quattro četrdesmitgadē Audi sasniedz lielāko pilnpiedziņas modeļu īpatsvaru 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 28.janvāris 2021 10:02

Audi ikoniskās quattro pilnpiedziņas četrdesmitgade tika nosvinēta 2020. gadā. Šo četru desmitgažu laikā tā piedzīvojusi gan ievērojamu attīstību, gan transformāciju jaunos līmeņos, tajā skaitā spēju pielāgoties un nodrošināt stabilu jaudu arī elektroauto, kas vēl pirms 40 gadiem šķita vien tāls sapnis.

Kādi ir ievērojamākie quattro sasniegumi, kas to padara tik īpašu, kā arī, kā tā attīstījusies laika gaitā, skaidro Audi Latvija.

“quattro jau ievērojamu laiku posmu vairs netiek uztverta tikai par tehnoloģiju, bet gan kā zīmola viena no ikoniskākajām vērtībām. Pilnpiedziņas sniegtā braukšanas pieredze viennozīmīgi ir sajūta, kuru ikvienam ir vērts izbaudīt un piedzīvot, īpaši tagad ziemā. Tas ir Audi lepnums un vienlaikus arī kvalitātes zīme, ko arvien attīstām,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

TOP quattro modeļi 2020. gadā

Pēdējo 10 gadu laikā ar katru gadu Latvijā pieaug to cilvēku skaits, kas, iegādājoties Audi automobili, izvēlas modeli ar quattro piedziņu. “quattro jaudas un pārliecības pieprasījumam ir novērojama pieaugoša tendence. 2020. gadā no visiem Latvijā pārdotajiem Audi modeļiem 75% tika iegādāti tieši ar quattro piedziņu, kas ir par teju 10% vairāk nekā gadu iepriekš. “Jau ilggadēji Latvijā pieprasītākie Audi modeļi ir Q7 un Q5, kam quattro pilnpiedziņa ir pieejama standarta aprīkojumā, tomēr pērn 75% no populārā biznesa klases sedana – Audi A6 – tika aprīkoti ar quattro, kas apliecina, ka pilnpiedziņa nav pārliecinoša prasība tikai lielizmēra Audi Q modeļiem,” skaidro Ilgvars Ļubka.

quattro  vēstures nogrieznī

Ideja par visu riteņu piedziņas pasažieru automobili Audi inženieriem dzima 1976./1977. gada ziemā, kad Zviedrijas sniegotajos apstākļos tika salīdzināti aktuālie zīmola prototipi ar priekšējo riteņu piedziņu un praktiskais, vācu armijas vajadzībām radītais –Volkswagen Iltis, kuram pilnpiedziņas sistēmu bija izstrādājis Audi. Neskatoties uz VW Iltis salīdzinoši nelielo jaudu, tas viennozīmīgi pierādīja visu riteņu piedziņas pārākumu apgrūtinātajos un slidenajos braukšanas apstākļos. No šī brīža sākās aktīvs izmēģinājumu un testu laiks, līdz 1979. gada rudenī dienas gaismu ieraudzīja zīmola sportiskā pilnpiedziņas kupeja – Audi quattro, bet jau gadu vēlāk, 1980. gada Ženēvas autošovā automobili varēja iepazīt jebkurš interesents.

quattro savu atpazīstamību un nopelnus guva ātri un strauji. Ja sākotnēji laika posmā no 1980. līdz 1991. gadam tika plānots pārdot vien 400 oriģinālo Audi quattro modeļu, tad vēlāk augstā pieprasījuma rezultātā tika saražots 28 reizes vairāk un pārdoti 11 452 automobiļi.

quattro debija autosportā

Savu debiju autosportā quattro piedzīvoja 1981. gada ziemā, startējot Jänner Rallye rallija posmā Austrijā. Inovatīvā pilnpiedziņa pavēra vēl plašākas sportiskās iespējas un Audi burtiski satricināja autosporta pasauli. Aizgājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā automobiļi ar quattro pilnpiedziņas sistēmu palīdzēja izcīnīt divus pasaules rallija čempionu titulus braucēju un divus ražotāju ieskaitē, tādējādi mainot rallija pasauli uz visiem laikiem. Tika uzstādīti Paikspīkas kalnā braukšanas rekordi ASV, kā arī vēlākos gados gūtas neskaitāmas uzvaras dažādos auto šosejas čempionātos.  quattro uzvaras gājiens turpinājās arī nesenā pagātnē, kad 2016. gadā zviedru autosporta leģenda Matīass Ēkstrems (Mattias Ekström)  ar Audi S1 quattro EKSRX izcīnīja pasaules rallijkrosa čempiona titulu.

10 fakti par quattro

Audi ikoniskā pilnpiedziņa šobrīd asociējas ar sportisku braukšanu vai drošību un pārliecību uz ceļa ikdienas apstākļos, tomēr tas, kā tehnoloģija attīstījusies 40 gadu laikā un ko tā spēj piedāvāt tagad, daudziem nav zināms. Audi atklāj mazāk dzirdētus faktus par quattro pilnpiedziņu:

1.        Oriģinālā Audi quattro sākuma cena 1980. gadā bija 49 900 vācu markas. Porsche par 911 SC modeli piedāvāja tieši tādu pašu cenu.

2.       Oriģinālajam Audi quattro modelim bija iespaidīga 200 ZS jauda. Piemēram, tobrīd tirgū pieejamā Porsche 911 SC jauda bija vien par 4 ZS lielāka.

3.        1986. gadā Audi sāka izmantot Torsen tipa diferenciāli starp priekšējo un aizmugurējo asi, kas aizstāja iepriekš izmantoto diferenciāli ar manuālo bloķēšanu. Tā svars bija 5 kilogrami, bet visu riteņu piedziņas sistēma jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi sadalīja attiecībā 50:50. Tagad Torsen tipa diferenciālis sver vien 3 kilogramus un asu sadalījums normālos braukšanas apstākļos ir 40:60.

4.       Pateicoties augsti attīstītajai inteliģentajai ultra tehnoloģijai, quattro spēj nieka 0,5 sekundēs aprēķināt un paredzēt darbību, lai pārslēgtos no priekšpiedziņas uz pilnpiedziņu.

5.        2016. gadā kāds Audi fans izsolē iegādājās oriģinālo Audi Sport quattro, samaksājot 486 000 eiro. 1984. gadā tika saražoti tikai 214 šādi modeļi ar 306 ZS lielu jaudu un šis modelis tolaik maksāja 195 000 vācu markas.

6.       Audi e-tron un e-tron Sportback spēj mainīt griezes momentu no aizmugurējās uz priekšējo asi vien 30 milisekundēs ­– tas ir trīs reizes ātrāk nekā cilvēks samirkšķina acis.

7.        Šobrīd Audi piedāvā 32 S, RS un R modeļus. Tiem visiem quattro piedziņa ir standarta aprīkojumā.

8.       2019. gadā Matīass Ēkstrems, braucot ar Audi e-tron quattro pa sniegoto Streifas slēpošanas trasi, pārvarēja slīpumu, kas sasniedza līdz pat 85%.

9.       2019. gadā visā pasaulē tika pārdoti 804 224 quattro automobiļi un trešdaļa no tiem – Vācijā.

10.    Kopš 1980. pasaulē Audi saražoti teju 11 miljoni automobiļi ar quattro piedziņu.

 

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 28.janvāris 2021 12:50
7 0 Atbildēt

Te bišķi muļķības sarakstītas. Iltis nebija audī izstrādājums, tas bija DKW Munga kurā DKW trīscilindru divtaktnieka vietā bija iestumts audī četru katlu motors un uztaisīta cita virsbūve. Vēl kaut kā piemirsās pieminēt ka quattro izstrāde notika nevis ar kupeju, bet sedanu; pirmais kvatras prototips bija A80 sedans.

Cik zinu tad šodien vairs torsenu neizmanto, bet vaļēju pašbloķējošu diferi. Ceturtajā punktā ir aprakstīta pseidopilnpiedziņa iekš A3 un A1 kas nav cienīga nest quattro vārdu...

aļo 29.janvāris 2021 0:35
1 2 Atbildēt

Mūsdienās vieglais ar pilnpiedziņu ir domāts lai abu dzimumu vecenes varētu mierināt sevi, ka ja nu kas, tad maģiskā pilnpiedziņa palīdzēs, pašam nahuhu domāt nemāt nevajag

2 msh 29.janvāris 2021 2:44
1 0 Atbildēt

Pilnigi piekritu, musdienas patiesa informacija driz ar uguni bus meklejama. Visi ker pirmo ni google un wikipedija un druka ka vienigo pareizo bet masas to pienem ka patiesibu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti