Toyota ūdeņraža auto veic vairāk par 1000 km ar vienu uzpildi (+ FOTO) 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Toyota | 2.jūnijs 2021 7:28

Brauciens sākās trešdien, 26. maijā, pulksten 5.43 no HYSETCO ūdeņraža stacijas Orlī un tika pabeigts, kad ar vienu uzpildi bija veikti 1003 kilometri.

1003 nulles emisijas kilometri tika nobraukti uz koplietošanas ceļiem dienvidos no Parīzes Luāras un Šēras un Indres un Luāras departamentā, un attālumu un patēriņu sertificēja neatkarīga organizācija.

Rekorda mēģinājumā tika izmantots zaļais ūdeņradis, un vidējais degvielas patēriņš bija 0,55 kg/100 km, Mirai tvertnēm spējot uzglabāt 5,6 kg ūdeņraža.

Mirai demonstrē efektivitāti un braukšanas ērtumu

Jaunais Mirai ir Toyota otrās paaudzes degvielas šūnu elektriskais automobilis. Salīdzinājumā ar pirmās paaudzes modeli tas nodrošina augstāku veiktspēju un labāku braukšanas dinamiku, kā arī elegantāku un dinamiskāku dizainu.

Turklāt degvielas šūnu sistēmas paaugstinātā efektivitāte kopā ar lielāku ūdeņraža tvertņu ietilpību un labāku aerodinamiku ir veicinājusi sniedzamības palielināšanos līdz aptuveni 650 km normālos braukšanas apstākļos. Savukārt tvertņu piepildīšanai pie 700 bāru spiediena uzpildes stacijā nepieciešams mazāk par 5 minūtēm.

Lai sasniegtu šo 1003 km distances rekordu, autovadītāji pielietoja “ekobraukšanas” stilu, taču ne īpašas metodes, kuras nevarētu izmantot ikdienas braucēji.

Toyota Mirai un ūdeņradis Beyond Zero idejas centrā

Beyond Zero uzsver, ka nulles emisijas nav Toyota mērķis. Tas ir tikai solis Toyota elektrifikācijas ceļā, lai pārvarētu šķēršļus un veidotu labāku nākotni visiem: ārpus emisijām, ārpus ierobežojumiem, ārpus gaidām un pāri šķēršļiem.

Mirai skaidri demonstrē ‘pāri emisijām’ aspektu, izceļot nulles emisijas elektriskās mobilitātes priekšrocības, vienlaikus sniedzot drošību, komfortu, palielinātu sniedzamību un uzpildes vienkāršumu.

Turklāt ūdeņradis kā uzticams un bagātīgs enerģijas transportēšanas un uzkrāšanas resurss paver lielisku iespēju veidot labāku sabiedrību.

Ūdeņradis var nodrošināt nulles emisijas mobilitāti ne tikai autotransportam, bet arī vilcieniem, kuģiem un lidaparātiem, kā arī būt rūpniecības, uzņēmumu un mājsaimniecību energonesējs.

Šajā jomā Toyota atbalsta daudzas iniciatīvas, lai demokratizētu un dažādotu degvielas šūnu lietojumu: elektriskajos ģeneratoros (EODev), kuģos (Hynova), taksometros, autobusos (Hype un RATP), kravas automobiļos (Hino), ūdeņraža pilsētā (Woven City) un citos veidos.

Rekorda labošanā piedalījās četri autovadītāji

Rekorda labošanas mēģinājumā piedalījās četri braucēji, viņu vidū Energy Observer dibinātājs un kapteinis Viktorjēns Erisārs.

Energy Observer, kam Toyota ir partneris, ir pirmais katamarāns, kas aprīkots ar Toyota degvielas šūnu sistēmu. Tas ir autonoms enerģijas ziņā, darbojas bez izmešiem un kalpo kā komunikācijas rīks un pētniecības laboratorija pārejā uz cita veida enerģiju. Energy Observer patlaban ir pāraudzis kompānijā, kas nodarbojas ar izpēti un inovācijām. Nesen Parīzē tā prezentēja savu pavisam jauno izstāžu ciematu, kas veltīts atjaunojamajiem energoresursiem un ūdeņradim.

Šā pasākuma laikā Eifeļa torni pirmo reizi apgaismoja, izmantojot zaļo ūdeņradi un GEH2® ūdeņraža ģeneratoru, ko izstrādājis jaunuzņēmums EODev un kurā Toyota ir viens no akcionāriem.

Trīs citi rekorda labošanā iesaistītie autobraucēji bija Toyota Motor Europe inženieris Džeimss Oldens, Maksims Leirs, Mirai produktu vadītājs, un Marija Gada, Toyota France sabiedrisko attiecību vadītāja.

Komentāri

Franks Marots, Toyota France izpilddirektors

“Izaicinājums, ko pārvarējām ar jauno Mirai, ir apbrīnojams. Tas piepilda mūsu saukli “Sāc savu neiespējamo”, kas, pārkāpjot savas robežas, mūs virza, un mēs šodien to atkal pierādījām. Es vēlos pateikties Toyota France un Toyota Europe komandām, kā arī Viktorjēnam no Energy Observer, ar kuru mums ir kopīga vīzija un ambīcijas. Tieši ar spēcīgām partnerattiecībām mēs varēsim dot ieguldījumu labākai un videi saudzīgākai sabiedrībai. Paturot prātā Toyota “Beyond Zero” apņemšanos, ieņemiet vietu ceļā uz nākotni!”

Viktorjēns Erisārs, Energy Observer dibinātājs un kapteinis

“Esmu ļoti priecīgs, ka esmu pieveicis šo 1000 km izaicinājumu pie jaunā Mirai stūres. Toyota vienmēr ir bijusi ūdeņraža inovāciju priekšgalā, un mūsu sadarbība gadu no gada kļūst arvien spēcīgāka. Kā bijušajam okeāna sacīkšu dalībniekam man nepieciešami izaicinājumi, un es sirsnīgi pateicos Frankam Marotam un viņa komandām par iespēju piedalīties šajā nulles emisijas piedzīvojumā, pierādot, ka nekas nav neiespējams un ka ūdeņraža mobilitāte ir šeit jau šodien!”

Fakti un skaitļi

Ar vienu ūdeņraža uzpildi paveiktā distance: 1003 km

Ūdeņraža vidējais patēriņš: 0,55 kg/100 km

Atlikusī sniedzamība (kā liecināja automobiļa borta sistēma): 9 km

 
Visi komentāri
 
R(8) 2.jūnijs 2021 9:44
1 1 Atbildēt

Apsveicami , nesaku ka udenraza tehnologija ir baigi tira , bet racionalaks ir par tiem e-auto ar kuriem sobrid varam nobraukt 200km

viencexperc 2.jūnijs 2021 11:00
2 2 Atbildēt

ūdeņradis, nevis ūdens.

Lai iegūtu ūdeņradi, vajag arī ražot co2. Vajag uzturēt ūdeņraža uzpildes stacijas, vajag tur tērēt elektrību, piegādāt ūdeņradi, algot darbiniekus. utt.

Bet priekš elektrības vajag tikai vara vadus...un arī elektrību.

Ziņģe 2.jūnijs 2021 9:53
3 0 Atbildēt

Interesanti cik ilga laika nobrauca šos 1000 km, jo parasti tādi rekordi ir uz atruma 45km\h.

R(8) 2.jūnijs 2021 10:03
1 1 Atbildēt

Si distance ir veikta viena diena , nemot vera visas curasanas , kezisanas , pipesanas un esanas pauzes , videji tas butu 100km/h , tiesi tapat , ka ar ieksdedzes dzineju

HM 2.jūnijs 2021 10:45
0 0 Atbildēt

Nu te neizskatās, ka atrums ir 100km/h

Pļurkt 2.jūnijs 2021 10:00
5 5 Atbildēt

Es pat negribētu atrasties vienā kvartālā kad 5,6 kg ūdeņraža 700 bar spiediens nokrītās uz 0 bar pa sekundes desmitdaļu!!

Drošība 2.jūnijs 2021 10:50
0 0 Atbildēt

Inžinieri saka, ka h2 mašīna ir drošāka par tradicionālās degvielas auto.

Pļurkt 2.jūnijs 2021 11:14
0 2 Atbildēt

Ūdeņradis 700 bāros ir drošāks!!!

Rito 2.jūnijs 2021 11:47
0 0 Atbildēt

Izskatās droši

Bomārs no Līvāniem 2.jūnijs 2021 10:39
4 0 Atbildēt

Leju savā ford scorpio krievu kontrobassu. Pārbaudītas vērtības. Arī smārds patīkams. Esmu inženieris ar stāžu. Ar šitiem nekur nevar aizbraukt, ne ar Eauto, ne ar šo, šis vispār eksplodēs pie pirmās izdevības. Garantēju. Tālākais kur esmu bijis ir tā kūtspakaļa Gostiņi. No Preiļiem tur bija pievedums.

Tims 2.jūnijs 2021 19:12
0 0 Atbildēt

Un fosilo degvielu lai to saražotu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti