Pētījums: izejvielas elektromobiļu ražošanai beigsies ātrāk nekā gaidīts - iAuto

Pētījums: izejvielas elektromobiļu ražošanai beigsies ātrāk nekā gaidīts 37

 
iAuto | 19.decembris 2021 12:46

Izejvielas, piemēram, kobalts, litijs un grafīts, ir būtiskas sastāvdaļas elektromobiļu akumulatoru ražošanā. Taču šo izejvielu krājumi varētu beigties ātrāk, nekā gaidīts.

Bijusī Vācijas Zaļās partijas līdere un pašreizējā ārlietu ministre Annalēna Bērboka jau reiz izteica pārliecību, ka ar elektromobiļu akumulatoru izejmateriāliem nebūs tik vienkārši. Pašreizējais Instituts der deutschen Wirtschaft (IW) pētījums apstiprina, ka ministres teiktajam ir pamats, raksta Focus.de.

IW uzskata, ka piegādes drošība rūpniecībai ar vairāk nekā 20 svarīgām izejvielām ir „ļoti kritiska”. Šo izejvielu skaitā ir kobalts, litijs un grafīts, kas ir svarīgas sastāvdaļas elektroautomobiļu akumulatoriem, bet platīns, irīdijs un niķelis varētu kļūt par ūdeņraža auto ražošanas Ahilleja papēdi, apdraudot iecerēto pāreju uz jauniem enerģijas izmantošanas veidiem, kas „neizdosies bez ūdeņraža", brīdinājis IW vadītājs Karls Lihtblaus.

36 miljoniem jaunu e-auto 2030. gadā būtu nepieciešami 1300 gigavati akumulatora jaudas. Taču zināmās kobalta rezerves pietiktu tikai 11 gadiem, ja ņem vērā šodien prognozēto pieprasījumu. Tas gan nav iemesls panikai, "bet brīdinājuma signāls, ka mums kaut kas jādara visos līmeņos," uzsvēris Lihtblaus. Zinātne strādā pie bezkobalta akumulatoriem un “nevajadzētu par zemu novērtēt tehnisko progresu, taču mēs nedrīkstam zaudēt uzmanību."

Bavārijas ekonomikas asociācija (vbw), kas pasūtīja pētījumu, aicināja veicināt izejvielu partnerības ar citām valstīm ārpolitikas un attīstības palīdzības jomā. Tas ir svarīgi, jo atsevišķu valstu industriālā politika vai nestabilie politiskie apstākļi „veicina izejvielu piegādes riskus mūsu ekonomikai”, sacīja vbw izpilddirektors Bertrams Brosards. Daudzi metāli vai minerāli ir atrodami tikai dažās valstīs ārpus Eiropas. Ķīnai un citām jaunattīstības valstīm ir nepieciešams daudz izejvielu, tādēļ pieprasījums un konkurence tikai palielināsies.

Lai samazinātu atkarību, ekonomikai jāliek lielāks uzsvars uz pārstrādājamiem materiāliem. Ekonomika sagaida no federālās valdības "ilgtspējīgu slēgtā cikla aprites ekonomikas stratēģiju", sacīja Brosards. Ar pētniecību būtu jāveicina resursu efektivitāte un aizstāšana.

Pat pašreizējais izejvielu trūkums un cenu pieaugums izraisīja ražošanas apstāšanos: "Pieprasījumu nevar apmierināt, lai gan pasūtījumu saraksti ir pilni," sacīja Brosards. Uzticama un izdevīga izejvielu iegāde steidzami jāiekļauj ārpolitikas un ražošanas uzņēmumu dienaskārtībā.

 
37 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
1984 19.decembris 2021 15:19
19 2 Atbildēt

Pasaule tiek transformēta - būs daži superbagātnieki, kuri brauks ar eleltro auto, lidos atpūsties uz dienvidjūru salām, vai uz kalniem slēpot, pārējie visi būs pilnīgi nabagi - kuri visu savu dzīvi pavadīs savā pilsētas kvartālā vai lauku ciemā. Nebūs ne iespēju, ne nepieciešamības kaut kur pārvietoties

650 19.decembris 2021 15:47
18 1 Atbildēt

Vajadzētu ražot no Suudiem.Tie nekad Nebeigsies.Jā.

MMX 19.decembris 2021 13:57
15 4 Atbildēt

Tulkojumā no politiskās valodas - vai nu zinātne šo problēmu tuvākajā laikā atrisinās, vai arī liela daļa no jums ies kājām (reālākis variants)

Laikam jāsāk domāt par pārvākšanos uz laukiem un zirga iegādi... pag, zirgi taču arī izdala CO2, laikam arī šis plāns atkrīt

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 29

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Līdz 2027. gadam - Ķīnas Changan Eiropas tirgū ar elektroauto zīmoliem Avatr un Nevo 1

Ķīnas autoražotājs Changan nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt savu elektroauto zīmolu Avatr un Nevo tirdzniecību Eiropā. Lasīt vairāk

 

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 32

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor piedāvā Haval 6 5

Ķīnas autobūves uzņēmums Great Wall Motor papildina Eiropas tirgū pieejamo modeļu klāstu ar Haval H6. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti