Volvo patentējis elektronisku stūri un pedāļus (+ FOTO) 11

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 5.oktobris 2020 9:32

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo izgudrojusi automobiļa vadības sistēmu, kas ļaus pedāļus un stūri novietot vadītājam parocīgā vietā – labajā vai kreisajā pusē un pat centrā.

Būtiskā atšķirība starp Volvo vadības sistēmu un mums pierasto, ir tāda, ka jaunā tehnoloģija iztiek bez mehāniskas sasaistes ar stūri un riteņiem, kas nozīmē, ka nav nekādu tehnisku šķēršļu, lai to pārvietotu pa salonu. Vienkāršākajā gadījumā stūri ar integrētu mērinstrumentu paneli var pārvietot horizontāli, un vadītājs teorētiski var sēdēt ne tikai kreisajā vai labajā pusē, bet arī pa centru, tāpat kā dažās unikālas konstrukcijas hipermašīnās.

Elektroniskie pedāļi jau sen tiek izmantoti sērijveida automašīnās, taču Volvo dizaineri uzskata, ka nākotnē "fiziskie" pedāļi var dot vietu skārienpaneliem, kas paātrinās vai palēninās automobili atkarībā no tā, cik stipri vadītājs spiedīs uz šiem sensoriem.

Skārienpedāļus var integrēt grīdas paneļos un tie tiks aktivizēti brīdī, kad stūres rats tiks nofiksēts virs tiem. Arī problēmām ar braukšanas režīma izvēles slēdzi nevajadzētu būt - selektoru var novietot zem stūres vai atstāt parastajā vietā.

Volvo inženieri uzskata, ka šāda sistēma kļūs par realitāti, kad transportlīdzekļi sasniegs 3. līmeņa autonomās braukšanas pakāpi, kas nozīmē, ka vadītājam nav nepārtraukti jāuzrauga autopilots.

Pagaidām Volvo elektronisko stūri un pedāļus izmantot sērijveida automašīnās liedz likums, taču uzņēmums uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums līdz brīdim, kad tā kļūs par ikdienu.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Laaciz 5.oktobris 2020 9:40
5 2 Atbildēt

No sērijas "Izdomājām neesošu problēmu un tad to risinam".

Tas gan 5.oktobris 2020 11:19
5 0 Atbildēt

koncepti ir bijuši, tak neviens to nav "novedis līdz galam", un tā ir milzīga atšķirība. Kosmiskas idejas arī mazam bērnam var ienākt prātā...

spriidiic 5.oktobris 2020 22:38
5 0 Atbildēt

Patentēšana ir izgudrojuma oficiāla apstiprināšana , nekas vairāk . Nav īsti par ko cepties , tādi murgi (elektriska stūrēšana) radīs daudzas tiesu lietas . Cietušie un vainīgie sūdzēs auto ražotājus par stūrēšanas ķezām .

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti