Citroën un Peugeot piedāvās vieglos komercautomobiļus ar degvielas šūnu sistēmu 3

Foto: Publicitātes attēls

PSA | 9.aprīlis 2021 8:33

Stellantis, autobūves uzņēmumu grupa, kas izveidojās pēc PSA Groupe un Fiat Chrysler Automobiles (FCA) apvienošanās, ir paziņojusi par pilnīgi jaunu vidējas veiktspējas ūdeņraža šūnu sistēmas arhitektūru. Pirmie ražotāji, kas to izmantos, būs Citroën, Peugeot un Opel.

Šobrīd Citroën un Peugeot piedāvā plašu elektrisko vieglo kravas auto klāstu, taču, izmantojot ūdeņraža degvielas šūnas, tie vēlētos panākt braukšanu bez emisijām, lielu sniedzamību, īsu degvielas uzpildes laiku un izslēgt kravnesības kompromisus.

Sadarbībā ar partneriem – Faurecia un Symbio – Stellantis ir nolēmuši izmantot vidējas veiktspējas risinājumu, ko veido 45 kWh ūdeņraža šūnu sistēma, 4,4 kg ūdeņraža tvertne (izvietota zem grīdas, 700 bāru spiediens) un 10,5 kWh gaitas akumulators.

Degvielas šūnu sistēmas uzdevums būs nodrošināt salīdzinoši vienmērīgu jaudas atdevi, savukārt akumulators nodrošinās paātrināšanos un izmantos palēnināšanos (reģeneratīvo bremzēšanu), turklāt to varēs uzlādēt no elektrotīkla.

Pirmais solis vidējas veiktspējas degvielas šūnu automobiļu ieviešanā būs vieglie komercauto. Citroën un Peugeot pašlaik piedāvā plašu elektrisko komercauto klāstu – no mazā e-Partner līdz pasažieru e-Traveller un lielajam furgonam e-Boxer.

Stellantis grupas degvielas šūnu automobiļi nodrošinās vairāk nekā 400 km sniedzamību (WLTP), un ūdeņraža uzpildes laiks būs apmēram 3 minūtes. Kravas telpas ietilpība un kravnesība būs tieši tāda pati kā iekšdedzes dzinēja versijām, turpretī emisiju apjoms būs nulle.

Papildu ieguvums būs iespēja 10,5 kWh akumulatoru uzlādēt no elektrotīkla ar līdz pat 11 kW jaudu. Elektromotors ar 100 kW jaudu un 260 Nm griezes momentu būs tāds pats kā elektriskajiem modeļiem.

Ar ūdeņradi darbināmo vieglo komercautomobiļu ražošana sāksies 2021.gada nogalē.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Skaļa reklāma 9.aprīlis 2021 10:54
3 1 Atbildēt

Tā ir tīrākā Reklāma no Psa grupas.

PSA nav pateikuši kādi būs ražošanas apjomi, līdz ar to tā ir muļķošanās. Jo noteikti nebus vairak par 1000 mašīnām gadā, jo uzņēmuma Simbio (tas ir degvielas šūnu ražotājs) nevar izgatavot vairak kā 5000 šūnas gadā.

Toyota pateica ka jauno Mirai 2021 modeli var ražot līdz 40000 vienību gadā.

Hyundai pateica ka no 2022.g. ražos Nexo vismaz 40000 vienību.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Peugeot iepazīstina ar jauno 308 SW universālu (+ FOTO)

Peugeot nodemonstrējis jauno 308 SW universālu, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejams 2022.gadā. Lasīt vairāk

 

Tehnoloģijas zaļākai pasaulei 1

Patlaban vadošās IKT kompānijas ļoti cenšas palīdzēt Eiropas Zaļajam kursam. Martins Banks, vecākais žurnālists izdevumā Parliament Magazine, vēsta, ka to starpā ir Ķīnas tehnoloģiskais milzis Huawei, kurš dara savu darbu, lai uzlabotu globālo ekoloģiju. Lasīt vairāk

 

Bija 350, tagad būs mazāk – Filipīnas ekskavators iznīcina reti sastopamu McLaren (+ VIDEO) 11

Varenauto salu teritorijā bija ievests nelikumīgi. Automašīnas cena ir aptuveni 1,2 miljoni dolāru. Lasīt vairāk

 

Jau no šodienas policija sāks strādāt pastiprinātā režīmā

Lai atturētu autobraucējus no likumpārkāpumiem svētku laikā, Valsts policija (VP) jau no šodienas līdz 28.jūnijam strādās pastiprinātā režīmā, norāda VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti