Stellantis, autobūves uzņēmumu grupa, kas izveidojās pēc PSA Groupe un Fiat Chrysler Automobiles (FCA) apvienošanās, ir paziņojusi par pilnīgi jaunu vidējas veiktspējas ūdeņraža šūnu sistēmas arhitektūru. Pirmie ražotāji, kas to izmantos, būs Citroën, Peugeot un Opel.
Šobrīd Citroën un Peugeot piedāvā plašu elektrisko vieglo kravas auto klāstu, taču, izmantojot ūdeņraža degvielas šūnas, tie vēlētos panākt braukšanu bez emisijām, lielu sniedzamību, īsu degvielas uzpildes laiku un izslēgt kravnesības kompromisus.
Sadarbībā ar partneriem – Faurecia un Symbio – Stellantis ir nolēmuši izmantot vidējas veiktspējas risinājumu, ko veido 45 kWh ūdeņraža šūnu sistēma, 4,4 kg ūdeņraža tvertne (izvietota zem grīdas, 700 bāru spiediens) un 10,5 kWh gaitas akumulators.
Degvielas šūnu sistēmas uzdevums būs nodrošināt salīdzinoši vienmērīgu jaudas atdevi, savukārt akumulators nodrošinās paātrināšanos un izmantos palēnināšanos (reģeneratīvo bremzēšanu), turklāt to varēs uzlādēt no elektrotīkla.
Pirmais solis vidējas veiktspējas degvielas šūnu automobiļu ieviešanā būs vieglie komercauto. Citroën un Peugeot pašlaik piedāvā plašu elektrisko komercauto klāstu – no mazā e-Partner līdz pasažieru e-Traveller un lielajam furgonam e-Boxer.
Stellantis grupas degvielas šūnu automobiļi nodrošinās vairāk nekā 400 km sniedzamību (WLTP), un ūdeņraža uzpildes laiks būs apmēram 3 minūtes. Kravas telpas ietilpība un kravnesība būs tieši tāda pati kā iekšdedzes dzinēja versijām, turpretī emisiju apjoms būs nulle.
Papildu ieguvums būs iespēja 10,5 kWh akumulatoru uzlādēt no elektrotīkla ar līdz pat 11 kW jaudu. Elektromotors ar 100 kW jaudu un 260 Nm griezes momentu būs tāds pats kā elektriskajiem modeļiem.
Ar ūdeņradi darbināmo vieglo komercautomobiļu ražošana sāksies 2021.gada nogalē.
Tā ir tīrākā Reklāma no Psa grupas.
PSA nav pateikuši kādi būs ražošanas apjomi, līdz ar to tā ir muļķošanās. Jo noteikti nebus vairak par 1000 mašīnām gadā, jo uzņēmuma Simbio (tas ir degvielas šūnu ražotājs) nevar izgatavot vairak kā 5000 šūnas gadā.
Toyota pateica ka jauno Mirai 2021 modeli var ražot līdz 40000 vienību gadā.
Hyundai pateica ka no 2022.g. ražos Nexo vismaz 40000 vienību.