Zafira - dīzelis dīvainis

viuks Reģ.: 05.10.2005

Man ar šo Zafiru 2DTI pirmā ziema. Aķis un sveces nomainīti. Termostats nomainīts. Bet problēmas paliek 2 neatrisinātas.

1. Pilnīgi auksts lec momentā, bet, kad motors ir gandrīz auksts. Jeb nav vēl uzsilis, vairs pie darbināšanas neslēdzas kvēlsveces, vai arī uz kādu sekundi tikai. Līdz ar to tādu padzisušu motoru jāgriež vismaz 10 reizes lai piestartētu. Man kāds te teica, ka varētu kaut kāda regulatora vaina. Dīzeļi agrāk nav bijuši, tāpēc nesaprotu, kurā virzienā meklēt, mainīt kautkādu regulatoru?...

2. Bija beigts termostats. Nomainīju, bet vienalga silst nejēgā ilgi tas motors. Tas tā šitai zafirai normāli?

 
Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

es teiktu, ka degvielas filtrs

viuks Reģ.: 05.10.2005
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: es teiktu, ka degvielas filtrs

Esa ar vienubrīd iedomājos, bet kāpēc tad viņš, tad kad pavisam auksts, lec ar pirmo?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

no tolmeta bail

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

viuks rakstīja:

Pirmais rakstīja: es teiktu, ka degvielas filtrs

Esa ar vienubrīd iedomājos, bet kāpēc tad viņš, tad kad pavisam auksts, lec ar pirmo?

degvielas filtra gadījumā auksts lec

Ronalds_ Reģ.: 24.11.2004
0 0 Atbildēt

(ja kas kura gada auto? kāds nobraukums (reālais, ne uz odometra...))

Lekšana - kad pusslits neslēdzas iekšā kvēlsveces -

Vaina visticamākais - vai nu sprauslas beigtas - nevis miglu veido

bet "čurā" - salīdzinoši lielas piles veidojas - viņas slikti aizdegas aukstumā....

Otrs variants - vēl sūdīgāks - slikta/nepietiekama kompresija... Tad gan remonts dārgs.....

Šīs vainas visparastākās dīzeļiem.....

To ka silst ilgi - dīzeļiem tā ir - liels lietderības kojeficients, ļoti minimāls patēriņš brīvgaitā - lielākā salā brīvgaitā vispār var neuzsilt.....

Risinājumi.

Silšana - radiotaram priekšā kartona gabals - aizvēsturiski, bet palīdz. (un nav jēgas mašīnu sildīt - pielaižam, notīram sniegu un uz priekšu - sākumā mierīgi, nespiežot grīdā, nepieļaujot lielus apgriezienus. Atrāk uzsils un kopumā motoram labāk un nav laiks jātērē)

Pielaišana - tas ir kā 10x jāgriež? Pagājušā gadā pāris reizes novēroju kā dāmītes nosēdināja aķus... Darbina auto - mašina tā kā pielec- viņa izslēdz starteri - bet nekā... Tādas darbības tiek atkārtotas kamēr aķis sauss... Salā un īpaši dīzeli ar starteri jāgriež kamēr viņš stabīli sāk darboties nevis pie pirmajām rūkšanas pazīmēm jāslēdz starteris ārā. Veciem dīzeļiem bieži vien diegan ilgi jāgriež, kamēr auto "klepodams" mēģina stabīlu darbības režimu sasniegt...

Vēl var ierīkot slēdzi ar kura palīdzību kvēlsveces arī siltam motoram var ar roku ieslēgt....

Un iespējams ka sveču slēgšanas termorelejs nestrādā kā nākas, kaut gan diez vai - mīnusos sveses tomēr tiek sildītas..

Ronalds_ Reģ.: 24.11.2004
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

viuks rakstīja:

Pirmais rakstīja: es teiktu, ka degvielas filtrs

Esa ar vienubrīd iedomājos, bet kāpēc tad viņš, tad kad pavisam auksts, lec ar pirmo?

degvielas filtra gadījumā auksts lec

Nu nez nez - ja devielas filtrs ciet (vai nu vecs vai parafīna gabali dēl nepareizas degvielas aizsituši ciet) tad :

1. Nelec nemaz.

2. Ja pielec, tad neiet - beram virsū - bet bez rezultātiem - jaudas nav - jo nevar degvielu piegādāt motoram.

Oscar Reģ.: 24.07.2002
0 0 Atbildēt

sūknis...

Nemācēšu precīzi pateikt, kapēc viņš pussilts negrib lekt, bet man tā bija kamēr nerestaurēja sūkni. tagadiņ nekādu problēmu.

Starpcitu - vari pamēģināt Xado speciāli augstspiediena sūkņiem. Divus gadus ar to lāpijos. Varbūt tas ir subjektīvi, bet likās ka palīdz.

Ronalds_ Reģ.: 24.11.2004
0 0 Atbildēt

Vienu vārdu sakot - jābrauc uz dīzeļu diagnostiku - pašam pateikt kas par vainu būs grūti - nebūs iekārtu.

pinguin Reģ.: 13.11.2004
0 0 Atbildēt

kvēlsveču laika relejs, kas atkarībā no motora temperatūras regulē ieslēgšanās ilgumu. pussilts nelec tapēc ka neļauj uzsildīt kvēlsveces, bet lai lektu bez, vēl par aukstu. Pavisam silts lec, jo silda, bet pavisam silts lec arī bez kvēlsvecēm. veciem vw arī šitā slimība bija...

pinguin Reģ.: 13.11.2004
0 0 Atbildēt

respektīvi, vai nu beigts pats relejs, vai arī devējs dod nepareizu info par motora patreizējo temperatūru - ja tu saki ka ilgi silst, tad vairāk otrais variants.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

Maini tik nost temperatūras devējus. tiešām liekas ka tieši tie ir izbeigušies,

pinguin rakstīja: respektīvi, vai nu beigts pats relejs, vai arī devējs dod nepareizu info par motora patreizējo temperatūru - ja tu saki ka ilgi silst, tad vairāk otrais variants.

Maija_Eskuella Reģ.: 07.04.2005
0 0 Atbildēt

Paskaties, kā man bija: www.iauto.lv/...

Manā gadījumā vainīgais izrādījās temperatūras datčiks - tas maita bija pārāk optimistisks attiecībā uz mērāmo temperatūru - kompim deva temperatūru par ~10 grādiem lielāku nekā patiesībā (es pat uzņēmu temperatūras raksturlīknes - vopšem pie ~5 grādiem tas kompim teica, ka ir ~14).

Kad atver haubi, ērtības labad noņem nost to plastmasas figņu (kur virsū ECOTEC rakstīts), tad atrodi temperatūras datčikus - tie ir dzinēja galvā, no priekšas skatoties - kreisajā pusē. Tur ir viens mazāks datčiks, no kura aiziet tikai viens vads - tas ir priekš rādītāja, kas spidometrā redzams. Otrs, lielāks (lai to noskrūvētu vajag pagaru - trubveida gala atslēgu uz 19) ir ar 2 vadiem un štekeri, tas ir termorezistors, kas dod info kompim, jo augstāka temperatūra, jo mazāka pretestība. Un otrādi - jo zemāka T, jo lielāka R, t.i. ja štekeri atvieno pavisam, tad kompis saņem, ka pretestība ir bezgalīga, tobiš iestājusies absolūtā 0 un ir ļoti, ļoti auksts un dedzina kvēlsveces ļoti ilgi (cik, nezinu). Kad es šito prikolu atklāju, bija jau ~gads pagājis un viens aķis bija nolietots, tad saņēmos, padomāju ar galvu, atrisināju 5 minūtēs. Kamēr tika iegādāts jauns datčiks, pie iedarbināšanas bija sekojoša procedūra - ataisam haubi, noņemam štekeri no datčika, ieslēdzam aizdedzi - kvēlsveces deg, padedzinām tās pēc izjūtas, startējam motoru, piestartējam, ejam uzlikt štekeri atpakaļ, braucam veseli Workarround šai problēmai varētu būt pārraut vienu no datčika vadiem, virknē ieslēgt slēdzi, kuru izvest līdz salonam - pie vajadzības ir iespēja kvēlsveces ieslēgt utt. Bet datčika nomaiņa bija visai nesāpīga - nopirku Gros Auto par ~Ls6 + nopirku Nelsā gala atslēgas trubu 19-21 un nomainīju to. Tagad viss ir chickeniekā.

did33 Reģ.: 26.08.2003
0 0 Atbildēt

tas, ka siltam dzinejam nedarbina kvēlsveces, ir normāli. priekš kam?

ja nelec silts, tad sudi ir lielaki, kautkas neesot OK ar sūkni.

nafig slēdzis vadā, ja vienkārši var pagriezt tālāk aizdedzes atslēgu (tā, lai startē )?

pinguin Reģ.: 13.11.2004
0 0 Atbildēt

did33 rakstīja: tas, ka siltam dzinejam nedarbina kvēlsveces, ir normāli. priekš kam?

ja nelec silts, tad sudi ir lielaki, kautkas neesot OK ar sūkni.

nafig slēdzis vadā, ja vienkārši var pagriezt tālāk aizdedzes atslēgu (tā, lai startē )?

ja nelec silts, tad plunžerim pisec, bembjiem iecienīta problēma...

k72 Reģ.: 17.07.2005
0 0 Atbildēt

pievienojos Maija_Eskuella, nu nav tas zafira tik vecs lai vinam butu veco dizelu simptomi, man bij 97.g VW ar 1,9tdi pie -25 nezinaju bedas un sila apm 10- max15 min(braucot), tuksgaita protams nav piesildams

Maija_Eskuella Reģ.: 07.04.2005
0 0 Atbildēt

did33 rakstīja: tas, ka siltam dzinejam nedarbina kvēlsveces, ir normāli. priekš kam?

ja nelec silts, tad sudi ir lielaki, kautkas neesot OK ar sūkni.

nafig slēdzis vadā, ja vienkārši var pagriezt tālāk aizdedzes atslēgu (tā, lai startē )?

Šim opelim kvēlsvecēm ir jādeg min. 3 sek. arī siltam dzinējam. Palasies manā linkā, tur smalki aprakstīju, kas viss nebija. Piemēram - aukstā laikā ieslēdzu aizdedzi, kvēlsveces iedegas, iedarbinu dzinēju, pēc pusminūtes atceros, ka mobilu atstāju mājās, izslēdzu auto, aizskrienu pakaļ. Startēju atkal auto - kvēlsveces nedeg, auto nelec - pa to pusminūti dzesēšanas šķidrums uzsila tik daudz, lai melojošais temp. datčiks domātu, ka ir baigi karsts. Rezultātā var griezt motoru diezgan ilgi, kamēr pielec, bet, ja atvieno vadus no tā temp datčika, tad kompis domā, ka ir baigi auksts un tādejādi ieslēdz tās sveces! Tāpēc arī slēdzīti var ievilkt salonā, kas atvieno to temp datčiku pie vajadzības, lai katreiz nav jālien zem haubes.

viuks Reģ.: 05.10.2005
0 0 Atbildēt

Paldies maija. Tas par to neiedarbināšanu pēc tikko noslaapēta, minūti darbināta, deva skaidru atbildi, ka man ir taisni tā pati vaina. Došos datčika meklējumos.

Redaktors Reģ.: 31.08.2001
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: no tolmeta bail

brīdinājums par offtopic!

bralitis Reģ.: 09.02.2006
0 0 Atbildēt

man šitā bija kad moikā mazgājot motoru ar spiedienu sabojāja degvielas atplūdes trubiņu, bij kaut kāda mikroplaisa. Nomainija tagad ok. Bet ja maini nopērc un uzliec labāk pats, savādāk Hansa auto ~ 40 Ls noplēsa par tādu štruntu.

viuks Reģ.: 05.10.2005
0 0 Atbildēt

Atplūdes trubinas jau pirms ziemas nomainiju, 40 latus jau noplēsa :/

RX-7 Reģ.: 23.04.2003
0 0 Atbildēt

Gnoms rakstīja:

viuks rakstīja: Atplūdes trubinas jau pirms ziemas nomainiju, 40 latus jau noplēsa :/

o, вļā, Tev viņas no sudraba?

Tā vien liekas...

bralitis Reģ.: 09.02.2006
0 0 Atbildēt

Kad man bija šitais niķis tad pie startēšanas ~ 3 reizes pagaidiju kad kvēlsvecēm lampiņa nodziest, tad gan leca bez problēmām.

viuks rakstīja: Atplūdes trubinas jau pirms ziemas nomainiju, 40 latus jau noplēsa :/

Reģ.: 13.11.2019
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

viuks rakstīja:

Pirmais rakstīja: es teiktu, ka degvielas filtrs

Esa ar vienubrīd iedomājos, bet kāpēc tad viņš, tad kad pavisam auksts, lec ar pirmo?

degvielas filtra gadījumā auksts lec

Oi,pirmais.. atkal tev jāspīd ar savu tupumu un nezināšanu.... Kāds sakars tur filtram?? kārtējais programmisteļa prātuļojums.

viuks Reģ.: 05.10.2005
0 0 Atbildēt

Datčika problēma atrisināta, bet tagad ir kas cits. Šorīt man laukos bija -29 un nevarēju piedarbināt. Izklausās, ka pie tiem grādiem tas normāli, bet dīvaini tas, ka viš tā ka grib lekt, bet nelec, it kā degviela nepienāktu. Varētu būt, ka filtrs aizbiezējis, bet kad beigās piedarbināju, tad ne slāpa nost, ne raustijās. Ir kādas idejas...?

viuks Reģ.: 05.10.2005
0 0 Atbildēt

Ideots rakstīja: ķur lēji dīzeli un kādu sāksim ar to

Statoils tikai, ar Kemetyl piedevu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti