Ķīna ir pasaulē lielākais elektrisko transportlīdzekļu noieta tirgus, Eiropā šis gods pienākas Vācijai.
Saskaņā ar automobiļu pārvaldības centra (CAM) Bergiš-Gladbahā veikto analīzi Vācijā līdz 2021. gada septembrim tika pārdots gandrīz pusmiljons akumulatoru elektrisko automašīnu (BEV) un plug-in hibrīdu (PHEV). Tas ir aptuveni 30 procenti no visa Eiropas elektrisko transportlīdzekļu tirgus un tikpat, cik Lielbritānijā, Francijā (200 000 katrā) un Itālijā (100 000) kopā.
Ķīna joprojām ir lielākais pilnībā elektrisko transportlīdzekļu noieta tirgus pasaulē un ar šogad aptuveni 1,7 miljoni BEV un 370 000 PHEV reģistrēto automašīnu skaitu teju trīskāršojot iepriekšējā gada līdzīga laika posma rezultātu.
Taču arī Eiropas tirgū BEV pārdošanas apjomi dubultojās, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā, līdz aptuveni 800 000 akumulatoru elektrisko transportlīdzekļu. CAM institūts pieauguma tendenci skaidro gan ar daudzajām valstu noteiktajām prēmijām elektroautomobiļu pircējiem, gan ar nodokļu priekšrocībām, gan arī plašāku BEV automobiļu sniedzamību.
Pilnībā elektrisko automašīnu skaits ir dubultojies līdz 320 000 jaunu reģistrāciju arī ASV. Tomēr lielo apvidus auto un pikapu zemē, ja neskaita Tesla panākumus, citus spēlētājus gandrīz nav nozīmes pieminēt un arī tirgus daļas pieaugums no 2 līdz 3 procentiem ir drīzāk simbolisks. Vēl vienu procentu tirgus daļas aizņem uzlādējamie hibrīdi. Pēdējie lielu loma nespēlē arī Ķīnā, kamēr Eiropā to daļa ir aptuveni 50 procenti no visu jauno elektrificēto automobiļu reģistrācijām.
Sanāk kā lielākās ogļu stacijas baro jaunās elektroauto gan Vācijā, gan podņebesnajā?!
www.statista.com/statistics/85...ts-by-country/
www.statista.com/statistics/12...ity-worldwide/