Eksperti skaidro, kā pasargāt automašīnas stiklojumu no ieplaisāšanas 4

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 27.februāris 2024 11:14

Pavasarim tuvojoties, aktualizējas problēma – uz vēl nesakoptajiem ceļiem esošie akmeņi un šķembas ielido auto vējstiklos, radot būtiskus bojājumus un plaisas.

Automašīnas stiklojuma remonts vai visa stiklojuma nomaiņa ir viens no visizplatītākajiem darbiem, ar ko saskaras arī apdrošināšanā. Eksperti skaidro, kā izvairīties no stiklojuma bojājumiem un kā rīkoties, ja tomēr tas ir ieplaisājis.  

Automašīnu stiklojums ir apdraudēts visās sezonās, taču visaktuālākais laiks ir pavasaris un vasara. Jau šobrīd uz ceļiem vērojama kritiska situācija ar bedrēm, turklāt pavasarī tiek uzsākti pirmie ceļu labošanas darbi, kā rezultātā uz ceļiem ir vairāk mazu akmentiņu un šķembu.

“Stiklojuma bojājumi veido aptuveni piekto daļu no visiem If KASKO pieteiktajiem bojājumiem. Lielākā daļa ir saistīti ar vējstikla bojājumiem, kas radušies, no ceļa pacelta akmens vai šķembas dēļ. Savukārt sānu un aizmugures stiklojums galvenokārt tiek bojāts zādzību, huligānisma vai dabas stihiju notikumu rezultātā. Stiklojuma nomaiņu veicam, ja iesituma diametrs pārsniedz ap 2 cm, un remontu, ja iesitumi ir mazāki. Lielākajā daļā gadījumu, kad klienti piesaka bojājumus, stiklojums ir jāmaina,” informē If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Kā rīkoties, ja stiklojums ir ieplaisājis?

Ja automašīnas priekšējā vējstiklā ir nelieli akmens iesitumi un nav garu plaisu, autovadītājam vispirms bojātā vieta ir rūpīgi jānotīra un jāaizlīmē ar līmlenti, lai bojājums nenosmērētos un nesamirktu, kā arī ieteicams automašīnā neslēgt gaisa plūsmu uz vējstiklu. No tā ir atkarīgs tas, cik viegli un kvalitatīvi varēs vēlāk salabot stiklojumu. Tāpēc iesakām vērsties pie stiklu servisa speciālistiem, tiklīdz pamanāt iesitumu. Speciālists, vadoties pēc bojājuma apjoma, atrašanās vietas stiklojumā, stāvokļa, plīšanas riska nākotnē un citiem faktoriem, izvērtēs, vai to ir iespējams salabot.

Pēc specializētā autostiklu servisa AUTO-GLASS.LV teiktā, stikla labojumi tiek veikti, ja to diametrs nepārsniedz 2–2,5 cm un tie atrodas ne mazāk kā 5 centimetru attālumā no jebkuras stiklojuma malas. Tas attiecināms kā uz apvidus automašīnām, tā arī uz mikroautobusiem un kravas transportu.

“Tad, kad ir kārtīgi notīrīta bojātā stiklojuma vieta un sagatavota remontam, ar speciālu ierīci tiek radīts vakuums, kas palīdz izsūkt visu lieko gaisu, un bojājuma vieta tiek piepildīta ar polimēru. Lai polimērs pilnībā sacietētu, žāvēšanai tiek izmantota speciāla UV lampa, un šis process aizņem vien pāris minūtes. Tad seko beigu fāze, kurā tiek noņemta liekā līme un nopulēta labotā virsma, lai tā būtu maksimāli gluda. Šāds process viennozīmīgi ir arī ilgtspējīgāks par visa stiklojuma nomaiņu,” remonta procesu apraksta servisa AUTO-GLASS.LV vadītājs Andrejs Pidgora.

Kā pasargāt stiklojumu no bojājumiem?

Lai stiklojumu pasargātu no bojājumiem, galvenie priekšnoteikumi, kas jāievēro, ir drošs attālums starp transportlīdzekļiem un drošs braukšanas ātrums. Tas nodrošina, ka no priekšā vai blakus braucošās automašīnas riteņu apakšas izmesti akmeņi vai šķembas neielec automašīnas vējstiklā. Brīdī, kad uz ceļa cits transportlīdzeklis uzsāk apdzīšanas manevru, aicinām nedaudz samazināt braukšanas ātrumu, lai pēc iespējas palielinātos attālums starp abiem transportlīdzekļiem.

“Braucot pa grants ceļu, īpaši svarīgi pievērst uzmanību pretī braucošām automašīnām. Ja redzat transportlīdzekli, kas lielā ātrumā brauc pretējā virzienā, mēģiniet turēties pēc iespējas tuvāk ceļa labajai pusei, samaziniet ātrumu vai atsevišķās situācijas pat pilnībā apstājieties,” aicina Ģ. Kubliņš.

“Autovadītājus aicinām vismaz reizi gadā veikt arī stikla slotiņu maiņu. Piemēram, pēc ziemas, kad stikla tīrītāju slotiņas ir izmantotas īpaši intensīvi, tās ātrāk nolietojas un nepieciešams pārbaudīt to stāvokli. Tas galvenokārt jādara divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, nolietotas slotiņas var saskrāpēt stiklu, un, otrkārt, viena no svarīgākajām stikla tīrītāju funkcijām ir nodrošināt labu redzamību nokrišņu laikā, kas vienlaikus palielina arī braukšanas drošību,” turpina Ģ. Kubliņš.

Pēc specializētā autostiklu servisa vadītāja A. Pidgoras stāstītā, nereti ir situācijas, kad autovadītājs arī pats var nejauši saskrāpēt sava auto stiklojumu: “Šādas situācijas rodas, jo automašīna ziemas periodā parasti tiek retāk mazgāta, nereti uz netīrumiem vēl uzsnieg sniegs, un, sākot auto tīrīt, var gadīties, ka smalkie netīrumi, kas nogulsnējušies uz auto stiklojuma, to saskrāpē. Tāpēc ziemas un pavasara sezonā, kad gaisa temperatūra atļauj, aicinām neaizmirst par auto mazgāšanu.”

 

 

 
Visi komentāri
 
Sergejs 27.februāris 2024 14:10
3 1 Atbildēt

Labs variants ir fiksi uzlikt priekšā braucošam dubļusargus, labi palīdz. Savam auto uzliku gan lai pašam mazāk ķēzītos gal lai citus mazāk apmētātu.

Onsis 28.februāris 2024 11:38
5 0 Atbildēt

Labs risinājums būtu aizliegt "Uzlabot" ceļa segumu ar piķa šķembu tehnoloģiju, kur pēc 3 mēnešiem visas šķembas jau ir kādam logā.

Sergejs 28.februāris 2024 12:41
0 1 Atbildēt

Tas arī, bet arī bez šīs tehnoloģijas mums ceļi ir gana labi sadrupuši daudz kur.

 Kārtējo reizi iesaku mūsu remonta tehnologiem iekāpt automobīlī un aizbraukt līdz Tallinai

Pļurkt 28.februāris 2024 13:57
3 0 Atbildēt

Tā aizpildīšana ir diezgan riskants pasākums, JO....

Ne jau pilnīgi visiem auto ražotājiem ir absolūti vienāds stikla sastāvs. Līdz ar to arī nav vienāds gaismas laušanas koeficients. Gluži tā pat kā tam pielietotajam polimēram!

Un nebrīnieties, ka spīdot saulei virsū, zem noteikta kaut kāda leņķa būs saules zaķīši vai vismaz parādīsies kaut kāda redzama vizma un TA laikā dabūsiet "2"!!

Ja būs "2", tad nauda vējā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TOP 3 finālistu auto "Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balva" nominācijā (+ VIDEO)

Ik gadu “Latvijas Gada auto” konkursā tiek pasniegta arī dizaina balva, kad ārpus praktiskajām un tehniskajām īpašībām, tiek vērtēts auto izskats. “Latvijas Gada auto 2024” dizaina balvu ieguva Peugeot 508. Šīs nominācijas pirmajā trijniekā iekļuva Peugeot 408 un arī Hyundai Ioniq 6. Kādi ir žūrijas iespaidi? Lasīt vairāk

 

Riepas ir lieta, uz ko motociklā taupīt nevajadzētu (+VIDEO) 5

Autoriepu Nams mūsu skatītājiem labi pazīstams kā vieglā un komercauto riepu tirgotājs, riepu serviss ar atsevišķu VIP montāžu lieljaudas automašīnām, kā arī kā Continental oficiālais dīleris. Taču par spīti tam, ka Autoriepu Nama veikalā stāv divi atjaunoti mopēdi, motoriepu šeit gan nav bijis. Tagad šis trūkums ir labots. Lasīt vairāk

 

Hyundai pašbraucošais robotauto nokārto autobraukšanas eksāmenu ASV - ko tas nozīmē autovadītājiem Latvijā? 4

Pēdējos gados autoražotāji ir saskārušies ar visdažādākajām ligām, kas bremzējušas tehnoloģiju attīstību. Pandēmija, ģeopolitiskās krīze, ekonomikas lejupslīde un piegādes ķēžu traucējumi ir likuši visai nozarei cīnīties ar šķietami nebeidzamām likstām. Lasīt vairāk

 

3500 eiro: kamēr likumdevējs spriež, soda kvītis "pienāk kaudzēm" (+ VIDEO) 28

Raidījuma 4.studijas skatītājs nonācis neapskaužamā situācijā, viņam jāmaksā sods vairāku tūkstošu euro apmērā, bet vai tas ir taisnīgi? Kas jāmaina, lai pārvietojoties bez OCTA polises vai vinjetes vienas dienas laikā netiek piemēroti neskaitāmi sodi? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti