Zviedrijas superauto ražotājs Koenigsegg uzsācis pirms trīs gadiem pirmizrādi piedzīvojušā CC850 ražošanu.
2022. gadā prezentētais CC850 beidzot nonācis uz konveijera. Paredzēts, ka tas darbosies ciklā, kas katras divas nedēļas ļauj izlaist pa vienam hiperauto, tādejādi visu 70 automašīnu izgatavošana ilgs līdz pat 2027. gadam.
CC850 dzinējspēks ir 5,0 litru V8 dzinējs ar dubultu turbokompresoru, kas attīsta 1385 zirgspēkus, ja to darbina ar E85 etanola degvielu (vai 1185 zirgspēku jaudu ar standarta augstākās klases benzīnu). 1020 Nm griezes moments nodrošina iespaidīgu paātrinājumu, bet plašais oglekļa šķiedras materiālu pielietojums – jaudas un svara attiecību 1:1.
Kā galvenā šī modeļa odziņa tiek minēta deviņu pakāpju Engage Shift System (ESS) pārnesumkārba – smalks inženieru darbs, kas apvieno manuālo un automātisko pārnesumkārbu vienā mezglā. ESS ļauj pārslēgt pārnesumus ļoti ātri un precīzi, izmantojot elektriskus aktuatorus, kas darbojas ļoti ātri un efektīvi, bez nepieciešamības pēc tradicionāliem mehāniskajiem savienojumiem. Sistēma arī piedāvā izbaudīt „manuālo” sajūtu ar tradicionālo pārnesumu pārslēgšanas mehānismiem, tomēr viss notiek automātiski un to paveic elektronika.
Sākotnēji Koenigsegg plānoja izlaist tikai 50 CC850 eksemplārus, bet vēlāk tirāža tika palielināta līdz 70, 2025. gadu kā ražošanas startu pieskaņojot dibinātāja Kristiana fon Kēnigsega 50. gadu jubilejai un 20 gadiem kopš tika laists klajā pirmais sērijveida modelis - CC8S.
Zināms, ka jaunais modelis CC850 maksās aptuveni 3 miljonus eiro.
alvenie kritēriji, kas atdala hiperauto no superauto
Veiktspēja
Superauto parasti ir ļoti ātri un jaudīgi, bet hiperauto paceļ to jaunā līmenī ar ekstrēmu jaudu, aerodinamikas risinājumiem un vismodernākajām tehnoloģijām.
Hiperauto parasti pārsniedz 1000 ZS un spēj sasniegt 350–400+ km/h.
Tehnoloģija
Hiperauto izmanto jaunākās F1 vai eksperimentālās tehnoloģijas, piemēram, aktīvo aerodinamiku, hibrīdsistēmas un īpaši vieglus materiālus.
Superauto arī izmanto augstas klases tehnoloģijas, bet nav tik ekstrēmi attīstīti kā hiperauto.
Cena un ekskluzivitāte
Superauto cena parasti svārstās no 200 000 € līdz 500 000 €.
Hiperauto ir ļoti ierobežots un cena bieži sākas no miljona eiro vai pat vairāk.
Ražošanas apjoms
Superauto var tikt ražoti tūkstošos eksemplāru (piemēram, Lamborghini Aventador, Ferrari 812 Superfast).
Hiperauto bieži tiek ražoti dažos desmitos vai simtos eksemplāru (piemēram, Koenigsegg Jesko, Bugatti Chiron).
🚗 Piemēri
🔴 Superauto:
Ferrari F8 Tributo
Lamborghini Huracán
McLaren 720S
🚀 Hiperauto:
Bugatti Chiron
Koenigsegg Jesko
Aston Martin Valkyrie
Mercedes-AMG One
Kopsavilkums
Ja auto ir ārpus parasta superauto līmeņa, ar tehnoloģijām no sacīkšu pasaules, 1000+ ZS un ekskluzivitāti, tad tas ir hiperauto. 💥