Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.
Statistika rāda, ka vairums pircēju izvēlas cenu ziņā pieejamus elektroautomobiļus, kas apgādāti ar salīdzinoši nelielas kapacitātes akumulatoriem. Plusi – šāds auto maksā mazāk, mīnusi – šāds auto nespēj tālu aizbraukt.
Britu auto eksperti tad arī nolēmuši noskaidrot, cik īsti var nobraukt cenu ziņā pievilcīgie, bet ne īpaši lieliem akumulatoriem apgādātie elektroautomobiļi. Eksperimentā piedalījās Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE, Honda e un Volkswagen e-Up!.
Visas automašīnas uz automaģistrāles Londonas tuvumā izbrauca vienā laikā un devās vienā virzienā, izbraucot pilnībā uzlādēto akumulatoru pilnīgi tukšu.
Renault Zoe veica vislielāko atstatumu – 386 km, kas ir diezgan tuvu ražotāja norādītajiem 383 km. Nokrītot veicamās distances radītājam uz nulli, Zoe turpināja braukt, taču tad apstājās, turklāt bez brīdinājuma.
Opel Corsa-e veica otru lielāko atstatumu (280 km), krietni atpaliekot no rūpnīcas norādītajiem 336 km. Tuvojoties enerģijas krājuma izsīkumam, automobilis pārslēdzās taupības režīmā un stipri samazinot ātrumu, nobrauca vēl 6 km.
Trešo vietu šajā eksperimentā ieguva Volkswagen e-Up!, sagādājot patīkamu pārsteigumu – nokrītot gaitas rezerves rādītājam uz nulli, mazais volfsburdzietis turpināja braukt vēl 5 km, pārsniedzot rūpnīcas rādītāju (255 km) par šiem pašiem 5 km.
Mini Cooper SE palika ceturtais – sasniegtie 247 km neļāva pakāpties augstāk, lai gan arī šajā gadījumā automobilis nobrauca vairāk nekā ražotājs bija norādījis tehniskajā dokumentācijā (232 km). Taupības režīmu Mini cooper SE ieslēdz, kad atlikušās autonomijas rādītājs pāriet uz vienciparu skaitļiem.
Piekto vietu ieņēma Peugeot e-208. Lai gan tehniski franču elektroautomobilis ir tāds pat kā Opel Corsa-e, testā tas vācu ražojumam zaudēja veselus 21 km, kas nozīmē tikai vienu – no rūpnīcas rādītājiem tas atpaliek vēl vairāk kā Opel.
Pēdējais britu ekspertu testā palika „German Car of the Year 2021“ uzvarētājs Honda e. Mazais japānis padevās jau pēc 181 km, neaizbraucot līdz rūpnīcas solītajam rādījumam (201 km) 20 kilometrus.
Piebildīsim, ka trīs automobiļi: Renault Zoe, Mini Cooper Se un Honda e ir arī Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.
tāpat kā neviens galvā vesels cilvēks nebrauc tukšu degvielas tvertni, arī elektrisko nežmiegs tukšu - ja vien mērķis nav pasauļoties ceļmalā, gaidot evakuatoru.
es pat nerunāju par to, kāda ietekme ir uz bateriju ieradumam regulāri to izlādēt līdz nullei....nu, protams, ni-cd baterijām tas bija pat ieteicami, 2000jā gadā. Tagad mums būs jau 2021. un li-ion baterijas pagaidām nav aizstātas ar citām.
lai gan nav prātīgi auto izmantot to pašu bateriju veidu, ko telefonos, auto tieši būtu noderīgs baterijas veids kas necieš no dziļām izlādēm.
lai tu nenopērc mašīnu tikai tādēļ, ka tas ir Vācijas gada auto vai piedalās LV gada konkursā, jēga tāda, lai tu zinātu, cik tas patiesībā nobrauc nevis, cik tam rakstīts pasē, jēga tāda, lai tu tāpēc vien nepārmaksā, ka kāds eksperts kaut ko ir pasludinājis par stilīgu un laikmetam atbilstošu
cik tas patiesībā nobrauc, ir atkarīgs no baterijas uzlādes līmeņa, temperatūras, vēja virziena un stipruma, cilvēku daudzuma/kravas svara, ceļa slīpuma, pečkas....tas, ka britu experdi nobrauca 200-cik-tur-tieši km, nav nekas garantēts papiņam Latvijas ārēs.
Latvijas ārēs VW Up vasarā no Rīgas līdz Talsiem un čuššs 135km,nez kur viņi dabon 255km, ja nu vienīgi cita batereja
redzi, mums, visticamāk, ir up pirmais izdevums, jaunākais ir bišku labāks, t.i., nobrauc vairāk
Un tad vēl būs labo un slikto sēriju baterijas, cilvēki internetā apkopos info par sliktajām sērijām, kas netur tik labi slodzi, pārdevēji šo info mēģinās viltot, apzinīgie pircēji atteiksies no pirkuma jo redz baterija ir minēta sliktajā sērijā, nu kārtējais cirks būs))
Ja baterija sastāv no dafiga elementiem, saprotams ka būs variācijas, tur neko nevar darīt pat jaunai baterijai un ar laiku problēmas kļūs izteiktākas. Ek, cilvēki sapņos par laikiem, kad varēja pieliet pilnu bāku, pie krustojuma izmest brangu dūmu mutuli un sajūgam slīdot, paātrināties un apsteigt lohu, kas naudu taupīdams gāzi nespieda tik sirsnīgi))
Neaizmirsti ka elektriskā kaste nav normāla mašīna - tu vienkārši ļoti iespējams būsi spiests braukt esot uz robežas ar neaizbraukšanu, jo nevēlēsies mierīgas sirds dēļ dirnēt pusstundu pie štepseļa, ja brauciens līdz galamērķim būs šī pati pusstunda.
iemācīsies izslēgt pečku, netīrīt logu, braukt klusumā, bez gaismām un ar bailēs ierautu tūpli - lai tikai aizvilktu līdz mājai.
Tam ir paredzēts cits akumulators - nevis gaitas aķis!
Tā ka taupi cik grib, tālāk netiksi ne par metru.