Visi komentāri - Citroën un Peugeot piedāvās vieglos komercautomobiļus ar degvielas šūnu sistēmu

Citroën un Peugeot piedāvās vieglos komercautomobiļus ar degvielas šūnu sistēmu 3

 

Foto: Publicitātes attēls

PSA | 9.aprīlis 2021 8:33

Stellantis, autobūves uzņēmumu grupa, kas izveidojās pēc PSA Groupe un Fiat Chrysler Automobiles (FCA) apvienošanās, ir paziņojusi par pilnīgi jaunu vidējas veiktspējas ūdeņraža šūnu sistēmas arhitektūru. Pirmie ražotāji, kas to izmantos, būs Citroën, Peugeot un Opel.

Šobrīd Citroën un Peugeot piedāvā plašu elektrisko vieglo kravas auto klāstu, taču, izmantojot ūdeņraža degvielas šūnas, tie vēlētos panākt braukšanu bez emisijām, lielu sniedzamību, īsu degvielas uzpildes laiku un izslēgt kravnesības kompromisus.

Sadarbībā ar partneriem – Faurecia un Symbio – Stellantis ir nolēmuši izmantot vidējas veiktspējas risinājumu, ko veido 45 kWh ūdeņraža šūnu sistēma, 4,4 kg ūdeņraža tvertne (izvietota zem grīdas, 700 bāru spiediens) un 10,5 kWh gaitas akumulators.

Degvielas šūnu sistēmas uzdevums būs nodrošināt salīdzinoši vienmērīgu jaudas atdevi, savukārt akumulators nodrošinās paātrināšanos un izmantos palēnināšanos (reģeneratīvo bremzēšanu), turklāt to varēs uzlādēt no elektrotīkla.

Pirmais solis vidējas veiktspējas degvielas šūnu automobiļu ieviešanā būs vieglie komercauto. Citroën un Peugeot pašlaik piedāvā plašu elektrisko komercauto klāstu – no mazā e-Partner līdz pasažieru e-Traveller un lielajam furgonam e-Boxer.

Stellantis grupas degvielas šūnu automobiļi nodrošinās vairāk nekā 400 km sniedzamību (WLTP), un ūdeņraža uzpildes laiks būs apmēram 3 minūtes. Kravas telpas ietilpība un kravnesība būs tieši tāda pati kā iekšdedzes dzinēja versijām, turpretī emisiju apjoms būs nulle.

Papildu ieguvums būs iespēja 10,5 kWh akumulatoru uzlādēt no elektrotīkla ar līdz pat 11 kW jaudu. Elektromotors ar 100 kW jaudu un 260 Nm griezes momentu būs tāds pats kā elektriskajiem modeļiem.

Ar ūdeņradi darbināmo vieglo komercautomobiļu ražošana sāksies 2021.gada nogalē.

 
Visi komentāri
 
Freijers 9.aprīlis 2021 9:03
0 0 Atbildēt

Būs interesanti, cerams aizies process un tad iespējams arī citi sāks to lietot

Skaļa reklāma 9.aprīlis 2021 10:54
3 1 Atbildēt

Tā ir tīrākā Reklāma no Psa grupas.

PSA nav pateikuši kādi būs ražošanas apjomi, līdz ar to tā ir muļķošanās. Jo noteikti nebus vairak par 1000 mašīnām gadā, jo uzņēmuma Simbio (tas ir degvielas šūnu ražotājs) nevar izgatavot vairak kā 5000 šūnas gadā.

Toyota pateica ka jauno Mirai 2021 modeli var ražot līdz 40000 vienību gadā.

Hyundai pateica ka no 2022.g. ražos Nexo vismaz 40000 vienību.

imzz 10.aprīlis 2021 16:01
0 0 Atbildēt

Man tā ūdeņraža sistēma izskatās sarežģīta un neekonomiska. Pirmkārt, paša auto enerģijas agregāts sastāv no 3 daļām: paātrinājuma baterijas, degvielas šūnas un ūdeņraža augstspiediena sistēmas. Tas kopā drīzāk būs dārgāks, nekā lētāks par parastā elektroauto bateriju.

Otrkārt, ūdeņraža uzpildes stacijas ne tikai būs dārgas, bet arī prasīs lielu elektriskās enerģijas patēriņu ne tikai ūdens elektrolīzei, bet arī ūdeņraža saspiešanai līdz minētajiem 700 bāriem.

Saprotams , ja lielvalstis izdomās, ka viņu nodokļu maksātāji labprāt subsidēs gan ūdeņraža auto auto, gan uzpildes stacijas, tad kaut kas var sanākt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti