Vācijas autobūves kompānija BMW sākusi testēt ūdeņraža tehnoloģijas, izmantojot esošo modeļu bāzi.
BMW izvedis testu poligonā i Hydrogen Next, prototipu uz krosovera X5 bāzes, ko vācu uzņēmums izmantos, lai radītu FCV (Fuel Cell Vehicle) automobili, ko no 2022.gada beigām plāno laist klajā neliela apjoma sērijā.
BMW uzskata, ka Ilgtermiņā ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija uzņēmuma elastīgās piedziņas stratēģijas ietvaros var papildināt iekšdedzes dzinējus, uzlādējamos hibrīdus un elektriskos transportlīdzekļus. Nākotnē tā var būt pievilcīga alternatīva akumulatoru elektriskajām piedziņām, īpaši tiem klientiem, kuriem nav savas piekļuves elektriskās uzlādes infrastruktūrai vai kuri bieži veic lielus attālumus. "Ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija ir interesanta iespēja ilgtspējīgai piedziņai, īpaši lielākām transportlīdzekļu klasēm," uzsver Frenks Vēbers, BMW AG attīstības padomes valdes loceklis. "Tāpēc sērijai tuvs, ar ūdeņraža degvielas elementu piedziņu darbināms automobilis ir svarīgs pavērsiens mūsu pētniecības un attīstības darbā."
BMW i Hydrogen NEXT degvielas tvertņu uzpilde ilgst trīs līdz četras minūtes, kas ļauj iepildīt krājumu vairāku simtu kilometru garam braucienam.
Ja bavāriešiem viss sanāks, tad ar šo varēs lidot pa bāni ar maksimālo ātrumu, un pie tukšas bākas dažu minūšu laikā uzpildīt un atkal lidot, nevis dirnēt uzlādes punktā un skatīties netfliks, kamer būs pilna baterija.
Jāaatceras, ka vācijā ir 100 h2 stacijas un līdz 2030 gadam plāns ir uzbūvēt 1000 h2 stacijas.
h2.live/en
Elektroauto ātrās uzlādes stacijā pilna baterija nekad nebūs, jo 30 minūtēs uzlādē 80% bet arī tikai pie nosacījuma, ka baterijai ir vismaz 20% neiztērēts altikums. Pēc 80% sākās overheating, un attiecīgi uzlādes ātrums krītās un krītās un krītās. Ari resnais Davidich kad testēja Porsche Taycan ar to saskārās, ka nevar uzlādēt 100%.
Bet to jau eletroauto ražotāji nestāsta.
Vai tad ir kāds H2 auto, kuru jāpilda ilgāk?
H2 tehnoloģija jau superīga, tikai degviela bezjēdzīgi dārga
Ūdeņradis ir ļoti vajadzīgs daudzās industrijās un tas tiek lietots lielos daudzumos arī šobrīd. Papildus metāla industrija grib dekarbonizēties tieši ar ūdeņraža palīdzību, lai atdzīvinātu EU teritorijā metāla industriju, kura šobrīd ir pārcēlusies ārpus EU karbonizēto kvotu un nodokļu iemesla dēļ.
Papildus siltuma un elektrības ražotāji skatās ūdeņraža virzienā, un tiem neder Rīgas satiksmes ūdeņraža uzpildesstacijā esošā cena. Tiem ir nepieciešama cena ap 0.5-1€ kilogramā, lai konkurēt ar fosilajām degvielām un gāzēm.
Līdz ar to drīzumā uzpildīt auto ar ūdeņradi 100km varētu būt lētāk nekā uzladēt elektroauto.
Un krietni pārmaksāt par elektrību!!!