Toyota Mirai ar 1360 kilometru nulles emisijas braucienu uzstādījis Ginesa pasaules rekordu 12

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 19.oktobris 2021 10:40

Jaunais Toyota Mirai oficiāli uzstādījis Ginesa pasaules rekordu, veicot līdz šim garāko distanci degvielas šūnu elektromobiļiem bez atkārtotas degvielas uzpildes. Bezprecedenta distanci – 845 jūdzes (1360 kilometrus) – Mirai paveica Kalifornijas dienvidos, pilnīgai ūdeņraža uzpildei prasot vien piecas minūtes.

Izdevuma “Ward’s Automotive” konkursā “10 labākie motori un vilces sistēmas” nesen atzīts par uzvarētāju, Mirai ar savu rekordu ir uzstādījis jaunu nulles emisijas automobiļu distances latiņu.

“2016. gadā Toyota Mirai kļuva par pirmo tirdzniecībā pieejamo sērijveida degvielas šūnu automobili Ziemeļamerikā, un tagad nākamās paaudzes Mirai ir uzstādījis distances rekordu,” komentē Bobs Kārters, Toyota Motor Ziemeļamerikas nodaļas viceprezidents. “Esam lepni būt šīs aizraujošās tehnoloģijas līderi, un Mirai ir tikai viens no produktiem mūsu aizvien augošajā nulles emisijas automobiļu portfelī.”

Oficiālo rekorda uzstādīšanas mēģinājumu rūpīgi uzraudzīja Ginesa pasaules rekordu pārstāvji, sekojot stingriem noteikumiem un dokumentēšanas procedūrām. Uz maksimālu efektivitāti orientētajā braucienā, kas norisinājās 2021. gada 23. un 24. augustā, Mirai LXE vienīgie izmeši bija ūdens. Ginesa pasaules rekordu tiesnesis Maikls Empriks pārbaudīja Mirai degvielas tvertnes plombu gan braucienā sākumā, gan beigās.

Divu dienu brauciens, kurā devās ekobraukšanas maratonu profesionālis Veins Gerdess un otrais braucējs Bobs Vingers, sākās pirmdienā, 2021. gada 23. augustā, Toyota Tehniskajā centrā (TTC) Gardenā, Kalifornijā, Toyota degvielas šūnu sistēmu izstrādes grupas mājvietā. Abi braucēji devās dienvidu virzienā uz Sanisidro, tad uz ziemeļiem uz Santabarbaru, braucot cauri Santamonikai un Malibu pa Klusā okeāna piekrastes šoseju. Ekipāža atgriezās TTC tās pašas dienas vakarā un reģistrēja 761 kilometru nobraukumu ar tikai divām braucēju maiņām.

Nākamajā dienā, 2021. gada 24. augustā, brauciens lielākoties veda pa vietējiem maršrutiem, kuros braucēji veica vēl 599 jūdzes rīta un pēcpusdienas sastrēgumos uz Sandjego automaģistrāles starp Losandželosu un Orindžas apgabalu, līdz Mirai, izsīkstot ūdeņraža krājumiem, ieripoja TTC, abu dienu kopējam nobraukuma sasniedzot 1360 kilometru, ko klātienē fiksēta Ginesa pasaules rekordu tiesnesis Empriks.

“Kā Ginesa pasaules rekordu tiesnesis ar 10 gadu pieredzi esmu bijis liecinieks neticamiem mēģinājumiem, ieskaitot vairākus maksimālās distances jomā,” komentē Empriks. “Toyota Mirai brauciens bez atkārtotas uzpildes demonstrē degvielas šūnu tehnoloģijas spēku. Šī tehnoloģija un Toyota komandas inženiertehniskās spējas ir likušas pamatu vēsturiskam momentam.”

Brauciena beigās Mirai bija patērējis 5,65 kg ūdeņraža un pabraucis garām 12 ūdeņraža uzpildes stacijām bez degvielas papildināšanas. Lielākā daļa brauciena tika aizvadīta sastrēgumstundās, gaisa temperatūrai esot no 18 līdz 28 grādiem pēc Celsija. Brauciena laikā Mirai emitēja nulli gramu CO2, kamēr automobilis ar iekšdedzes dzinēju šādā pašā distancē būtu izmetis aptuveni 301 kilogramu CO2.

Vēsturiskais rezultāts tika sasniegts, braucējiem prasmīgi pielietojot ekonomiskās braukšanas maratonu metodes, kas uzlaboja Mirai veiktspēju dažādos laikapstākļos un braukšanas situācijās. Viņi izmantoja arī dažus vienkāršus ekonomiskas braukšanas paņēmienus, kurus ikdienā var pielietot jebkurš autovadītājs:

Apkopes un sagatavošanās:

·         Ievērojiet noteiktos apkopju intervālus. Motors, kurš nedarbojas optimāli, patērēs vairāk degvielas un negatīvi ietekmēs degvielas ekonomiju

·         Ievērojiet ražotāja noteikto riteņu savirzi un sagāzumu

·         Regulāri pārbaudiet gaisa spiedienu riepās; nepietiekams spiediens riepās pasliktinās degvielas ekonomiju

·         Izņemiet lieko bagāžu un noņemiet jumta bagāžnieku, lai samazinātu svaru un gaisa pretestību

Braukšanas tehnika:

·         Izvairieties no straujas paātrināšanās un spēcīgas bremzēšanas

·         Izvairieties braukt pārlieku ātri

·         Minimizējiet mehānisko un elektrisko ierīču, piemēram, gaisa kondicionētāja lietošanu (Mirai braukšanas režīmu izvēlē ir arī ECO režīms, kas augstākai braukšanas efektivitātei optimizē gaisa kondicionētāja darbību. Turklāt, tāpat kā Toyota hibrīdos, Predictive Efficient Drive sistēma ielāgo regulāri veiktos maršrutus un optimizē akumulatora pašuzlādi un izmantošanu, lai uzlabotu degvielas ekonomiju un nobraucamo distanci.)

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Tesla 19.oktobris 2021 11:34
3 1 Atbildēt

Ja šis auto maksātu ap 25 000 -30 000€, tas būtu gaismas tālumā priekšā Teslai un jebkuram citam elektroauto, bet pie cenas 67 000€, tas nebūs populārs pircēju vidu.

Lai šis auto būtu populārs un pircējiem interesants, to ASV tirgi par 49 000$, valsts un štats iedod kaut kur 10 000$ Subsīdiju un Toyota vēl uzdāvina degvielas karti 15 000$ vērtībā.

Zigis 19.oktobris 2021 16:21
2 1 Atbildēt

Ja piedāvātu komplektā ar mašīnu mājas uzpildes staciju, tad noteikti tauta nebaidītos pirkt šādus auto, jo 100% zini ka mājās varēsi uzpildīt. Elektroauto lielākais bonuss ir mājas uzlāde. Bet ar H2 auto tādu bonusu nav, tāpēc nav vērts pirkt kamēr tirgo benzīna un dīzeļauto.

Porcelāns 19.oktobris 2021 20:10
2 0 Atbildēt

Laba DC elektrouzlāde kas ir ap 150kw vai vairam maksa aptuveni 120-200 tūkstošus, H2 stacija maksā no 1-2 miljoniem.

DC uzlāde parasti notiek ap 30 min, jo talak nav jegas ladēt jos uzlādes ātrums un jauda drastiski krītas, tātad 1 mašīja 30 minūtes.

H2 stacija uzpilde notiek 3-5min tātad 30 minūtēs var uzpildīt no ap kādām 8 mašīnām.

Līdz ar to uzlādes stacija kas maksā mazāk nekā H2 stacija mazāk arī var veikt uzpilžu.

Papildus jāņem vērā ka ne visur ir pieejamas tādas milzīgas jaudas, lai ierikotu DC 150kw čārdžeru.

Tā kā salīdzināt DC čārdžeru ar H2 uzpildes cenu, ir līdzvētigi tam kad salīdzina dzimumlocekli ar pirkstu. Tās nav salīdzināmas lietas.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Scania Super sērijas dzinēji rāda taupības paraugstundu (+VIDEO)

Modernajās kravas automašīnās viss ir tiktāl pilnveidots, ka otrreiz izgudrot velosipēdu nevar. Toties velosipēdam var uztaisīt jaunus pārnesumus, jaunu ķēdi un citādus pedāļus. To pārnestā nozīmē izdarījusi Scania. Lasīt vairāk

 

Volkswagen publicē pirmo jaunā Amarok attēlus (+ FOTO) 1

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen publicējis pirmo pikapa Amarok jaunās paaudzes modeļa attēlu. Jaunais modelis taps uz Ford Ranger bāzes un ieradīsies 2022.gadā. Lasīt vairāk

 

Divi mazi padomi par braukšanu ziemā (+ VIDEO) 4

iAuto.lv atgādina par diviem noderīgiem padomiem, ko autobraucējiem būtu vēlams atcerēties ziemas braukšanas apstākļos. Lasīt vairāk

 

Aptauja: Katrs sestais iedzīvotājs apsver savā īpašumā uzstādīt saules paneļus elektrības pašražošanai 10

17% Latvijas iedzīvotāju tuvāko gadu laikā apsver savā mājsaimniecībā uzstādīt saules paneļus (mikroģeneratorus ), lai ražotu elektroenerģiju pašpatēriņam, tostarp 4% plāno to darīt jau tuvāko 1 – 2 gadu laikā, liecina AS "Sadales tīkls" sadarbībā ar pētījumu centru "Kantar" veiktas aptaujas dati. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti