Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 14

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 1.decembris 2020 13:58

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.

Statistika rāda, ka vairums pircēju izvēlas cenu ziņā pieejamus elektroautomobiļus, kas apgādāti ar salīdzinoši nelielas kapacitātes akumulatoriem. Plusi – šāds auto maksā mazāk, mīnusi – šāds auto nespēj tālu aizbraukt.

Britu auto eksperti tad arī nolēmuši noskaidrot, cik īsti var nobraukt cenu ziņā pievilcīgie, bet ne īpaši lieliem akumulatoriem apgādātie elektroautomobiļi. Eksperimentā piedalījās Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE, Honda e un Volkswagen e-Up!.

Visas automašīnas uz automaģistrāles Londonas tuvumā izbrauca vienā laikā un devās vienā virzienā, izbraucot pilnībā uzlādēto akumulatoru pilnīgi tukšu.

Renault Zoe veica vislielāko atstatumu – 386 km, kas ir diezgan tuvu ražotāja norādītajiem 383 km. Nokrītot veicamās distances radītājam uz nulli, Zoe turpināja braukt, taču tad apstājās, turklāt bez brīdinājuma.

Opel Corsa-e veica otru lielāko atstatumu (280 km), krietni atpaliekot no rūpnīcas norādītajiem 336 km. Tuvojoties enerģijas krājuma izsīkumam, automobilis pārslēdzās taupības režīmā un stipri samazinot ātrumu, nobrauca vēl 6 km.

Trešo vietu šajā eksperimentā ieguva Volkswagen e-Up!, sagādājot patīkamu pārsteigumu – nokrītot gaitas rezerves rādītājam uz nulli, mazais volfsburdzietis turpināja braukt vēl 5 km, pārsniedzot rūpnīcas rādītāju (255 km) par šiem pašiem 5 km.

Mini Cooper SE palika ceturtais – sasniegtie 247 km neļāva pakāpties augstāk, lai gan arī šajā gadījumā automobilis nobrauca vairāk nekā ražotājs bija norādījis tehniskajā dokumentācijā (232 km). Taupības režīmu Mini cooper SE ieslēdz, kad atlikušās autonomijas rādītājs pāriet uz vienciparu skaitļiem.

 Piekto vietu ieņēma Peugeot e-208. Lai gan tehniski franču elektroautomobilis ir tāds pat kā Opel Corsa-e, testā tas vācu ražojumam zaudēja veselus 21 km, kas nozīmē tikai vienu – no rūpnīcas rādītājiem tas atpaliek vēl vairāk kā Opel.

Pēdējais britu ekspertu testā palika „German Car of the Year 2021“ uzvarētājs Honda e. Mazais japānis padevās jau pēc 181 km, neaizbraucot līdz rūpnīcas solītajam rādījumam (201 km) 20 kilometrus.

Piebildīsim, ka trīs automobiļi: Renault Zoe, Mini Cooper Se un Honda e ir arī Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki.

 
Visi komentāri
 
jēga? 1.decembris 2020 14:30
0 0 Atbildēt

tāpat kā neviens galvā vesels cilvēks nebrauc tukšu degvielas tvertni, arī elektrisko nežmiegs tukšu - ja vien mērķis nav pasauļoties ceļmalā, gaidot evakuatoru.

es pat nerunāju par to, kāda ietekme ir uz bateriju ieradumam regulāri to izlādēt līdz nullei....nu, protams, ni-cd baterijām tas bija pat ieteicami, 2000jā gadā. Tagad mums būs jau 2021. un li-ion baterijas pagaidām nav aizstātas ar citām.

lai gan nav prātīgi auto izmantot to pašu bateriju veidu, ko telefonos, auto tieši būtu noderīgs baterijas veids kas necieš no dziļām izlādēm.

jēga tāda 1.decembris 2020 14:42
0 0 Atbildēt

lai tu nenopērc mašīnu tikai tādēļ, ka tas ir Vācijas gada auto vai piedalās LV gada konkursā, jēga tāda, lai tu zinātu, cik tas patiesībā nobrauc nevis, cik tam rakstīts pasē, jēga tāda, lai tu tāpēc vien nepārmaksā, ka kāds eksperts kaut ko ir pasludinājis par stilīgu un laikmetam atbilstošu

jā. 1.decembris 2020 14:57
6 1 Atbildēt

cik tas patiesībā nobrauc, ir atkarīgs no baterijas uzlādes līmeņa, temperatūras, vēja virziena un stipruma, cilvēku daudzuma/kravas svara, ceļa slīpuma, pečkas....tas, ka britu experdi nobrauca 200-cik-tur-tieši km, nav nekas garantēts papiņam Latvijas ārēs.

HE 1.decembris 2020 16:59
0 1 Atbildēt

Latvijas ārēs VW Up vasarā no Rīgas līdz Talsiem un čuššs 135km,nez kur viņi dabon 255km, ja nu vienīgi cita batereja

Ha 1.decembris 2020 17:11
2 0 Atbildēt

redzi, mums, visticamāk, ir up pirmais izdevums, jaunākais ir bišku labāks, t.i., nobrauc vairāk

eh.... 1.decembris 2020 18:05
1 1 Atbildēt

Un tad vēl būs labo un slikto sēriju baterijas, cilvēki internetā apkopos info par sliktajām sērijām, kas netur tik labi slodzi, pārdevēji šo info mēģinās viltot, apzinīgie pircēji atteiksies no pirkuma jo redz baterija ir minēta sliktajā sērijā, nu kārtējais cirks būs))

Ja baterija sastāv no dafiga elementiem, saprotams ka būs variācijas, tur neko nevar darīt pat jaunai baterijai un ar laiku problēmas kļūs izteiktākas. Ek, cilvēki sapņos par laikiem, kad varēja pieliet pilnu bāku, pie krustojuma izmest brangu dūmu mutuli un sajūgam slīdot, paātrināties un apsteigt lohu, kas naudu taupīdams gāzi nespieda tik sirsnīgi))

msh 1.decembris 2020 18:12
2 2 Atbildēt

Neaizmirsti ka elektriskā kaste nav normāla mašīna - tu vienkārši ļoti iespējams būsi spiests braukt esot uz robežas ar neaizbraukšanu, jo nevēlēsies mierīgas sirds dēļ dirnēt pusstundu pie štepseļa, ja brauciens līdz galamērķim būs šī pati pusstunda.

nu 1.decembris 2020 19:48
8 2 Atbildēt

iemācīsies izslēgt pečku, netīrīt logu, braukt klusumā, bez gaismām un ar bailēs ierautu tūpli - lai tikai aizvilktu līdz mājai.

Pļurkt 3.decembris 2020 19:44
0 1 Atbildēt

Tam ir paredzēts cits akumulators - nevis gaitas aķis!

Tā ka taupi cik grib, tālāk netiksi ne par metru.

Nu, nu 1.decembris 2020 20:19
1 0 Atbildēt

Tak beidziet, latgaļu puika no kursora šodien stāstīja, ka viss ok- visu Latviju šovasar ar elektro apbraucis, bez jebkādām problēmām, ja kas

nu,kā 1.decembris 2020 21:19
1 0 Atbildēt

Latviju var apbraukt arī ar divriteni, cik tur tā darba. Viens nesen apskrēja. Cita lieta, vai tu esi gatavs braukt ar lādēšanas pārtraukumiem, arī tad kad tu nebūsi vienīgais rindā uz lādēšanu. Tā jau viss okej. Īpaši tad, kad sabūvēs vairāk lādētavu un tajās būs vairāk štekeru. Un cenas nebūs tik augstas, kā tagad. Tā jau izskatās labi.

Latvietis 2.decembris 2020 7:00
0 2 Atbildēt

Super ElektroMēslu bezjēdzīgais Tests, kuram lielāka Pirkstiņ baterija. LOL

Krotow 2.decembris 2020 13:33
0 0 Atbildēt

Wannabe nacionālisti nekad nav izcēlušies ar intelektu.

Jumu 2.decembris 2020 13:08
2 0 Atbildēt

Kādas problēmas ar to bateriju uzlādēšanu? Līdzi jāvadā Ķīnā ražots 220V ğenerators. Pēc apstāšanās tas ir jāpievieno, jāiedarbina, slāpētājs jāizbāž ārā pa mašīnas logu un svilpodams brauc tālāk, baterijas uzlādās un ceļš jautrāks. Bet jūs uzreiz evakuatoru, ar galvu domāt vajag!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Elektriskie, hibrīdi un parastie - kādi vēl jaunumi šogad? 3

2021.gads jau pusē, taču tas nenozīmē, ka autoražotājiem nav ko piedāvāt. Vēl šogad starta lauciņā gan hibrīdi un elektriskie, gan arī vēl nesen tik pierastie automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS ar Valsts policijas atbildi: Jūrmalā saduras trīs automašīnas (+ FOTO) 31

Šodien, 28.jūlijā, Jūrmalā, Majoros, saskrējušās trīs automašīnas. Kurš no spēkratu vadītājiem vainīgs sadursmē, nav zināms. Var redzēt, ka trieciens bijis spēcīgs, tomēr jācer, ka cilvēkiem mediķu palīdzība nebija nepieciešama. Lasīt vairāk

 

Izpūtēji, spuldzes, stikli, riepas - policija kontrolē tehnisko stāvokli (+ FOTO) 17

Valsts policija sadarbībā ar CSDD veica tehnisko kontroli reģionos. Kontroles laikā Cēsīs, Smiltenē un Valmierā tika pārbaudīti 27 auto. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti