Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 1.decembris 2020 13:58

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.

Statistika rāda, ka vairums pircēju izvēlas cenu ziņā pieejamus elektroautomobiļus, kas apgādāti ar salīdzinoši nelielas kapacitātes akumulatoriem. Plusi – šāds auto maksā mazāk, mīnusi – šāds auto nespēj tālu aizbraukt.

Britu auto eksperti tad arī nolēmuši noskaidrot, cik īsti var nobraukt cenu ziņā pievilcīgie, bet ne īpaši lieliem akumulatoriem apgādātie elektroautomobiļi. Eksperimentā piedalījās Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE, Honda e un Volkswagen e-Up!.

Visas automašīnas uz automaģistrāles Londonas tuvumā izbrauca vienā laikā un devās vienā virzienā, izbraucot pilnībā uzlādēto akumulatoru pilnīgi tukšu.

Renault Zoe veica vislielāko atstatumu – 386 km, kas ir diezgan tuvu ražotāja norādītajiem 383 km. Nokrītot veicamās distances radītājam uz nulli, Zoe turpināja braukt, taču tad apstājās, turklāt bez brīdinājuma.

Opel Corsa-e veica otru lielāko atstatumu (280 km), krietni atpaliekot no rūpnīcas norādītajiem 336 km. Tuvojoties enerģijas krājuma izsīkumam, automobilis pārslēdzās taupības režīmā un stipri samazinot ātrumu, nobrauca vēl 6 km.

Trešo vietu šajā eksperimentā ieguva Volkswagen e-Up!, sagādājot patīkamu pārsteigumu – nokrītot gaitas rezerves rādītājam uz nulli, mazais volfsburdzietis turpināja braukt vēl 5 km, pārsniedzot rūpnīcas rādītāju (255 km) par šiem pašiem 5 km.

Mini Cooper SE palika ceturtais – sasniegtie 247 km neļāva pakāpties augstāk, lai gan arī šajā gadījumā automobilis nobrauca vairāk nekā ražotājs bija norādījis tehniskajā dokumentācijā (232 km). Taupības režīmu Mini cooper SE ieslēdz, kad atlikušās autonomijas rādītājs pāriet uz vienciparu skaitļiem.

 Piekto vietu ieņēma Peugeot e-208. Lai gan tehniski franču elektroautomobilis ir tāds pat kā Opel Corsa-e, testā tas vācu ražojumam zaudēja veselus 21 km, kas nozīmē tikai vienu – no rūpnīcas rādītājiem tas atpaliek vēl vairāk kā Opel.

Pēdējais britu ekspertu testā palika „German Car of the Year 2021“ uzvarētājs Honda e. Mazais japānis padevās jau pēc 181 km, neaizbraucot līdz rūpnīcas solītajam rādījumam (201 km) 20 kilometrus.

Piebildīsim, ka trīs automobiļi: Renault Zoe, Mini Cooper Se un Honda e ir arī Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nu 1.decembris 2020 19:48
8 2 Atbildēt

iemācīsies izslēgt pečku, netīrīt logu, braukt klusumā, bez gaismām un ar bailēs ierautu tūpli - lai tikai aizvilktu līdz mājai.

jā. 1.decembris 2020 14:57
6 1 Atbildēt

cik tas patiesībā nobrauc, ir atkarīgs no baterijas uzlādes līmeņa, temperatūras, vēja virziena un stipruma, cilvēku daudzuma/kravas svara, ceļa slīpuma, pečkas....tas, ka britu experdi nobrauca 200-cik-tur-tieši km, nav nekas garantēts papiņam Latvijas ārēs.

Ha 1.decembris 2020 17:11
2 0 Atbildēt

redzi, mums, visticamāk, ir up pirmais izdevums, jaunākais ir bišku labāks, t.i., nobrauc vairāk

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mini izgatavo MINI Clubman Final Edition atvadu versiju (+ FOTO)

Britu autoražotājs Mini sagatavojis universāla Clubman atvadu versiju, kas tiks izlaista ierobežotā skaitā – 1969 vienībās. Lasīt vairāk

 

Kāpēc pasažieri nevēlas samierināties ar "Rīgas satiksmes" biļešu reformu? (+ VIDEO) 10

Rīgas Satiksme skaidro, kādēļ biļetes brīvdienās kļuvušas "nedaudz dārgākas". Lasīt vairāk

 

Pirmo reizi Latvijā sarkanās gaismas pārkāpumus oficiāli fiksēs viedais luksofors 28

No 21. marta Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā oficiāli sāks darboties ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēja aizliegšanas atcelšana sniegtu iespējas jaunām tendencēm 18

Patlaban automobiļu ražotāju lielvalsts Vācija iestājas pret iekšdedzes dzinēju aizliegšanu Eiropas Savienībā no 2035. gada, pieprasot sakārtot likumdošanu par labu arī sintētisko degvielu izmantošanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti