Dacia ir videi draudzīgs zīmols - iAuto

Dacia ir videi draudzīgs zīmols 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Dacia | 14.decembris 2023 9:55

Uz siltumnīcefekta gāzu samazināšanu vērstā Dacia stratēģija ir daļa no Renault Group apņemšanās aizsargāt apkārtējo vidi.

Renault Group sniedz konkrētu un vērienīgu ieguldījumu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā ar mērķi panākt oglekļa neitralitāti Eiropā līdz 2040. gadam un visā pasaulē līdz 2050. gadam. Grupas apņemšanās samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas ietilpst arī Dacia zīmola stratēģijā.

AUTOMOBIĻI

Lai samazinātu oglekļa dioksīda emisijas, Dacia rīkojas vairākos posmos.

Zīmols piedāvā saviem klientiem automašīnas ar nepieciešamāko aprīkojumu, kuras tiks pārdotas masveidā, nevis atsevišķās vienībās.

Tas mērķtiecīgi samazina transportlīdzekļa svaru, lai samazinātu CO2 emisijas.

Projektējot automašīnas, zīmols pievērš uzmanību modeļu aerodinamiskajiem elementiem, kas samazina siltumnīcefekta gāzu emisiju. Tādas detaļas kā gaisa deflektori, ārējo spoguļu forma un riteņu arku pārsegi ir projektēti tā, lai samazinātu gaisa pretestību.

Atsevišķi Dacia automašīnu elementi ir izgatavoti no izturīga materiāla Starkle®, ko izstrādājuši zīmola inženieri un ķīmijas uzņēmums LyondellBasell. Šis materiāls, kas pirmo reizi izmantots Manifesto konceptauto, satur līdz 20 % pārstrādātu materiālu. Šāda sastāva dēļ rodas baltas daļiņas, radot Dacia iecerēto graudaino efektu, kas ļauj neizmantot papildu krāsas pārklājumu.

DZINĒJI

Dacia dzinēju piedāvājums ir iecerēts tā, lai ņemtu vērā rūpes par apkārtējo vidi.

Elektromobilis Dacia Spring samazina CO2 izmešus par 100 %. Modeļi ar hibrīddzinējiem samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas par 20 %, savukārt modeļi ar vieglo hibrīdu – par 5 %. LPG gadījumā samazinājums ir 10 % līmenī. Turklāt sašķidrinātā naftas gāze, ko ražo galvenokārt no dabasgāzes, nav toksiska un nesatur svinu vai benzolu. To uzskata par tīru degvielu.

RŪPNĪCAS

Papildus ar ekodizainu saistītajiem elementiem dekarbonizācijas procesā svarīgs ir arī ražošanas posms. Dacia rūpnīca Tanžerā ir etalons vides aizsardzības ziņā. Tā ir pirmā rūpnīca pasaulē, kas paredzēta nulles CO2 izmešu un nulles šķidro rūpniecības atkritumu izmešu samazināšanai. 90 % no enerģijas pieprasījuma tiek apmierināti, izmantojot atjaunīgos energoresursus. Līdz 2030. gadam Dacia plāno pārveidot atlikušās divas rūpnīcas (Kasablankā un Piteštos) par “zaļajām rūpnīcām”, lai panāktu siltumnīcefekta gāzu neitralitāti.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 14.decembris 2023 11:22
5 2 Atbildēt

Dabai visdraudzīgākais auto zīmols ir tas, kas neražo automašīnas un nākotnes šrotus!

Tāpat kā pudeļu ūdens ražotāji jau neražo ūdeni, tie ražo plastmasas atkritumus, kuros pilda ūdeni.

650 14.decembris 2023 11:43
2 3 Atbildēt

Ko tā mašīna stāv zālājā iebraukusi? Iekšā kāds ir? Vadītājs un passažieri varbūt tur piedalās kādā publiskā dzimumsatiksmē? Vai nevar viņiem kko Atņemt (vai vismaz "piešūt") ?

Onsis 15.decembris 2023 10:34
1 2 Atbildēt

Dacia nav zīmols bet Renalt 2. šķiras produkts.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aizturot pārkāpēju, policija Lielbritānijā spiesta izmantot bīstamu paņēmienu (+ VIDEO) 4

Tikai pēc tam, kad policija izbrauca blakus vajātajai "Astra" un izgāja uz tiešu saskarsmi ar to, transportlīdzekļa vadītājs padevās un pārtrauca bēgšanu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno VW Transporter PanAmericana (+ VIDEO) 2

Volkswagen jauno Transporter dēvē par labāko savā klasē. Maksimālais kravas telpas garums palielināts par 6 centimetriem, un garās bāzes modelī nu var iekraut par 3 metriem garākus priekšmetus. Lasīt vairāk

 

Latvijā pieaug degvielas cenas 12

Latvijā dīzeļdegvielas vidējā cena pagājušā nedēļā palielinājās par 1,9%, benzīna - par 1,4% Lasīt vairāk

 

Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO) 6

Izvēloties elektromobili, pircēji gandrīz vienmēr painteresējas, vai tam ir siltumsūknis. Ko tāds dara, kāpēc ir vajadzīgs un vai par to vērts piemaksāt, jo siltumsūknis bieži vien neietilpst standartaprīkojumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti