ASV autobūves uzņēmums Ford acīmredzot plāno visai strauju kursa maiņu, kas izriet no pēdējā laika uzņēmuma vadības paziņojumiem.
2018.gadā Ford pieņēma lēmumu likvidējot gandrīz visus vieglo transportlīdzekļu modeļus un pārkārtojoties uz pikapu un apvidus auto ražošanu, taču jaunākās tendences pasaules tirgū likušas amerikāņiem pārdomāt. Izrādījies, ka lielo pikapu, lai arī elektrisku, noiets nemaz tik spīdošs nav, turklāt arvien lielāku spiedienu sāk izrādīt Ķīna.
Ford izpilddirektors Džims Fārlijs nesen Wolfe Research globālajā auto konferencē Ņujorkā sacījis, ka ir nepieciešami mazāki, lētāki elektromobiļi, lai konkurētu ar Ķīnas autoražotājiem, bet Ford elektrisko transportlīdzekļu ražošanas nodaļas vadītājs izteicies vēl skaidrāk, nosaucot konkurentus no Austrumiem par "kolosālu stratēģisku draudu".
Ford bažījas, ka pēc straujā elektromobilitātes uzplaukuma Ķīnā šīs valsts autobūves uzņēmumi, visticamāk, ienāks arī ASV tirgū. Atšķirībā no Eiropas, Ford šobrīd ASV piedāvā tikai trīs elektriskos modeļus: E-Transit, F-150 Lightning un Mustang Mach-E.
Lai situāciju mainītu, uzņēmums strādā pie jaunas, rentablas elektromobiļu platformas, kas izstrādāta no nulles. Netiek izslēgta arī iespēja šajos centienos apvienot spēkus ar kādu citu ražotāju, piemēram, General Motors.
Pirmsbankrota agonija, vai kā?