3 miljoni eiro, 1135 ZS: jauns hiperauto 70 vienībās - Koenigsegg uzsāk modeļa CC850 ražošanu (+ FOTO) - iAuto

3 miljoni eiro, 1135 ZS: jauns hiperauto 70 vienībās - Koenigsegg uzsāk modeļa CC850 ražošanu (+ FOTO) 6

 

Foto: Koenigsegg

iAuto | 31.janvāris 2025 4:04

Zviedrijas superauto ražotājs Koenigsegg uzsācis pirms trīs gadiem pirmizrādi piedzīvojušā CC850 ražošanu.

2022. gadā prezentētais CC850 beidzot nonācis uz konveijera. Paredzēts, ka tas darbosies ciklā, kas katras divas nedēļas ļauj izlaist pa vienam hiperauto, tādejādi visu 70 automašīnu izgatavošana ilgs līdz pat 2027. gadam.

CC850 dzinējspēks ir 5,0 litru V8 dzinējs ar dubultu turbokompresoru, kas attīsta 1385 zirgspēkus, ja to darbina ar E85 etanola degvielu (vai 1185 zirgspēku jaudu ar standarta augstākās klases benzīnu). 1020 Nm griezes moments nodrošina iespaidīgu paātrinājumu, bet plašais oglekļa šķiedras materiālu pielietojums – jaudas un svara attiecību 1:1.

Kā galvenā šī modeļa odziņa tiek minēta deviņu pakāpju Engage Shift System (ESS) pārnesumkārba – smalks inženieru darbs, kas apvieno manuālo un automātisko pārnesumkārbu vienā mezglā. ESS ļauj pārslēgt pārnesumus ļoti ātri un precīzi, izmantojot elektriskus aktuatorus, kas darbojas ļoti ātri un efektīvi, bez nepieciešamības pēc tradicionāliem mehāniskajiem savienojumiem. Sistēma arī piedāvā izbaudīt „manuālo” sajūtu ar tradicionālo pārnesumu pārslēgšanas mehānismiem, tomēr viss notiek automātiski un to paveic elektronika.

Sākotnēji Koenigsegg plānoja izlaist tikai 50 CC850 eksemplārus, bet vēlāk tirāža tika palielināta līdz 70, 2025. gadu kā ražošanas startu pieskaņojot dibinātāja Kristiana fon Kēnigsega 50. gadu jubilejai un 20 gadiem kopš tika laists klajā pirmais sērijveida modelis - CC8S.

Zināms, ka jaunais modelis CC850 maksās aptuveni 3 miljonus eiro.

 

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ChatGPT 31.janvāris 2025 16:51
2 0 Atbildēt

alvenie kritēriji, kas atdala hiperauto no superauto

Veiktspēja

Superauto parasti ir ļoti ātri un jaudīgi, bet hiperauto paceļ to jaunā līmenī ar ekstrēmu jaudu, aerodinamikas risinājumiem un vismodernākajām tehnoloģijām.

Hiperauto parasti pārsniedz 1000 ZS un spēj sasniegt 350–400+ km/h.

Tehnoloģija

Hiperauto izmanto jaunākās F1 vai eksperimentālās tehnoloģijas, piemēram, aktīvo aerodinamiku, hibrīdsistēmas un īpaši vieglus materiālus.

Superauto arī izmanto augstas klases tehnoloģijas, bet nav tik ekstrēmi attīstīti kā hiperauto.

Cena un ekskluzivitāte

Superauto cena parasti svārstās no 200 000 € līdz 500 000 €.

Hiperauto ir ļoti ierobežots un cena bieži sākas no miljona eiro vai pat vairāk.

Ražošanas apjoms

Superauto var tikt ražoti tūkstošos eksemplāru (piemēram, Lamborghini Aventador, Ferrari 812 Superfast).

Hiperauto bieži tiek ražoti dažos desmitos vai simtos eksemplāru (piemēram, Koenigsegg Jesko, Bugatti Chiron).

🚗 Piemēri

🔴 Superauto:

Ferrari F8 Tributo

Lamborghini Huracán

McLaren 720S

🚀 Hiperauto:

Bugatti Chiron

Koenigsegg Jesko

Aston Martin Valkyrie

Mercedes-AMG One

Kopsavilkums

Ja auto ir ārpus parasta superauto līmeņa, ar tehnoloģijām no sacīkšu pasaules, 1000+ ZS un ekskluzivitāti, tad tas ir hiperauto. 💥

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 300 vienībām dienā – Škoda uzsāk elektriskā Enyaq ražošanu 1

No Škoda galvenās rūpnīcas konveijera Mlada Boļeslavā nobraukuši pirmie elektriskā Enyaq un Enyaq Coupe eksemplāri. Lasīt vairāk

 

3000 cilvēku zaudēs darbu - "Audi" piektdien slēgs elektroauto ražotni Beļģijā 1

Vācijas autobūves uzņēmums "Audi" piektdien pārtrauks elektrisko automobiļu ražošanu Briseles rūpnīcā. Lasīt vairāk

 

Igaunijas uzņēmums “Fibenol” Latvijā investēs ap 700 miljoniem eiro; sola ap 100 jaunu darbavietu (+ VIDEO) 3

Latvijas tirgū ienāk Igaunijas uzņēmums, kas tuvāko gadu laikā sola 700 miljonu eiro investīcijas un 100 jaunu darba vietu. Valmieras novadā tas plāno būvēt vienu no pasaulē modernākajām biorafinēšanas rūpnīcām, kurā no koksnes ražos biomateriālus. Eksperti uzsver – Latvija ar šo ražotni ar laiku varot kļūt par reģionālo līderi bioekonomikā. Lasīt vairāk

 

Vairāk to nebūs: MAN uzsāk pēdējās dīzeļdzinēju paaudzes ražošanu 10

Vācijas kravas automobiļu un autobusu ražotājs MAN paziņojis, ka uzsāk pēdējās dīzeļdzinēju paaudzes ražošanu, apstiprinot, ka nākotnē uzsvars tiks likts tikai uz bezizmešu motoriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti