3 miljoni eiro, 1135 ZS: jauns hiperauto 70 vienībās - Koenigsegg uzsāk modeļa CC850 ražošanu (+ FOTO) - iAuto

3 miljoni eiro, 1135 ZS: jauns hiperauto 70 vienībās - Koenigsegg uzsāk modeļa CC850 ražošanu (+ FOTO) 6

 

Foto: Koenigsegg

iAuto | 31.janvāris 2025 4:04

Zviedrijas superauto ražotājs Koenigsegg uzsācis pirms trīs gadiem pirmizrādi piedzīvojušā CC850 ražošanu.

2022. gadā prezentētais CC850 beidzot nonācis uz konveijera. Paredzēts, ka tas darbosies ciklā, kas katras divas nedēļas ļauj izlaist pa vienam hiperauto, tādejādi visu 70 automašīnu izgatavošana ilgs līdz pat 2027. gadam.

CC850 dzinējspēks ir 5,0 litru V8 dzinējs ar dubultu turbokompresoru, kas attīsta 1385 zirgspēkus, ja to darbina ar E85 etanola degvielu (vai 1185 zirgspēku jaudu ar standarta augstākās klases benzīnu). 1020 Nm griezes moments nodrošina iespaidīgu paātrinājumu, bet plašais oglekļa šķiedras materiālu pielietojums – jaudas un svara attiecību 1:1.

Kā galvenā šī modeļa odziņa tiek minēta deviņu pakāpju Engage Shift System (ESS) pārnesumkārba – smalks inženieru darbs, kas apvieno manuālo un automātisko pārnesumkārbu vienā mezglā. ESS ļauj pārslēgt pārnesumus ļoti ātri un precīzi, izmantojot elektriskus aktuatorus, kas darbojas ļoti ātri un efektīvi, bez nepieciešamības pēc tradicionāliem mehāniskajiem savienojumiem. Sistēma arī piedāvā izbaudīt „manuālo” sajūtu ar tradicionālo pārnesumu pārslēgšanas mehānismiem, tomēr viss notiek automātiski un to paveic elektronika.

Sākotnēji Koenigsegg plānoja izlaist tikai 50 CC850 eksemplārus, bet vēlāk tirāža tika palielināta līdz 70, 2025. gadu kā ražošanas startu pieskaņojot dibinātāja Kristiana fon Kēnigsega 50. gadu jubilejai un 20 gadiem kopš tika laists klajā pirmais sērijveida modelis - CC8S.

Zināms, ka jaunais modelis CC850 maksās aptuveni 3 miljonus eiro.

 

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

Foto: Koenigsegg

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ChatGPT 31.janvāris 2025 16:51
2 0 Atbildēt

alvenie kritēriji, kas atdala hiperauto no superauto

Veiktspēja

Superauto parasti ir ļoti ātri un jaudīgi, bet hiperauto paceļ to jaunā līmenī ar ekstrēmu jaudu, aerodinamikas risinājumiem un vismodernākajām tehnoloģijām.

Hiperauto parasti pārsniedz 1000 ZS un spēj sasniegt 350–400+ km/h.

Tehnoloģija

Hiperauto izmanto jaunākās F1 vai eksperimentālās tehnoloģijas, piemēram, aktīvo aerodinamiku, hibrīdsistēmas un īpaši vieglus materiālus.

Superauto arī izmanto augstas klases tehnoloģijas, bet nav tik ekstrēmi attīstīti kā hiperauto.

Cena un ekskluzivitāte

Superauto cena parasti svārstās no 200 000 € līdz 500 000 €.

Hiperauto ir ļoti ierobežots un cena bieži sākas no miljona eiro vai pat vairāk.

Ražošanas apjoms

Superauto var tikt ražoti tūkstošos eksemplāru (piemēram, Lamborghini Aventador, Ferrari 812 Superfast).

Hiperauto bieži tiek ražoti dažos desmitos vai simtos eksemplāru (piemēram, Koenigsegg Jesko, Bugatti Chiron).

🚗 Piemēri

🔴 Superauto:

Ferrari F8 Tributo

Lamborghini Huracán

McLaren 720S

🚀 Hiperauto:

Bugatti Chiron

Koenigsegg Jesko

Aston Martin Valkyrie

Mercedes-AMG One

Kopsavilkums

Ja auto ir ārpus parasta superauto līmeņa, ar tehnoloģijām no sacīkšu pasaules, 1000+ ZS un ekskluzivitāti, tad tas ir hiperauto. 💥

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 25

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti