Ceļu uzturētāji ar ceļu tīrīšanu tiek galā labāk nekā autovadītāji ar auto uzturēšanu un braukšanu ziemā!
Lūdzu!
Ceļu uzturētāji ar ceļu tīrīšanu tiek galā labāk nekā autovadītāji ar auto uzturēšanu un braukšanu ziemā!
Lūdzu!
Jūs gribat teikt, ka ceļi ir atbilstošas kvalitātes un pie vainas ir autovadītāju iemaņas, braukšanai ziemas apstākļos?
Jā, to es gribu teikt. Pie vainas ir neuzturēti auto un autovadītāju iemaņas.
Vai esat pārliecināts par savām auto vadīšanas iemaņām ziemas apstākļos?
Pie vainas ir iemaņu trūkums. Man šodien, roceni raujot, ne reizi nesanāca aiziet šķērē - jo vienkārši saķere ir pārāk laba. Liselli kavalieriem, protams, pie vainas būs dienestu neizdarības nevis pašu tupums.
Piedaloties satiksmē kopā ar visiem būtu jāiemācās uzsākot braukt nespolējot un ceļa līkumos neizslīdot, ātrumam jābūt atbilstošam saķerei ar ceļu. Bremzējot nevajadzētu aiz sevis atstāt ledus sliedi Tā būtu šā brīža augstākā pilotāža.
Ne jau visi brauc ar "Žigulim" līdzīgiem auto, lielai daļai rokas bremzes vietā ir poga!
Ātruma samazināšana bremzējot ar motoru bez STOP signāla ir noziegums! Ne jau visi ir sporta meistari auto braukšanā!
Divi jautājumi:
1. Cik ilgi vēl būs iespējams iegādāties auto ar klasisku rokasbremzi, nevis pogu?
2. Cik ilgi vēl būs iespējams braukt pa publiskiem koplietošanas ceļiem manuālas auto vadīšanas režīmā?
1. Atkarīgs no ražotājiem. Poga ir vipendrons - iespēja uzlikt roceni, kura automātiski atlaižas, sākot braukt, apmaiņā maksājot vairāk pie iegādes, par mazlietotas mašīnas īpašnieka priekiem nerunājot. Lētākām mašīnām rocene noteikti vēl joprojām ir.
1.Ir vēl kājasbremze. T.i. nevis parastā, bet kā ceturtais pedālis. Vismaz man Mercedes tāda ir.
2. Jautājums ir biedējošs. Jo teorētiski tas var notikt. Bet nedomāju, ka mēs šo laiku nepiedzīvosim.
Nepiekrītu šim apgalvojumam: "Kā mēs visi zinām, ziema vienmēr pārsteidz valsts ceļu uzturētājus nesagatavotus"
95% gadījumu nevis ziema ir pārsteigusi ceļu uzturētājus, bet gan nepieredzējušus un pārgalvīgus autovadītājus ir pārstiegusi ziema.
Nu, vakar vakarā braucot pa Zemgala pārvadu pārsteigtie tomēr bija tā uzturētāji. Ja Viestura prospekts bija pamatīgi nokaisīts un nekāds ledus neveidojās, tad pārvada slīpumi lēnām apledoja. Acīmredzot tiltu uzturēšana ir cita kantora rokās.
Mani ceļu uzturēšanas kvalitāte apmierina, jo reāli nav iespējams nepārtrauktas snigšanas laikā ceļu attīrīt. Kā jau to pierādīja šī diena, tad, pārstājot snigt, uz ceļiem sakaisītā sāls iedarbojas un apledojums tiek likvidēts.
Braucu visu gadu ar bezradžu ziemenēm. Atceros, kad strādāju lidostā sniegs izkrita uz Lieldienām aprīlī. Un tāds, ka visi bija auzās kā tādi angļi.
Un 2x gadā braukt uz riepu servisu... Plus tas vēl kaut ko maksā.. brrr nu nē, sorry..
Neesi blondīne, nopērc otru disku komplektu un "riepu serviss" jebkurā laikā atradīsies mājas pagalmā.
Nu ne visiem ir lauku mājas pagalms kā Tev
Es dzīvoju dzīvoklī un man nav ērti turēt otru komplektu.
Bija laiks, kad man bija divi disku komplekti. Un ļoti labi. Bet auto bija ar pacietu piekari, tāpēc iepatikās braukt ar ziemenēm. Mazāks diska diametrs, augstāka un šaurāka riepa. Auto komforts pieauga no 5+ ballēm uz vismaz 7-8. No 10 iespējamām.
Bremzēšana ar motoru esot noziegums... pavisam slikti ar to Vernonu. Kādu diez baisi pārsteidzošu negatīvo paātrinājumu kas tāds var sniegt?
Bet pirmā komentāra daļa Vernonam bija ļoti sakarīga - braukt tā, lai riteņi neizslīdētu un neveidotu ledu uz ceļa, tajā daļā viņam ir pilnīga taisnība. Ja visi iemācītos uzsākt kustību bez buksēšanas un bremzēt bez slīdēšanas (tā, lai nenostrādā ABS), labāk būtu visiem uz ceļa.
Par pirmo daļu man nav iebildumu.
Vissliktāk uzturēti ceļi šķiet sliktiem vaditājiem, kuri nejēdz sagatavot savas automašīnas braukšanas apstākļiem. Ideāli celi ir tikai ideālā valsti, tādu man nav gadījies redzēt!
Protams, vienmēr jācenšas sasniegt to labāko, bet droši vien ir jāsāk pašam ar savu prasmju palielināšanu un auto sagatavošanu. Kad kļūsi par ideālu vadītāju ar ideālu auto, tad varēsi sākt zākāt ceļus un to uzturētājus!
100% piekrītu, nav pie vainas ceļu uzturētāji vai ārprātīgas dabas stihijas. Goda vārds, man vienalga, kāds ceļu stāvoklis - iemācīties reiz braukt
Laikam daudzi braukuši tikai mūsu zemē.
Bet es atceros vienu braucienu no Austrijas cauri Polijai nenormālā sniegputenī, tikpat kā bez redzamības un pat ar sniega sanesumiem uz ceļa
Lūk, kas ir traki.
Vairākus gadus atpakaļ biju komandējumā Zviedrijā,pilsēta Ostersund,man liekas tas bija oktobra beigas.Uz objektu bija jābrauc ar busu kaut kādus 20 km pa E14 šoseju.Uzsniga sniegs,pa dienu vēl bija ap nulli,ceļa dienesti kaut ko patīrija bet neko nekaisīja.No rīta jau bija mīnusi un E14 pārvērtās par slidotavu,visi brauc prātīgi 60-80 km/h,akmentiņi tiek kaisīti tikai uz viaduktiem un uz apļveida krustojumiem.Pēc nedēļas sals jau nokoda ledu no asfalta.
Bet pie mums?Ja nemaldos pagājušoziem,bija kailsals un uznāca sniegs,ne maziņš,tieši braucu no Cēsīm uz Rīgu pa Pleskaveni,ceļa uzturētāji vēl nebija manīti.Prieks braukt bija,autiņi sniegu nopūš no asfalta,simtiņu varēja turēt.Tuvāk Rīgai jau bija nokaisīts un prieki beidzās.Tagad rodas jautājums,kāda hrena pēc bija jākaisa???
Ceļu uzturēšana ziemā mani apmierina. OK, viena lieta - tilti un akvedukti bieži vien apledo, varētu tos kaisīt biežāk. Bet varbūt tā vienkārši ir fizika un tur neko neizdarīt.
Ja vērtējam pēc satiksmes plūsmas ātruma sniega laikā, tad tā stipri palēninās arī vasarā lietus laikā (pat līdz tam, ka tiek braukts zem atļautā ātruma...pilsētā), un pēc šādas loģikas, arī tad ir vainojami ceļu uzturētāji, ka nespēj nožāvēt asfaltu un aizvest prom peļķes. Realitāte, manuprāt, ir tāda, ka Latvijā absolūtajam vairākumam auto vadīšana nemaz neinteresē un idejiski ir kaut kas līdzīgs vizītei pie zobārsta - negribas, bet vajag. Attiecīgi, cilvēki nemaz nezin, kāds ātrums viņiem ir faktiski drošs - viņi brauc ar tādu ātrumu, kāds viņiem emocionāli liekās drošs, parasti - jo lēnāk, jo labāk. Kamēr faktiski drošs ir, piemēram, 15 zem atļautā, viņi brauc ar 30 zem atļautā. Citi to redz, izdomā, ka sniegs laikam tiešām ir katastrofa (ja jau plūsma TIK uzmanīgi brauc), un vispār drošības pēc brauc vēl lēnāk - jau ar 50 zem atļauto. Sanāk tāda masu psihoze. Rezultāts - plūsma uz jūrmalenes brauc ar 40.
Mani neapmierina ne ziemā, ne vasarā.
Dzīvoju pilsētā, 3 minūšu braucienā no centra, bet pie manas mājas grantēts ceļš ( otrajā lielākajā pilsētā). Greideris brauc divas - trīs reizes gadā. Tāpēc ceļš ir bedrains, slapjā laikā dubļains, sniegainā - sniegs. Auto man pietiekami jaudīgs un ar augstu klīrensu, nereizi neiebuksēju, bet tik un tā nepatīkami. Ja dzīvotu laukos, neko neteiktu, bet - blakus lielas pilsētas centram...
Blakus ielu jau trīs reizes 5 gadu laikā remontē, bet grantētai ielai nevar greideris lieku reizi pārbraukt.
Rīgas - Jūrmalas šosejas mega sastrēgums 4.novembrī - visas trīs joslas stāv
Ar ceļu uzturēšanu viss ir kārtībā, lielākās problēmas:
1. autovadītāji, kuri ir par slinku vai bailīgu lai izmēģinātu sava auto, riepu un ceļa iespējas-es nerunāju par maksimāliem ātrumiem. Un tikko kā uzsnieg sniegs tā šiem iestājas "visur slīd" fāze un gāze tiek piedota tikai tik daudz lai motors nenoslāptu.
2. Autovadītāji, kuri uzskata ka ziemas riepas ir vajadzīgas tikai tādēļ lai apskati varētu iziet un ceļu policija nepiesietos.
Man personīgi nav gadījies piedzīvot neizbraucamu maģistrālo vai reģionālo autoceļu un jā ir gadījies dzīt špūri pa Venstpils šoseju spēcīgas snigšanas laikā. Tas ka ceļs ir netīrs puteņa laikā ir tikai normāļi, vai kāds ir redzējis nenotīrītu ceļu pāris stundas pēc snigšanas beigām?
Ir gadījies pagājušajā ziemā braukt naktī, ap 30 cm dziļā sniegā, pa fūru iebrauktām risēm uz divvirzienu ceļa, kam pa vidu palikusi tikai viena josla. Tas bija ekstrēmi. Auto šļūc uz vēdera. Par laimi, pretim neviens nebrauca. Samainīties būtu bijis nereāli, lāpstas arī līdzi nebija.
Vai šajā gadījumā pierādijās Jūsu autovadīšanas meistarība, vai tomēr ceļu uzturētāju nepaveiktais darbs?
Jautājums - vai ir normāli, ka sniegputeņa laikā novembrī ir atļauts braukt ar vasaras riepām? Vai nebūtu jāveic izmaiņas, ka obligātas ziemas riepas ir no 01.12., BET ja ir sniegs, tad ar vasaras riepām nedrīkst pārvietoties?
ir jābrauc ar tādām riepām, kas ir drošas attiecīgajam laika apstāklim. Ja snieg, tad ar ziemas riepām. Neskaties kalendārā, skaties pa logu!
Pret braucēja glupību nekādas riepas nelīdz. Ja rokas no pareizās vietas - aizbrauks arī ar vasarenēm (ar žiguļiem visi tā brauca). Ja nav - iespraudīs tuvējā līkumā arī ar visām ziemas riepām.
wannabe rakstīja: Ceļu uzturēšana ziemā mani apmierina. OK, viena lieta - tilti un akvedukti bieži vien apledo, varētu tos kaisīt biežāk. Bet varbūt tā vienkārši ir fizika un tur neko neizdarīt.
Ja vērtējam pēc satiksmes plūsmas ātruma sniega laikā, tad tā stipri palēninās arī vasarā lietus laikā (pat līdz tam, ka tiek braukts zem atļautā ātruma...pilsētā), un pēc šādas loģikas, arī tad ir vainojami ceļu uzturētāji, ka nespēj nožāvēt asfaltu un aizvest prom peļķes. Realitāte, manuprāt, ir tāda, ka Latvijā absolūtajam vairākumam auto vadīšana nemaz neinteresē un idejiski ir kaut kas līdzīgs vizītei pie zobārsta - negribas, bet vajag. Attiecīgi, cilvēki nemaz nezin, kāds ātrums viņiem ir faktiski drošs - viņi brauc ar tādu ātrumu, kāds viņiem emocionāli liekās drošs, parasti - jo lēnāk, jo labāk. Kamēr faktiski drošs ir, piemēram, 15 zem atļautā, viņi brauc ar 30 zem atļautā. Citi to redz, izdomā, ka sniegs laikam tiešām ir katastrofa (ja jau plūsma TIK uzmanīgi brauc), un vispār drošības pēc brauc vēl lēnāk - jau ar 50 zem atļauto. Sanāk tāda masu psihoze. Rezultāts - plūsma uz jūrmalenes brauc ar 40.
AKVEDUKTI nav jākaisa. Latvijā to pat nav, vismaz man nav tādas informācijas. Un kāda jēga būtu kaisīt ūdens apgādes inžnierbūvi, kas būvēta Romas impērijas laikā?
Vai esat apmierināti ar ceļu uzturēšanu ziemā?
Sveiki, iAuto foruma biedri! Kā mēs visi zinām, ziema vienmēr pārsteidz valsts ceļu uzturētājus nesagatavotus. Kā jums liekas, vai ceļu uzturētāji tiek galā ar šo grūto uzdevumu? Gribētos zināt, kuri ceļi tiek labi tīrīti un kuri ne tik ļoti.
Paldies!