Vācijas autobūves kompānija BMW sākusi testēt ūdeņraža tehnoloģijas, izmantojot esošo modeļu bāzi.
BMW izvedis testu poligonā i Hydrogen Next, prototipu uz krosovera X5 bāzes, ko vācu uzņēmums izmantos, lai radītu FCV (Fuel Cell Vehicle) automobili, ko no 2022.gada beigām plāno laist klajā neliela apjoma sērijā.
BMW uzskata, ka Ilgtermiņā ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija uzņēmuma elastīgās piedziņas stratēģijas ietvaros var papildināt iekšdedzes dzinējus, uzlādējamos hibrīdus un elektriskos transportlīdzekļus. Nākotnē tā var būt pievilcīga alternatīva akumulatoru elektriskajām piedziņām, īpaši tiem klientiem, kuriem nav savas piekļuves elektriskās uzlādes infrastruktūrai vai kuri bieži veic lielus attālumus. "Ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija ir interesanta iespēja ilgtspējīgai piedziņai, īpaši lielākām transportlīdzekļu klasēm," uzsver Frenks Vēbers, BMW AG attīstības padomes valdes loceklis. "Tāpēc sērijai tuvs, ar ūdeņraža degvielas elementu piedziņu darbināms automobilis ir svarīgs pavērsiens mūsu pētniecības un attīstības darbā."
BMW i Hydrogen NEXT degvielas tvertņu uzpilde ilgst trīs līdz četras minūtes, kas ļauj iepildīt krājumu vairāku simtu kilometru garam braucienam.
Elektroauto ātrās uzlādes stacijā pilna baterija nekad nebūs, jo 30 minūtēs uzlādē 80% bet arī tikai pie nosacījuma, ka baterijai ir vismaz 20% neiztērēts altikums. Pēc 80% sākās overheating, un attiecīgi uzlādes ātrums krītās un krītās un krītās. Ari resnais Davidich kad testēja Porsche Taycan ar to saskārās, ka nevar uzlādēt 100%.
Bet to jau eletroauto ražotāji nestāsta.