Pilsētas mazo auto renesanse – pat visizvēlīgākie komforta cienītāji atradīs ko sev piemērotu 4

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 21.janvāris 2021 14:49

Mazie hečbeki, kas ir ļoti pieprasīti Rietumeiropā, Latvijā ir spiesti piekāpties, pircējiem priekšroku bieži dodot lielākiem spēkratiem

Lai gan tā dēvētie B segmenta modeļi vecajā kontinentā joprojām ir visvairāk pirktie auto personīgajai lietošanai, un zemā cena, pieaugošais elektronisko palīgu klāsts un neierobežotā elastība blīvā satiksmē un šaurās stāvvietās tikai vairo to popularitāti, daudzi pircēji Latvijā aizvien izvēlas ieguldīt nevis jaunā, bet lietotā un lielākā transportlīdzeklī.

To lielā mērā sekmē plaši izplatīti stereotipi, ka mazie hečbeki nespēj nodrošināt komfortu, to gaitas īpašības uz sliktiem ceļiem ir neapmierinošas un tiem trūkst moderno tehnoloģiju un drošības sistēmu.

Tajā ir daļa patiesības: automašīnu koplietošanas uzņēmumu piedāvātie B segmenta auto, kurus var viegli izmēģināt, ir aprīkoti trūcīgāk – ar mazjaudīgiem dzinējiem, un tajos nav dažu moderno tehnoloģiju. Turklāt vairums mazauto, piemēram, Nissan Micra vai Škoda Fabia ir vairāk orientēti uz sportiskumu, nevis komfortu, un ar īsas garenbāzes automašīnām tā ir diezgan izplatīta prakse.

Citroën piesaista konkursa žūrijas uzmanību

Tomēr ne visi ražotāji iet šo “sportiskuma” ceļu, jo ikdienā spēja tikt galā ar neskaitāmajiem ielu seguma defektiem ir daudz svarīgāka kā fiziskā, tā arī psiholoģiskā komforta ziņā. Viens no tiem ir Citroën, kas, radot jaunās paaudzes modeļus, ir atgriezies pie komforta ideoloģijas pirmsākumiem. To, ka tā hečbeks C3 izceļas starp citiem pilsētas mazauto braukšanas komforta ziņā, pamanīja arī konkursa Latvijas Gada auto 2021 žūrijas locekļi.

“Vadot C3, piemēram, pa slaveno Maskavas ielas bruģi, braukšana šķiet daudz gludāka nekā, braucot ar vienu otru lielāku un dārgāku auto,” saka TVNET auto redaktors un Latvijas Gada auto žūrijas pārstāvis Ingars Tenis.

Bet ražotāja filozofijā atslēgvārds “komforts” nenozīmē tikai mīkstāk strādājošu balstiekārtu. Lai definētu mūsdienu komforta kontekstu, Citroën ir izstrādājis īpašu programmu Advanced Comfort, kuras postulāti aptver daudz plašāku pieeju: automašīnai jābūt viegli lietojamai, jānodrošina laba redzamība, jābūt ārkārtīgi ērtai, ar sēdekļiem, kas nenogurdina, un, protams, ar balstiekārtu, kuras regulējumi orientēti uz komfortu.

Šie argumenti ir svarīgi arī tiem, kuri vēlas jaunu, bet ne lielu automašīnu, taču tās cenai jāiekļaujas striktā budžetā. Paturot to prātā, franču autoražotājs savu programmu piemēro visiem modeļiem, arī mazajām automašīnām.

Filozofija gadsimta garumā

Šī pieeja ir ļāvusi uzņēmuma inženieriem atgriezties pie vēsturiskajiem pirmsākumiem, jo ​​Citroën koncentrēšanās uz pasažieru komfortu ir bijusi zīmola galvenā iezīme visā tā vēsturē kopš 1919. gada. Šīs filozofijas idejas pirmoreiz tika realizētas 1931. gadā, kad modelī C6 ražotājs piedāvāja revolucionāro “peldošā dzinēja” risinājumu. Motors virsbūvei tika piestiprināts, izmantojot gumijas balstus, kas ievērojami samazināja vibrācijas salonā.

Latvijā daudzi joprojām atceras kādreiz populāro modeli XM. Tajās uzstādītā hidrauliskā sistēma ļāva elektronikai kontrolēt automašīnas balstiekārtu un amortizāciju, nodrošinot gan ērtu, gan dinamisku braukšanu, ražotājam ar to izpelnoties kulta markas statusu.

Uzņēmuma bagātās komforta tradīcijas savulaik vairoja arī ērtās sēdvietas leģendārajā 50. gadu Citroën DS un Citroën C6 aizmugurējie sēdekļi TGV ātrvilciena stilā.

Uzņēmuma pašreizējā Advanced Comfort programma izmanto mūsdienu autobūves tehnoloģiskās iespējas, to augļus pārnesot arī uz mazākajām automašīnām.

Lai paaugstinātu vispārējo komforta līmeni, tiek izmantoti visdažādākie jauninājumi, piemēram, trokšņus slāpējoši laminētie stikli, lieli vējstikli un panorāmas stikla jumts, kas dod plašākas telpas sajūtu, kā arī uzlaboti sēdekļi un paplašināta tehnoloģiju pakotne, kuras uzdevums ir palīdzēt vadītājam un atvieglot braukšanu.

Īpaša uzmanība sēdekļiem

Daudzu gadu desmitu gaitā attīstoties interjeram, Citroën dizaineri vienmēr ir pievērsuši īpašu uzmanību sēdekļiem: jo ilgāks brauciens, jo vairāk vadītāja un pasažieru pašsajūtu ietekmē to sniegtais komforts neatkarīgi no automašīnas lieluma.

Sākot ar leģendārajiem DS sēdekļiem, uzņēmums gan lielajiem modeļiem, gan mazajiem C3 tagad uzstāda Advanced Comfort sēdekļus ar stingru putu polsterējumu, 2 līdz 15 milimetru biezu mīksto slāni, kā arī pilnveidotu jostasvietas atbalstu.

Portāls Carsguide, izmēģinājis atjaunināto C3, kas uz ceļiem pirmo reizi izbrauca pērnajā rudenī, raksta: “Noteikti izmēģiniet sēdvietas šajā modelī, jo Citroën vienkārši nevar zaudēt sacensībās par labāko komfortu. Franči mierīgi varētu sākt izgatavot mēbeles, jo sēdekļi ir ārkārtīgi ērti un stilīgi. ”

Visbeidzot, ņemot vērā auto nozares straujo progresu, mazajos sērijveida auto var redzēt parādāmies sistēmas, kas iepriekš bija tikai premium segmenta flagmaņu privilēģija. Daudzas no tām ir neatņemama braukšanas komforta sastāvdaļa, kas nodrošina labāku vadītāja labsajūtu un zemāku stresa līmeni.

Piemēram, C3 var aprīkot ar 12 vadītāja palīgsistēmām: sākot no kruīza kontroles ar ceļa zīmju atpazīšanu līdz automātiskajai tālās gaismas pārslēgšanai un aktīvajai avārijas bremzēšanai, un atjauninātajā versijā ir arī priekšējie parkošanās sensori un atpakaļskata kamera.

B segmentā konkurence ir milzīga – Latvijā pircējs var izvēlēties no diviem dučiem modeļu.

Tāpēc, izvēloties jaunu auto, ir vērts izmēģināt vairākus automobiļus un izvēlēties atbilstoši savai filozofijai un vajadzībām.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anoagask 21.janvāris 2021 17:47
2 1 Atbildēt

2x mašīntulkots reklāmas raksts?

msh 21.janvāris 2021 18:36
2 1 Atbildēt

Atkal kaut kāda PSA reklāmas diršana, nomaskēta par kaut kādu apskatu vai izklāstu.

felix65 21.janvāris 2021 17:37
1 1 Atbildēt

Jāsaspiež galvu durvīs, lai pirktu ko no PSA. Kolēģa C4 pat garantijas laikā bija vienas vienīgas galvassāpes.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV Auto Ziņas TESTĒ: Citroen C4 izlēmis kļūt par krosoveru (+ VIDEO) 1

Piecpadsmit gadus laimīgi nodzīvojis kā parasts kompaktklases hečbeks, C4 piepeši izlēmis kļūt par krosoveru - vai vismaz krosoveram līdzīgu priekšmetu. Lai debija padotos pēc iespējas spilgtāka, Citroen licis lietā virsbūves tipu, kas vairāk raksturīgs tādiem automobiļiem kā BMW X6 - ar slīpu aizmuguri kā kupejai  vai tā sauktajam liftbekam. Lasīt vairāk

 

Land Rover izstrādā Defender versiju astoņiem braucējiem 1

Britu autobūves uzņēmums Land Rover pieteicis Defender modeli ar trim sēdekļu rindām. Lasīt vairāk

 

Volvo uzsāk jaunās paaudzes kravinieku ražošanu (+ VIDEO)

Zviedrijas kravas automašīnu ražotājs Volvo Trucks uzsācis jaunās paaudzes FH, FH16, FM un FM saimes modeļu ražošanu. Lasīt vairāk

 

24 posmos, kur pērn veiktā virsmas apstrāde ir ar defektiem, uzņēmēji ir noslaucījuši atdalījušās šķembas; nepieciešamības gadījumā slaucīšana notiks atkārtoti 17

Ceļu būvniecības uzņēmumi, kas pērn veikuši virsmas apstrādes darbus uz valsts autoceļiem, turpina šķembu slaucīšanu posmos, kur pagājušajā gadā veiktajos darbos ir parādījušies defekti, kā rezultātā šķembas atdalās no seguma. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti