FFiesta\'2004 krakšķ ātrumkārba (varbūt)

Veiga Reģ.: 25.09.2004

Manu autiņu piemeklējusi sekojoša klizma: ļoti nepatīkama skaņa un vibrācija, braucot atpakaļgaitā (visu laiku), kā arī krakšķi, skaņa un vibrācija, ieliekot zemākā pārnesumā (1;2;3) un neuzgāzējot - bremzējot ar motoru. Uzgāzējot pirms ielikšanas zemājā pārnesumā - bez specefektiem. Nebūdams liels auto speciālists, mēģinu saprast, kas varētu būt par vainu. Ātrumkārba ir tikai versija.

Kas varbūt attiecas uz lietu, zinu, ka konkrētajam autiņam kārba ir tikusi mainīta garantijas laikā. Vēl man kādu laiku ļoti grūti slēdzās ātrumi un man ieteica mainīt trosītes vai kko tamlīdzīgu, bet tad vaina pati no sevis pārgāja un nav atgriezusies. Skaņa un vibrācija atpakaļgaitā ir jau bijusi pirms gadiem diviem, bet tad pārgāja. Šodien sanāca smagāk pašļūkt ar "vēderu pa zemi" un vismaz, bremzējot ar motoru, specefekti bija pazuduši, atpakaļgaitu neizmēģināju.

Vai ir kādas idejas, no kura gala sākt?

 
monteros Reģ.: 31.01.2007
0 0 Atbildēt

Nee, neesmu. Pārbaudīts. Disks pareizi, nevar pat fiziski uzlikt nepareizi, spararata iedobe neļauj.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu ja velk līdzi kaut mazliet, tad tomēr sajūga nelaime.

Tad acīmredzot jāskatās kas notiek kārbas galā, jāsāk ar to vai trose pilnībā "atvelk" līdz galam sajūgu (no tā izdarīt secinājumu vai jārok ir virzienā uz pedāli , vai virzienā uz sajūgu). Ja sajūga virzienā izskatās ka ir problēma, tad apstīties vai ar izspiedējdakšu un izspiedējgultni viss kā notiek kā vajag ( arī izsziedējgultņa attālumu no stiprinājuma vietas izspiedējdakšā līdz izspiedējvirsmai). Ja arī sajūga diskam pēc izmēriem utml. viss sakrīt, tad atliek vienīgi teikt ka problēma ir "kurvī", un jams tev nepietiekami "atlaiž" sajūga disku.

Ja virzienā uz pedāli ir probza tad vai nu trose "stiepjas" vai jamā nav pienācīgi nostiprināta, vai arī nostiprināta ne tā kā paredzēts. Tāpat arī ja trose ir neatbilstoša garuma arī var rasties problēmas ka tā "izlocas" no "tiešo pienākumu" pildīšanas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ja jaunā sajūga diskā būtu problēma, tad ir tikai variants ka jams ir stipri pa biezu ( pie tevis aprakstītajām problēmām). Otrs iespējamais variants ir ja sajūga disks met, bet tad arī pie sajūga atlaišanas būtu tāda kā jūtama auto "raustīšanās".

Pārējās probzas jau ir tādas kuras izjaucot/noņemot sajūga disku būtu uz aci redzamas.

Veiga Reģ.: 25.09.2004
0 0 Atbildēt

Labs ir, kungi, paldies par idejām, pēc jaunā gada vedīšu uz servisu, ar rezultātiem padalīšos. Priekā!

monteros Reģ.: 31.01.2007
0 0 Atbildēt

Nu ja, doma bij par to disku, par biezumu. Tapēc arī prātoju par sajūga pārbaudi uz preses, cik mm atspiez virsmu no virsmas. Itka jau komplekts firmas Valeo. Nāksies tecēt pie virpotāja lai paskatītu diska stāvokli vai metas. Arī jau kā topika autors pateicos par idejām un padomiem un pēc svētkiem ķeršos klāt praksē pārbaudīt.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

monteros

Vēl jautājums par sadales kārbas eļļu otram auto, Opel Monterey. Tiltos rekomendē 70W140, bet sadales kārbā dažādi varianti, 70W90 vai 5w30 motoreļļa. Nav man ražotāja manuālis. Domāju attiecībā par to eļļu 5W30, neizbrīna fakts kā tāds, Voyager mehānikai pēc Autodatas jālej 10W30 motoreļļa. Kadi plusi un mīnusi? Pirmā jaunība aiz muguras savi 300 Kkm jau noteikti, sadales kārba ar ķēdi. Šobrīd iekšā mistiska substance un loti gribas nomainīt.

=====================

Vispār jau tiešām Monterejam un attiecīgajam Isuzu tiltos rekomendē SAE 75W-140 transmisijas eļļu ar burvju pielikumu LS vai LSD, ja ir bloķis diferenciālī,

API GL-5 darbspēju klase. Starp citu, ja nav bloķa, tad

atļauts lietot tiltos arī SAE 75W-90 sintētiku, API GL-5.

Ātrumkārbā šitiem daiktiem īstenībā ir paredzēta stipri

šķidra eļļa, SAE 75W80 (75W80W), tādas izmanto diezgan plaši, bet pabrauktai kārbai mierīgi varētu ļoti labi kalpot arī SAE 75W-90. API kategorija tai eļļai ir GL-4 prasīta. Sadales kārbā - jā, virkne motoreļļu ir norādītas, SAE 5W-30, 10W-30, 10W-40, bet pieredze atkal rāda, ka garākus gabalus noskrējušās sadales kārbās ļoti labi kalpo SAE 75W-90 sintētika, kaut API prasība eļļai ir tikai GL-3, ko ar galiem pilda arī kvalitatīva motoreļļa. Nu kaut kā apmēram tā ...

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

monteros rakstīja: Vecais sajūgs bij nežēlīgi ciets, nu dikti mīksti nespiedās jau gadu, bet nedēļas laikā palika tik briesmīgs, ka bezmaz jaatsperas sēdeklī lai izspiestu, bet izspiedas, jo atpakaļgaitā varēja bez mazākā troksnīša ielikt, viegli.

Visu nelasīju, bet vai nav tā, ka, mocot veco sajūgu, tur kaut kas ir saliekts ar to spēku (pedālis? kāda svira?), ka tagad tāpēc nevar pilnībā izspiest?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

sarashkins rakstīja:

Visu nelasīju, bet vai nav tā, ka, mocot veco sajūgu, tur kaut kas ir saliekts ar to spēku (pedālis? kāda svira?), ka tagad tāpēc nevar pilnībā izspiest?

Cik dzirdēts tad vienīgā iespēja ir kaut ko nolauzt nevis saliekt tajā visā ( pat pedāli), pašam gan nekas tāds nekad nav gadījies !!!

monteros Reģ.: 31.01.2007
0 0 Atbildēt

Paldies par informāciju ar eļļām!

Jā, kronsteini lūza pedāļiem diezgan tiem pašiem Golfiem pie cieta sajūga, bet izpētīju sev Fordam, nekādas vainas. Nekas, sagaidīšu Jauno gadu un jaukšu nost. Noteikti pastāstīšu kas un kā, varbūt vēl kādam noderēs...

monteros Reģ.: 31.01.2007
0 0 Atbildēt

Tikko saliku sajūgu. Darbojas vienkārši perfekti. Iemesls pavisam idiotisks. Uzliku zem preses ar visu spararatu, spiežu un konstatēju ka darba virsma nevienādi atspiežas un vispār minimāli atbrīvo disku. Mazlietiņ ar skrūvgriezi piepalīdz, atspiežas par 5mm, atlaižot "izspiedējgultni" atnāķ atpakaļ, bet atkārtoti nospiežot atkal ta pati problēma. Vietās kur savienojas darbavirsma ar korpusu, korpusā ir izgriezumi, kur atsperīgas plāksnītes kas savieno šīs abas detaļas, darbavirsma saskaras ar korpusu tīri vizuali miera stavoklī ir atstarpīte, bet sākot izspiest virsma padodas un minimāli iestrēgst. Mazliet ar vīli darbs un kārtībā. Vienkārši mans glaunais jaunais grozs bija brāķis. Tur arī visa šī problēma..... Par laimi viegli atrisināma un prieks ka vienkārši pa 1 stundu var kārbu noņemt. Nezin kādas izjūtas pārņem ja kas tads gadās piemēram T4 busiņam...

Veiga Reģ.: 25.09.2004
0 0 Atbildēt

Tā, par manu problēmu... Nezinu, vai atkusnis pie vainas vai kā savādāk, bet pēc nedēļas krakšķēšanas pēkšņi visas problēmas izzuda. Pārstāja un viss, it kā nekādu problēmu nebūtu bijis. Vai sals kaut kā var ietekmēt ātrumkārbas darbību?

nazurbajev Reģ.: 03.01.2007
0 0 Atbildēt

Veiga rakstīja: Tā, par manu problēmu... Nezinu, vai atkusnis pie vainas vai kā savādāk, bet pēc nedēļas krakšķēšanas pēkšņi visas problēmas izzuda. Pārstāja un viss, it kā nekādu problēmu nebūtu bijis. Vai sals kaut kā var ietekmēt ātrumkārbas darbību?

Izlej ūdeni no kārbas!

Veiga Reģ.: 25.09.2004
0 0 Atbildēt

nazurbajev rakstīja:

Veiga rakstīja: Tā, par manu problēmu... Nezinu, vai atkusnis pie vainas vai kā savādāk, bet pēc nedēļas krakšķēšanas pēkšņi visas problēmas izzuda. Pārstāja un viss, it kā nekādu problēmu nebūtu bijis. Vai sals kaut kā var ietekmēt ātrumkārbas darbību?

Izlej ūdeni no kārbas!

Mana replika droši vien būtu līdzīga, bet ja nopietni - vai ūdens tur vispār var tikt iekšā?

monteros Reģ.: 31.01.2007
0 0 Atbildēt

Kārbai ir atvere kas savieno ar ārpusi, tik ir noslēgta tā, ka ventilācija notiek, bet ūdens tieši iekšā netiek ja ikurāt zem ūdens nepabrauc. Džipam tiltiem un kārbai ventilācija izvadīta ar caurulītēm uz augšu tā ka var iebraukt ūdenī arī tad kad tilti jau zem ūdens. Es jau šaubu gadījumā nomainītu iesākumam eļļu kārbā.

Veiga Reģ.: 25.09.2004
0 0 Atbildēt

Viss izrādījās tiešām vienkārši - eļļas līmenis kārbā bija pārāk zems, jo kaut kāds blīvslēgs (aizmirsu precīzu figņas nosaukumu) vienkārši laiž to mantu garām.

nazurbajev Reģ.: 03.01.2007
0 0 Atbildēt

Veiga rakstīja: Viss izrādījās tiešām vienkārši - eļļas līmenis kārbā bija pārāk zems, jo kaut kāds blīvslēgs (aizmirsu precīzu figņas nosaukumu) vienkārši laiž to mantu garām.

Apsveicu ar atrisinājumu, bet būtu naivi cerēt, ka tie krakšķi paliks bez sekām. Diemžēl, bet gaidi vēl brīnumus!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

nazurbajev rakstīja:

Apsveicu ar atrisinājumu, bet būtu naivi cerēt, ka tie krakšķi paliks bez sekām. Diemžēl, bet gaidi vēl brīnumus!

NU man domāt par šo pārlieku iespringt nav nozīmes, maz ticams ka ar minēto auto tiks nobraukti 500'000 km "zem viena īpašnieka". Jo pie ideālas eļļošanas un normālas slodzes tās detaļas kalpos ilgāk par auto virsbūvi.

Vot spoooortistiem - tiem gan mēdz čābīgāk šitādi joki beigties.

DimanC Reģ.: 22.05.2003
0 0 Atbildēt

Veiga rakstīja: Viss izrādījās tiešām vienkārši - eļļas līmenis kārbā bija pārāk zems, jo kaut kāds blīvslēgs (aizmirsu precīzu figņas nosaukumu) vienkārši laiž to mantu garām.

nu jūs taču esat klauni. sāk tur filozofēt par visādām muftām, slīdgultņiem, meklēt sakarības ar likšanu atpakaļgaitā, bet tādu elementāru lietu kā eļļas līmeni pārbaudīt jau grūti.

Veiga Reģ.: 25.09.2004
0 0 Atbildēt

DimanC rakstīja:

Lai pārbaudītu teoriju par eļļu, vispirms līdz servim bija jātiek

Lasītākie raksti

Jaunie raksti