Xiaomi paziņo par rekordlieliem finanšu rādītājiem – 2024. gada ieņēmumi sasniedz 365,9 miljardus RMB - iAuto

Xiaomi paziņo par rekordlieliem finanšu rādītājiem – 2024. gada ieņēmumi sasniedz 365,9 miljardus RMB

 

Foto: Xiaomi

Olsen+Partners | 19.marts 2025 20:21

Viedās ekosistēmas “Cilvēks, auto un māja” spēcīgā sinerģija veicina izaugsmi ultra-premium viedtālruņu, elektromobiļu un lielo mājsaimniecības ierīču segmentā.

“Xiaomi Corporation” (“Xiaomi” vai “Grupa”; akciju kods: 1810), patēriņa elektronikas un viedās ražošanas uzņēmums, kura darbības pamatā ir viedtālruņi un viedierīces, kas savienotas ar lietu interneta (“IoT”) platformu, paziņoja par auditētajiem konsolidētajiem finanšu rezultātiem par periodu, kas noslēdzās 2024. gada 31. decembrī. Grupas ieņēmumi 2024. gada ceturtajā ceturksnī pirmo reizi pārsniedza 100 miljardus RMB, un gan gada, gan ceturkšņa finanšu rādītāji pārspēja prognozes. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu kopējie gada ieņēmumi pieauga par 35,0%, sasniedzot 365,9 miljardus RMB, savukārt koriģētā neto peļņa palielinājās par 41,3% un sasniedza 27,2 miljardus RMB. 2024. gada ceturtajā ceturksnī “Xiaomi” kopējie ieņēmumi sasniedza 109,0 miljardus RMB, kas ir par 48,8% vairāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt koriģētā neto peļņa pieauga par 69,4%, sasniedzot 8,3 miljardus RMB un būtiski pārsniedzot tirgus gaidas.

2024. gadā visi Grupas biznesa segmenti uzsāka strauju izaugsmi, ko veicināja ciešā mijiedarbība starp viedās ekosistēmas “Cilvēks, auto un māja” komponentēm. Tas veicināja ievērojamu izaugsmi viedtālruņu, elektromobiļu un lielo viedo mājsaimniecības ierīču segmentā. Viedtālruņu ieņēmumi pieauga par 21,8%, sasniedzot 191,8 miljardus RMB, savukārt ienākumi no viedajiem elektromobiļiem un citām jaunām iniciatīvām sasniedza 32,8 miljardus RMB, pārsniedzot vairākus izvirzītos mērķus. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ieņēmumi no IoT un dzīvesstila produktiem pieauga par 30,0%, sasniedzot 104,1 miljardu RMB. Šo izaugsmi galvenokārt veicināja rekordliels gaisa kondicionieru, ledusskapju un veļas mazgājamo mašīnu piegāžu apjoms.

2025. gadā “Xiaomi” ievērojami paplašina savu klātbūtni ultra-premium tirgū, prezentējot “Xiaomi 15 Ultra”, “Xiaomi SU7 Ultra” un “Mijia Central Air Conditioner Pro”. Debitējot Ķīnas kontinentālajā daļā 3. martā, “Xiaomi 15 Ultra” pārdošana apjoms pieauga par vairāk nekā 50%, salīdzinot ar iepriekšējā modeļa pārdošanas rezultātiem tajā pašā periodā. “Xiaomi SU7 Ultra” pasūtījumu apjoms jau pārsniedz 10 000 eksemplāru, sasniedzot gada mērķi ātrāk, nekā plānots. Abi produkti ir rādījuši izcilus pārdošanas rezultātus, pierādot spēcīgu izaugsmes potenciālu.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, “Xiaomi” globālās viedtālruņu piegādes ir pieaugušas par 15,7%, padarot uzņēmumu par galveno dzinējspēku nozares izaugsmē.

2024. gadā “Xiaomi” viedtālruņu ieņēmumi sasniedza 191,8 miljardus RMB, kas ir par 21,8% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Grupa kopumā piegādāja 168,5 miljonus viedtālruņu, kas ir par 15,7% vairāk, padarot uzņēmumu par galveno dzinējspēku nozares izaugsmē. Saskaņā ar “Canalys” datiem, 2024. gadā “Xiaomi” viedtālruņu piegādes jau 18 ceturkšņus pēc kārtas ierindojās starp trim vadošajiem zīmoliem pasaulē, sasniedzot 13,8% no kopējā tirgus.

2024. gada 4. ceturksnī “Xiaomi” tirgus daļa viedtālruņu piegādēs Ķīnas kontinentālajā daļā pieauga par 3,0 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sasniedzot 15,8%. Tas iezīmē jau ceturto ceturksni pēc kārtas, kad uzņēmums piedzīvo tirgus daļas pieaugumu.

Šajā periodā “Xiaomi” guva ievērojamus panākumus savā stratēģijā virzībā uz augstākās klases produktiem, sasniedzot jaunu rekordu ar tirgus daļu premium segmentā. Saskaņā ar trešo pušu datiem, “Xiaomi” tirgus daļa RMB3,000 segmentā pieauga līdz 23,3%; tirgus daļa RMB4,000 līdz RMB5,000 segmentā sasniedza 24,3%, nodrošinot pirmo vietu; savukārt tirgus daļa RMB5,000 līdz RMB6,000 segmentā pieauga līdz 9,7%, palielinoties par 1,3 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

“Cilvēks, auto un māja” viedais ekosistēmas modelis darbojas pilnā apjomā, un “Xiaomi EV” veicina augstākās klases produktu attīstību visās kategorijās

Grupas pirmais viedais elektriskais auto, “Xiaomi SU7” sērija, veiksmīgi debitēja 2024. gadā, piegādājot 136,854 automobiļus deviņu mēnešu laikā pēc tā izlaišanas. Ieņēmumi no viedajiem elektriskajiem automobiļiem un citiem jaunajiem iniciatīvu projektiem 2024. gadā pieauga līdz 32,8 miljardiem RMB. Šo pieaugumu veicināja 16,7 miljardu RMB ieņēmumi 4. ceturksnī. “Xiaomi SU7” sērijas piegādes 4. ceturksnī strauji pieauga, sasniedzot 69,697 automobiļus un pārsniedzot kopējo piegādes mērķi ātrāk nekā plānots.

“Xiaomi SU7” sērijai ir liels pieprasījums, īpaši no sievietēm un “Apple” lietotājiem, kas palīdz pārveidot Xiaomi lietotāju loku un nostiprina tā premium zīmola tēlu. 2025. gadā “Xiaomi” elektriskais auto ievērojami paplašina savu klātbūtni ultra-premium tirgū, laižot klajā “Xiaomi SU7 Ultra” modeli 27. februārī. Šis modelis radīts, lai noteiktu jaunus premium standartus, un sākotnējais pieprasījums ir bijis liels – pirmo trīs dienu laikā pēc izlaišanas iepriekšējie pasūtījumi pārsniedza 19,000 vienības, bet apstiprinātie pasūtījumi pārsniedza 10,000 vienības, sasniedzot gada mērķi ātrāk nekā plānots. “Xiaomi” mērķis 2025. gadā ir piegādāt 350,000 elektriskos automobiļus.

2024. gada 31. decembrī “Xiaomi” bija atvērti 200 viedie elektrisko automobiļu tirdzniecības centri 58 pilsētās Ķīnas kontinentālajā daļā.

“Xiaomi” oficiāli ienāk ultra-premium viedās lielās mājsaimniecības tehnikas tirgū. 2025. gadā “Xiaomi” laida klajā “Mijia Central Air Conditioner Pro” – flagmani gaisa kondicionieru jomā, kas izstrādāts, lai izaicinātu nozares standartus, uzsverot “Xiaomi” apņemšanos īstenot premium stratēģiju mājsaimniecības tehnikas sektorā.

IoT biznesa ieņēmumi pirmo reizi pārsniedz 100 miljardus RMB. Gaisa kondicionieru, ledusskapju un veļas mazgājamo mašīnu piegādes sasniedz jaunu rekordu

“Xiaomi IoT” un dzīvesstila produktu bizness sasniedza jaunu līmeni 2024. gadā, pirmo reizi pārsniedzot 100 miljardus RMB ieņēmumos. Ieņēmumi no IoT un dzīvesstila produktiem sasniedza 104,1 miljardus RMB, kas ir par 30,0% vairāk nekā iepriekšējā gadā, bet bruto peļņas marža pieauga līdz 20,3%, sasniedzot rekordaugstu līmeni gan ieņēmumos, gan bruto peļņā. Viedās lielās mājsaimniecības tehnikas nozare turpināja stabilu izaugsmi, ieņēmumiem 2024. gadā pieaugot par 56,4% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Gaisa kondicionieru, ledusskapju un veļas mazgājamo mašīnu piegādes sasniedza jaunu rekordu. Gaisa kondicionieru piegādes pieauga par vairāk nekā 50% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, pārsniedzot 6,8 miljonus vienību, ledusskapju piegādes palielinājās par vairāk nekā 30% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sasniedzot vairāk nekā 2,7 miljonus vienību, bet veļas mazgājamo mašīnu piegādes pieauga par vairāk nekā 45% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, pārsniedzot 1,9 miljonus vienību.

2024. gadā “Xiaomi” planšetes turpināja spēcīgu izaugsmes dinamiku. Saskaņā ar “Canalys” datiem, “Xiaomi” globālās planšetes piegādes pieauga par 73,1% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, saglabājot 5. vietu pasaulē un 3. vietu Ķīnas kontinentālajā daļā. “Xiaomi” valkājamo ierīču piegādes ierindojās 2. vietā gan pasaulē, gan Ķīnā, savukārt TWS austiņu piegādes Ķīnas kontinentālajā daļā sasniedza 1. vietu.

Interneta pakalpojumiem saglabājas augsta bruto peļņas marža, un globālais mēneša aktīvo lietotāju (MAU) skaits ir pārsniedzis 700 miljonus

Interneta pakalpojumu bizness turpināja stabilu izaugsmi, ieņēmumiem pieaugot par 13,3% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu un sasniedzot 34,1 miljardus RMB – jaunu rekordu. Bruto peļņa sasniedza 76,6%, pieaugot par 2,5 procentpunktiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

“Xiaomi” interneta lietotāju bāze turpināja paplašināties. Mēneša aktīvo lietotāju (MAU) skaits gan pasaulē, gan Ķīnas kontinentālajā daļā sasniedza jaunas rekordu virsotnes. 2024. gada decembrī grupas globālais MAU pirmo reizi pārsniedza 700 miljonus, pieaugot par 9,5% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. MAU Ķīnas kontinentālajā daļā sasniedza 172,9 miljonus, pieaugot par 11,1% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Mākslīgais intelekts stiprina “Xiaomi” viedo ekosistēmu, vienlaikus palielinot ieguldījumus pētniecībā un attīstībā

“Xiaomi” sasniegumi premium klases produktu attīstībā balstās uz spēcīgajām pētniecības un attīstības spējām. 2024. gadā “Xiaomi” pētniecības un attīstības izdevumi pieauga par 25,9% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sasniedzot 24,1 miljardus RMB, un pētniecības un attīstības personāla skaits palielinājās līdz 21 190. 2024. gada beigās “Xiaomi” bija saņēmis vairāk nekā 42 000 patentu visā pasaulē, tostarp vairāk nekā 1000 patentu, kas saistīti ar elektrisko automobiļu tehnoloģijām.

Mākslīgais intelekts ir viena no pamattehnoloģijām, kurā “Xiaomi” ir veicis ilgtermiņa un nepārtrauktus ieguldījumus. 2024. gada oktobrī Grupa prezentēja “Xiaomi HyperOS 2”, kas ietver trīs pamattehnoloģijas: “HyperCore”, “HyperConnect” un “HyperAI”, piedāvājot jaunu, progresīvu pieredzi viedierīču savienojamībā un mākslīgā intelekta funkcijās. Grupa integrē mākslīgo intelektu “Xiaomi HyperOS 2”, ieviešot mākslīgā intelekta tehnoloģijas viedajos elektriskajos automobiļos, viedtālruņos un viedajās mājsaimniecības ierīcēs, tādējādi stiprinot savu “Cilvēks, auto un māja” stratēģiju un veicinot jaunu izaugsmes vilni trīs galvenajos ekosistēmas tirgos – viedtālruņos, viedajos elektriskajos automobiļos un viedajās lielajās mājsaimniecības ierīcēs.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadursme ar motorolleru (+ VIDEO) 10

Autovadītājs raksta, ka sadursme ar motorolleru izrādījusies nepatīkamāka nekā sākumā domājis: bojāts bamperis un reste, arī starpdzesētājs (dzesēšanas šķidruma noplūde) un gaisa ieplūdes atvere. Lasīt vairāk

 

180 km/h: atkal "BMW", atkal steidzas - Policija aptur ātruma pārkāpēju (+ VIDEO) 13

Vakar, 18. martā, ap pulksten 21.30 Valsts policijas Rīgas Ziemeļu pārvaldes darbinieki, braucot uz izsaukumu, fiksēja kādu automašīnu “BMW”, kuras vadītājs apdzīvotā vietā, Rīgā, Gustava Zemgala gatvē, virzienā no Brīvības ielas puses brauca ar 180 km/h. Lasīt vairāk

 

Pie lidostas Rīga turpinās vērienīga gaisa pārvada būvniecība dzelzceļa sliežu pievadceļiem – pāļi (+ VIDEO) 22

iAuto.lv sižetā Rail Baltic būvniecības darbi pie Rīgas lidostas. Darbs notiek, lai gan projektam ir milzu problēmas ar finansējumu. iAuto.lv apsola uzfilmēt pirmo vilcienu, kas pa šīm sliedēm iebrauks stacijā. Kā jūs domājiet, kad tas varētu notikt? Lasīt vairāk

 

Toyota forums Briselē atklāj japāņu elektromobilitātes nodomus (+ VIDEO) 4

Toyota Kenshiki forums Briselē notiek jau vairākus gadus, jo turpat atrodas arī Toyota Motor Europe galvenā mītne. Šī gada foruma jaunums numur viens ir Toyota C-HR+. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti