Laikā, kad dažādi krosoveru modeļi aug kā sēnes pēc lietus, ir prieks, ka autoražotāji velta pūles arī saprātīgāku automobiļu izstrādē. Ar saprātīgāku domājot mazākus, lētākus un ekonomiskākus automobiļus, kas spēj sniegt aizraujošas braukšanas īpašības, kļuvuši komfortabli un nu jau aprīkoti ar tehnoloģijām no dārgākajiem un lielākajiem modeļiem. Runa ir par mazo jeb B klasi. Ne velti seši no desmit Eiropā pārdotajiem auto modeļiem ir tieši mazās klases modeļi, divi no tiem – Renault Clio un Volkswagen Polo ir pirmajā trijniekā, piekāpjoties vien Golfam.
Pagājušajā nedēļā Amsterdamā pasaules pirmizrādi piedzīvoja Toyota mazās klases modeļa Yaris jaunā paaudze. Šis modelis izstrādāts uz Toyota jaunās globālas arhitektūras (TNGA) platformas GA-B, kas turpmāk tiks izmantota, veidojot mazākos autoražotāja modeļus. Toyota GA-B platforma izstradāta sadarbībā ar Toyota WRC komandu, liekot noprast uz šī modeļa plāniem autosportā. Ir izveidota par 35% stingrāka virsbūve, kas uzlabo automobiļa reakciju. Priekšējais panelis savienots ar amortizatoru balstiem, stūres balsta konstrukcija ar stingrākiem materiāliem savienota ar automobiļa priekšdaļu. Stiprināta ir arī aizmugures daļa. Priekšējā asī izmantota McPherson piekare, bet aizmugurē Torsiona sistēma, kas padarīta par 120% stingrāka, ļaujot izmantot mīkstākas atsperes.
Ceturtās paaudzes Toyota Yaris Foto: iauto.lv
Ja šogad iepazītajā Renault Clio uzsvars tiek likts uz benzīna dzinēju, bet jaunā Opel Corsa dodas elektromobiļu virzienā, tad Toyota paziņo, ka hibrīds ir pareizākā izvēle šodien. Tādēļ arī jaunais Yaris galvenokārt tika prezentēts kā hibrīdautomobilis. Taču būšot arī versijas bez hibrīda.
Dzinēji:
- Hibrīds ar 1.5 litru trīs cilindru benzīna dzinēju, eCVT pārnesumkārba;
- 1.5 litru trīs cilindru benzīna dzinējs, ar CVT vai manuālo pārnesumkārbu;
- 1 litra trīscilindru benzīna dzinējs, ar manuālo pārnesumkārbu – zināms kopš iepriekšējās Yaris paaudzes.
Jauda un citi veiktspējas parametri šobrīd gan vēl tiek turēti noslēpumā, jo Toyota šo modeli vēl testē, solot, ka sērijveida ražošana sāksies nākamā gada septembrī.
Ceturtās paaudzes Toyota Yaris Foto: iauto.lv
Yaris ir aprīkots šim modelim izstrādātu 4. paaudzes hibrīdsistēmu – jeb 1.5 Hybrid Dynamic Force system, kas adaptēta no 2.0 un 2.5 litru hibrīdsistēmām (sastopamas aktuālajos Corolla, Camry un RAV4 modeļos). Lai gan precīzi dati netiek minēti, Toyota apgalvo, ka šī sistēma sniegs par 15% vairāk kopējās jaudas un par 20% labāku degvielas patēriņu. Niķeļa baterijas vietā tiks izmantota Litija jonu baterija, kas būs par 27% vieglāka, taču tās ietilpība līdzīga. Elektrodzinēji saslēgti tandēmā ar 1.5 litru trīscilindru Atkinsona cikla dzinēju, kam ir par 40% lielāka termoefektivitāte. Tāpat ir no jauna izstrādāts enerģijas vadības bloks. Ražotājs sola, ka jaunais Yaris apdzīvotās vietās spēs braukt 80% elektriski. Līdz šim Yaris hibrīdu pircēji izvēlējās 60% gadījumu, taču Toyota ar jauno modeli šo īpatsvaru cer palielināt līdz 80%.
Ceturtās paaudzes Toyota Yaris Foto: iauto.lv
Toyota Yaris dizains ir veidots, lai ievērotu uzstādīto principu – kompakts no ārpuses, plašs iekšpusē. Ieraugot jauno Yaris pirmo reizi, šķiet ka ir runa par mazākā brāļa Aygo nevis Yaris evolūciju. Tāpēc var teikt, ka princips ir izdevies, tomēr izmēri nodod – jaunais Yaris tomēr ir izmēros lielāks auto.
Izmēri:
- Garums: 3940 mm (-5 mm)
- Platums: 1745 mm (+ 5 mm)
- Augstums: 1470 mm (-40 mm)
- Riteņu bāze: 2560 mm (+50 mm)
Jauno Yaris, kas paredzēts Eiropas tirgum, ražos Francijā, savukārt Japānai un Austrālijai paredzētie modeļi, kas būs par 50 mm šaurāki, tiks ražoti Japānā. Izmēru atšķirība tikšot panākta uz asu un spārnu rēķina.
Emblēma un motora pārsegs atspoguļo Toyota vaibstus, bet lukturi un ‘lielā mute’ – radiatora režģis raisa asociācijas ar citu ražotāju modeļiem, piemēram Ford Fiesta vai Hyundai i20. Toyota stāsta, ka jaunajam Yaris vēlējās radīt spilgtu dizainu. Ņemot vērā izskatīgo, pēdējā laikā radīto B klases modeļu klāstu auto pasaulē, arī Yaris iederas šajā pulciņā. Prezentācijā parādītais auto bija spilgti sarkanā krāsā ar melnu jumta daļu. Taču šobrīd gan vēl nav skaidrs par šī modeļa krāsu paleti un aprīkojuma iespējām.
Ceturtās paaudzes Toyota Yaris Foto: iauto.lv
Pateicoties garākai riteņu bāzei (salīdzinot ar iepriekšējo modeli), ir palielināta telpa salonā. Zemāks kļuvis gan gravitācijas centrs, gan sēdpozīcija. Priekšējie sēdekļi novietoti par 60 mm vairāk uz aizmuguri. Salonā Toyota ievēo ‘less is more’ jeb ‘mazāk ir vairāk’ principu. Centrālais panelis ir sadalīts divās daļās – klimata kontrole un multimediju displejs pa acu skatienam. Multimediju sistēma gan ir Toyota modeļu vājais punkts – vecmodīga grafika un vāja izšķirtspēja. Cerams, ka līdz Yaris ražošanas uzsākšanai būs kāds labāks risinājums. Mērinstrumentu panelis ir pilnībā digitāls, taču fiziski segmentēts. Tas veidots kā binoklis – divi displeji apaļos rāmjos, bet starp tiem vēl viens taisnstūra displejs.
Ceturtās paaudzes Toyota Yaris Foto: iauto.lv
Salona apdare nav tik mīksta, kā jaunajā Clio, taču atstāj labu iespaidu. Yaris būs aprīkots ar Corolla un C-HR modeļos sastopamajiem sēdekļiem. Vadītāja vietā var viegli atrast ērtu sēdpozīciju arī liela auguma cilvēki. Kopumā ir ļoti laba paneļa ergonomika, taču funkciju taustiņu panelis pa kreisi no stūres ir novietots japāņu autobūves garā – grūti redzamā vietā. Lai uzlabotu pārredzamību, jaunajā Yaris ir zemāks priekšējais panelis un mazāka stūre. Aizmugurē vidēja auguma cilvēkiem vietas pietiks, bet garāki pasažieri gan uz ilgstošiem braucieniem negribēs parakstīties.
Jaunais Yaris jau standartā būs aprīkots ar Toyota Safety Sense drošības un asistentu sistēmām, un kā paši apgalvo, šis modelis radīts, lai būtu drošākais mazās klases auto.
Super - man patīk. Un 5 litru motors arī