Mercedes-Benz galvenajam dizainerim Gordonam Vageneram īsti neiet pie sirds nedz Audi jaunākais koncents “Concept C”, nedz BMW pirmais “Neue Klasse” modelis iX3.
Minhenes autoizstādē, kur autoražotāji demonstrē savus jaunākos modeļus, īpašu uzmanību piesaistīja Audi jaunākais dizaineru darbs, automobilis Concept C — neparasts rodsters ar elektrisko spēka agregātu un salokāmu cietā materiāla jumtu. Tomēr ne visi nozares speciālisti par to bija sajūsmā – par piemēru, Mercedes-Benz galvenais dizaineris Gordons Vageners izteica skarbu kritiku par Audi interjera dizainu, nosaucot to par novecojušu un neatbilstošu mūsdienu standartiem.
Pēc Vagenera domām, Concept C salons izskatoties tā, it kā tas būtu veidots 1995. gadā. Viņu neesot pārliecinājis lakoniskais interjers un nelielais displejs, kas, pēc speciālista vārdiem, neatbilst mūsdienīga koncepta prasībām. Lai arī viņš pats atzina, ka viņam patīk "hiperanalogas lietas", Vageners uzskata, ka šāds ekrāns jaunā automašīnā vienkārši nav pareizais risinājums.
Vageners uzsvēra, ka mūsdienās dizaineri ir atraduši optimālu līdzsvaru starp funkcionalitāti un estētiku: balss asistenti kļūst arvien spējīgāki, bet ekrāniem joprojām ir svarīga loma — tie nepieciešami vizuālai informācijai un lietotāja apstiprinājumiem, turklāt tiem jābūt pietiekami lieliem, lai tos ērti izmantotu.
Mercedes dizaineris atļāvās mest kritiku arī BMW virzienā — vērtējot jauno iX3, kas ir Neue Klasse saimes pirmais modelis, Vageners norādīja, ka bavāriešu BMW Panoramic iDrive sistēmas 1,1 m garais, šaurais displejs nav īpaši ērts — informācija atrodas pārāk tālu no vadītāja un tiek attēlota pārāk maza, kas var novērst uzmanību. Turklāt šādu ekrānu nevar ērti pārvaldīt ar rokām, un tāpēc BMW bija spiesti pievienot vēl vienu skārienekrānu. Rezultātā, pēc Vāgenera domām, informācija tiek attēlota vairākos līmeņos, kas nav intuitīvi uztverama.
Tikmēr Mercedes savam izstādes jaunumam, elektriskajam GLC, izvēlējies iespaidīgu 39,1 collu MBUX Hyperscreen ekrānu, kas uzskatāms par vienu no lielākajiem savā klasē un demonstrē autoražotāja apņemšanos attīstīt modernu, intuitīvu un tehnoloģiski bagātu interjeru.






















































Pag pag vāgeneri, bet kur ta balss vadība? Kā ar šo sastāv, pastāv? Var tak iztikt bez bakstīšānas un skatīšanos ē krānos. Te varbūt arī kādam par balss vadību būtu ko piebilst?
Man telefonā ir, bet neizmantoju - nepatīk. Neesmu pārbaudījis, bet, ko tad, ja dikcija neskaidra, esi apstākļos, kad nevar vai nav ieteicams muti virināt, varbūt esi saslimis, balss ciet - vai MI sapratīs, ko gribi, jeb tā vietā pagriez podziņu - manuprāt uzvar otrais variants.
Kas attiecas uz dikcijas uztveršanu tad šo Carwow testēja uz ķinas Ora, pārsteidzoši bet fakts - tīri labi saprata pakropļotu angļu valodu. Kā ar citām valodām vai citos apstākļos kas to lai zin.
Ši balss funkcija jau bija Ericsson T10 telefonā 20+ gadus atpakaļ. Pa gabalu šķita interesanti un pat ērti ka nav jābaksta, bet tiekot pašam rokās izsauca sajūtu ka jumts brauc prom, jo sarunājies ar gadžetiem. Opcija "piespied/pagriez pogu un saņem rezultātu" arī man ir visērtākais un drošākais variants automobīlī. Audi solis atpakaļ uz mazākiem ifoekrāniem ir solis uz veselu saprātu un drošību, par ko arī EURO NCAP izteicās.
Vageners var paņemt divus stāvdrāžus, pieskrūvēt pie tiem 75" televizoru un sipt ar to konstrukciju taisni, tas protams arī ir tikai IMHO