Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam - iAuto

Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 1.decembris 2020 13:58

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.

Statistika rāda, ka vairums pircēju izvēlas cenu ziņā pieejamus elektroautomobiļus, kas apgādāti ar salīdzinoši nelielas kapacitātes akumulatoriem. Plusi – šāds auto maksā mazāk, mīnusi – šāds auto nespēj tālu aizbraukt.

Britu auto eksperti tad arī nolēmuši noskaidrot, cik īsti var nobraukt cenu ziņā pievilcīgie, bet ne īpaši lieliem akumulatoriem apgādātie elektroautomobiļi. Eksperimentā piedalījās Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE, Honda e un Volkswagen e-Up!.

Visas automašīnas uz automaģistrāles Londonas tuvumā izbrauca vienā laikā un devās vienā virzienā, izbraucot pilnībā uzlādēto akumulatoru pilnīgi tukšu.

Renault Zoe veica vislielāko atstatumu – 386 km, kas ir diezgan tuvu ražotāja norādītajiem 383 km. Nokrītot veicamās distances radītājam uz nulli, Zoe turpināja braukt, taču tad apstājās, turklāt bez brīdinājuma.

Opel Corsa-e veica otru lielāko atstatumu (280 km), krietni atpaliekot no rūpnīcas norādītajiem 336 km. Tuvojoties enerģijas krājuma izsīkumam, automobilis pārslēdzās taupības režīmā un stipri samazinot ātrumu, nobrauca vēl 6 km.

Trešo vietu šajā eksperimentā ieguva Volkswagen e-Up!, sagādājot patīkamu pārsteigumu – nokrītot gaitas rezerves rādītājam uz nulli, mazais volfsburdzietis turpināja braukt vēl 5 km, pārsniedzot rūpnīcas rādītāju (255 km) par šiem pašiem 5 km.

Mini Cooper SE palika ceturtais – sasniegtie 247 km neļāva pakāpties augstāk, lai gan arī šajā gadījumā automobilis nobrauca vairāk nekā ražotājs bija norādījis tehniskajā dokumentācijā (232 km). Taupības režīmu Mini cooper SE ieslēdz, kad atlikušās autonomijas rādītājs pāriet uz vienciparu skaitļiem.

 Piekto vietu ieņēma Peugeot e-208. Lai gan tehniski franču elektroautomobilis ir tāds pat kā Opel Corsa-e, testā tas vācu ražojumam zaudēja veselus 21 km, kas nozīmē tikai vienu – no rūpnīcas rādītājiem tas atpaliek vēl vairāk kā Opel.

Pēdējais britu ekspertu testā palika „German Car of the Year 2021“ uzvarētājs Honda e. Mazais japānis padevās jau pēc 181 km, neaizbraucot līdz rūpnīcas solītajam rādījumam (201 km) 20 kilometrus.

Piebildīsim, ka trīs automobiļi: Renault Zoe, Mini Cooper Se un Honda e ir arī Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nu 1.decembris 2020 19:48
8 2 Atbildēt

iemācīsies izslēgt pečku, netīrīt logu, braukt klusumā, bez gaismām un ar bailēs ierautu tūpli - lai tikai aizvilktu līdz mājai.

jā. 1.decembris 2020 14:57
6 1 Atbildēt

cik tas patiesībā nobrauc, ir atkarīgs no baterijas uzlādes līmeņa, temperatūras, vēja virziena un stipruma, cilvēku daudzuma/kravas svara, ceļa slīpuma, pečkas....tas, ka britu experdi nobrauca 200-cik-tur-tieši km, nav nekas garantēts papiņam Latvijas ārēs.

Ha 1.decembris 2020 17:11
2 0 Atbildēt

redzi, mums, visticamāk, ir up pirmais izdevums, jaunākais ir bišku labāks, t.i., nobrauc vairāk

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti