var novietot zem stūres vai atstāt parastajā vietā.

Volvo inženieri uzskata, ka šāda sistēma kļūs par realitāti, kad transportlīdzekļi sasniegs 3. līmeņa autonomās braukšanas pakāpi, kas nozīmē, ka vadītājam nav nepārtraukti jāuzrauga autopilots.

Pagaidām Volvo elektronisko stūri un pedāļus izmantot sērijveida automašīnās liedz likums, taču uzņēmums uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums līdz brīdim, kad tā kļūs par ikdienu.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Laaciz 5.oktobris 2020 9:40
5 2 Atbildēt

No sērijas "Izdomājām neesošu problēmu un tad to risinam".

Tas gan 5.oktobris 2020 11:19
5 0 Atbildēt

koncepti ir bijuši, tak neviens to nav "novedis līdz galam", un tā ir milzīga atšķirība. Kosmiskas idejas arī mazam bērnam var ienākt prātā...

spriidiic 5.oktobris 2020 22:38
5 0 Atbildēt

Patentēšana ir izgudrojuma oficiāla apstiprināšana , nekas vairāk . Nav īsti par ko cepties , tādi murgi (elektriska stūrēšana) radīs daudzas tiesu lietas . Cietušie un vainīgie sūdzēs auto ražotājus par stūrēšanas ķezām .

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai uzlauztu Tesla Model 3 hakerim pietika ar 2 minūtēm

Kanādā sarīkotajās “hakeru” sacensībās Pwn2Own franču kiberaizsardzības speciālistam no Synacktiv uzņēmuma pietika ar divām minūtēm, lai uzlauztu Tesla aizsardzību. Lasīt vairāk

 

Zaļi dzīvot neaizliegsi - airBaltic pērk duci Audi par 100 000 eiro katru 22

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosoda aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgu 2022.gada izlaiduma "Audi e-tron" elektroauto iegādi līzingā un pieprasīs skaidrojumu "airBaltic" padomei, aģentūru LETA informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Aļona Zandere. Lasīt vairāk

 

Pasaule mainās, un autoražotāji pielāgojas: arī sportiskie SUV modeļi prot taupīt 15

Lai samazinātu dzinēju degvielas apetīti un ierobežotu izmešus, inženieriem nākas likt lietā visus iespējamos paņēmienus. Viens no vienkāršākajiem un efektīvākajiem risinājumiem, kā to sasniegt, ir ekonomiskās braukšanas režīms. Lasīt vairāk

 

Tavs Auto TV tests: jaunais Peugeot 408 (+ VIDEO) 3

Kādas atmiņas jums nāk prātā, kad izdzirdat vārdu Peugeot 408? Franču kino klasika, komēdija Taxi, praktiski hečbeki vai sedani? Nē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti