Amerikāņu konsultāciju uzņēmums Interbrand publicējis ikgadējo vērtīgāko uzņēmumu sarakstu. Starp automašīnu zīmoliem pirmo vietu saglabā Toyota, kas kopējā sarakstā ieņem septīto vietu.
Toyota vērtība tiek lēsta 54,1 miljarda dolāru apmērā, kas ir par pieciem procentiem vairāk nekā pērn. Otrajā vietā ir Mercedes-Benz ar 50,8 miljardiem ASV dolāru, kas ir vairāk par trim procentiem, bet pirmo trijnieku noslēdz BMW ar 41,6 miljardiem ASV dolāru, kas ir par pieciem procentiem vairāk nekā 2020.gadā.
Šādā secībā automašīnu zīmoli sarindojās arī pērn, toties izmaiņas ir pirmajā pieciniekā: ja pērn ceturto un piekto pozīciju ieņēma Honda un Hyundai, tad 2021. gadā abus uz leju nobīdījusi Tesla. Īlona Maska kompānijas vērtība ir gandrīz 36,3 miljardi ASV dolāru, bet kāpums ir iespaidīgu 184 procentu apmērā. Interesanti, ka 2020.gadā Tesla ieņēma sesto vietu, bet vēl gadu iepriekš nebija atrodama pat pirmajā desmitā.
Piekto vietu šogad ieņem Honda, kuras vērtība ir 21,3 miljardi USD – par diviem procentiem mazāk salīdzinājumā ar pagājušo gadu, bet sesto Huyndai. Korejiešiem kritums par divām vietām, neraugoties uz kāpumu sešu procentu apmērā. Āzijas zīmola vērtība – 15,16 miljardi ASV dolāru.
Septītajā vietā nostājies Audi pakāpjoties par vienu pozīciju (+6%; 13,8 miljardi USD) un kāpums par vienu pozīciju arī Volkswagen (+9%; 13,4 miljardi USD).
Ford un Porsche atrodas devītajā un desmitajā vietā. Amerikāņiem pieaugums par diviem procentiem un vērtība 12,8 miljardu ASV dolāru apmērā, vāciešiem pieaugums par četriem procentiem un vērtība 11,7 miljardu dolāru apmērā.