paldies, lūdzu - tie laikam svešvārdi...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
paldies, lūdzu - tie laikam svešvārdi...
Yetti rakstīja: paldies, lūdzu - tie laikam svešvārdi...
Tie vārdi būs beigās, kad saņemšu atbildi.
bubis10 rakstīja:
Yetti rakstīja: paldies, lūdzu - tie laikam svešvārdi...
Tie vārdi būs beigās, kad saņemšu atbildi.
stulja utrom - dengi ve4erom?
A pašam rokas līkas googlē ierakstīt bioetanols???!!!
www.e85fuel.com/... uz pusi droši var liet,vienīgi kompis var gļukot.
snabulis rakstīja: www.e85fuel.com/... uz pusi droši var liet,vienīgi kompis var gļukot.
Nu nez nez! Statoila mājas lapā rakstīts, ka ja gadijies ieliet parastā, nepiemērotā auto, degvielas bāka ir jāiztukšo!
Pirms šo izlasiju, tiešām biju gatavs aizbraukt un ieliet to E...
Bet tiešām būtu interesanti uzzināt, kurš varbūt reāli gāž šito klāt pie parastā bendžas.
modena rakstīja:
bubis10 rakstīja:
Yetti rakstīja: paldies, lūdzu - tie laikam svešvārdi...
Tie vārdi būs beigās, kad saņemšu atbildi.
stulja utrom - dengi ve4erom?
mozjno na obarot? mozjno... no dengi vperjod !!!!
Vai var liet parastā autiņa bākā bez pārbūves? Neatceros kur tas bija, bet kautkur lasīju/redzēju ka varot. Varbūt kādam ir vairāk informācijas. Ja ir kādi resursi netā, ielieciet linku.
-----------------------------------
Var, bet ar taadu kompresijas pakaapi, kaa benziinmotoram, jeega maza, pateerinjsh lielaaks.
Crankshaft rakstīja: ...
labrīt!
NU nez kā ar to degvielas patērīnu - raksta tas Statoil mīklaini... Etanolam ir gandrīz 2 reizes mazāka siltumspēja, tātad degvielas patēriņam ir jābūt vismaz par 50% lielākam.
Ziemā prikola pēc uz savas hondas to E85 patestēju, bet teikšu godīgi par tādu cenu statoils var iet ieskrieties, jo ekonomija nekāda nesanāk. Tā kā ir lielāks patēriņš, tad izdevīgi ir tikai ja cenas starpība ar benzīnu ir lielāka par 25%, jaucot ar benzīnu tas paliek vēl neizdevīgāk.
E85 ir 85% bioetanola un 15% benzīna maisījums un tas teorētiski der tikai pielāgotiem FFV dzinējiem(cik zinu SAAB biopower). Arī parastu mašīnu var palaist uz E85 ar labāku spēcīgāku benzīna sūkni, jo vairāk jāpumpē, attiecību gaissegviela jāpamaina un , lai caurules nešķīst spirtā, kas gan ir veco mašīnu problēma. Bez nekādas pielāgošanas jebkuram benzīnauto der ne lielāks kā E15(15% etanols), pielāgojot ECU var paaugstināt līdz 30%-50%. Šitā degviela nav nekas jauns, jo jau savulaik Ulmaņlaikos bija pieejams Latols, kas bija 30% spirta/benzīna maisījums. Protams tīru e85 crx'ā nelēju, bet šķaidītu.
E85 Plusi:
+Augstāks oktānskaitlis 104, līdz ar to teorētiski lielāka jauda, ja palielina kompresiju
+Lētāks cena 0,58Ls/litrā
+/- Sadeg ar mazāku temperatūru un sadegot rodas ūdens attiecīgi zemāka darba t*
+/- Uz to pašu daudzumu tīra sprita vajag 50% mazāk gaisa, bet deg ne tik strauji kā benzīns(detonācijas noturība).
E85 mīnusi:
-Palielinās degvielas patēriņš tīram E85 tas ir par 25% lielāks (LV cenas starpība bio/95e 20%, tātad ar tīru statoil biobenzīnu kapeiku neitirst)
-absorbē ūdeni, ja slikti uzglabāts, attiecīgi pie sadegšanads tad rodas skudrskābe(formic acid), kas veicina dzinēja nodilumu.
-Vairāk par 50% spirta saēd gumiju, blīves degvielas sistēmā u.c.
-Biobenzīns ir korozīvs. Inžektoriem, sūknim, degvielas sistēmai jābūt tam piemērotai. (Par šo domas dalās, jo agresīvs ir tikai metanols. )
Ievācu nelielu informāciju no citiem forumiem caur google un secināju, ka principā cilvēki ar bio hondām pasaulē braukā. Pamatā ir uztraukums par korozīvo ietekmi, bet sākot ar 1988 gadu ASV ir prasība, ka visiem auto ir jāspēj darboties vismaz ar E10 attiecīgi pēc tā gada ražotajām degvielas sistēmai jābūt piemērotai.
Tātad iesākumā, lai notestētu kas un kā decembrī pielēju bāku gandrīz pilnu un ielēju bākā vēl 5l e85(smaržo labi ), kas kopumā sajaucoties bākā atbilst ~E10 biobenzīnam. Katrā ziņā nekādus īpašus uzlabojumus/problēmas sajust neizdevās, viss darbojās kā nākas arī patēriņā sevišķas izmaiņas nemanīju.
Izbraucu bāku tukšu un pielēju nu jau 10l bio = ~E25. Varēja jau šo to novērot. Jauda +/- ir tāda pati cik nu ziemā var notestēt, darba temperatūra iespējams nokritās, jo ar 98e pēc uzsilšanas parasti datčiks bija pusē, tad tagad redzami bija zem puses. Par patēriņu ar 95E tipiski varu pilsētā nobraukt 430km, tad tagad sanāca nieka 380km (starpība 12%) tas iespējams arī dēļ pilsētas režīma, jo lambda jauc ECU prātu(bio sadegot ir vairāk skābekļa). Uz štrāses nav sanācis notestēt.
Patreiz eksperimentus pārtraucu, jo nekāda reāla ieguvuma bez pārbūves nav un neesmu drošs par ietekmi uz motoru. Reālam labumam tad vai nu ir jāpāreglē ātrāka aizdedze ECU vai arī jāliek vismaz lielāki inžektori (330cc/min), un tad var maukt uz tīru bio, bet ar tādu cenas starpību ekonomija nesanāks, pie kam uzpildīties var tikai 1 vietā Rīgā. 1.6l jau tā pietiekoši ekonomisks tā kā spriežot pēc citu pieredzes drīzāk kāds Subaru ir labāks kandidāts.
Kanibaals rakstīja: ....
danke, bija interesanti lasīt.
Yetti rakstīja:
Kanibaals rakstīja: ....
danke, bija interesanti lasīt.
Tiešām izsmeļoši. Paldies autoram!
Doma šovasar ir pie tā piestrādāt un tad jau manīs vai ir kāds reāls labums. Paaugstināšu kompresiju un bio būs tieši laikā.
Paldies Kanibaals. Tas bija tas, ko gribēju zināt.
Stendes Selekcijas un izmēģinājumu stacijas (SSIS) zinātnieki izaudzējuši kviešu šķirni, kura maksimāli efektīvi var tikt kultivēta Latvijas un Baltijas klimatiskajos apstākļos.
Augsta ražība, liela veldres un slimību izturība, augsts cietes un zems proteīna saturs graudos, kuri ir rupji un izlīdzināti.
Dr. habil. chem. Valdis Kampars, vērtējot biodegvielas ražošanas perspektīvas Latvijā, atzīst, ka viens hektārs graudaugu var dot 2500 litru, bet viens hektārs rapšu 1300 litru dīzeļdegvielas ekvivalenta.
SIA \"Jaunpagasts Plus\" valdes priekšsēdētāja padomnieks Armands Gūtmanis pārliecināts, ka graudu audzēšana biodegvielai nekonkurēs ar graudu audzēšanu pārtikai, jo valstī ir pietiekami daudz neizmantotas aramzemes.
pļē, jau bija doma kad būs
Reiz gadījās netā šo to par E85 palasīt. Par to E10 - cik saprotu, jeņķiem tā jau ir realitāte [vai E5], lai arī to nereklamē, attiecīgi lielāks strebiens. Vēl E85, neatceros, vai kkādos speciālos apstākļos, vai vienmēr, dod laukā kaut kādu ļoti indīgu gāzi, kuru neviens neķer, un tāpēc nemēra [benzīnniekam tā nav aktuāla ]. Un, galu galā, draņķīgāks strebiens, kā rezultātā "zaļāks" vienmēr būs parasts benzīns
avotus
kaadu gaazi???? co?
Vēl E85, neatceros, vai kkādos speciālos apstākļos, vai vienmēr, dod laukā kaut kādu ļoti indīgu gāzi, kuru neviens neķer, un tāpēc nemēra [benzīnniekam tā nav aktuāla
=======================
Hmm, tu to nopietni?It kaa nav 1. apriilis ...
Tie speciālie apstākļi ir liels ūdens saturs degvielā un tad sadegot "rodas formic acid".
nu jau 3 dienas braukāju ar bioetanolu....
nav ne vainas, tikai nedaudz pēc alko ož - tāda skābena smaka...
tā kā autiņā ir programmējams dzinēja vadības bloks, pieregulēt "ciparus" nebija grūti
Bioetanols E85.
Vai var liet parastā autiņa bākā bez pārbūves? Neatceros kur tas bija, bet kautkur lasīju/redzēju ka varot. Varbūt kādam ir vairāk informācijas. Ja ir kādi resursi netā, ielieciet linku.