Vieglā auto piekabe

saf Reģ.: 20.07.2006

Sveiciens jaunajā gadā!

Ir radusies vajadzība pēc piekabes. Interesē tāda, lai var vilkt ar B kategoriju, pilna masa līdz 1000kg, izmērs 3m x 1.5m, ar papildus bortiem un tentu. Tiks lietota saimniecības vajadzībām, kādu lūžņu kaudzi aizvest, raideri pavizināt, utt. Intensīvam darbam netiks ekspluatēta.

Piedāvājums tirgū milzīgs, bet pieredze ar piekabēm nulle, tāpēc vēršos pie iAuto spečukiem, kādu ņemt?

Kāda starpība starp vienasu un divasu, ekspluatācijā? It kā piedāvājums ir gan vienasu gan divasu...

Vai ņemt ar bremzēm, vai bez? Ir redzētas ar pilnu masu 1000kg un bremzēm, izklausās labi. Autiņam instrukcijā rakstīts, ka bez bremzēm var vilkt līdz 570kg, ... kā zināt cik piekrauts? Tad varbūt labāk ņemt ar bremzēm? Vai arī var par to nesatraukties? Kāda ir pieredze ar labi piekrautu un bez bremzēm?

Kādu tiltu labāk, torisionu vai lāgas?

Un kā ar to kvalitāti, ja tā pa retam lieto, ir jēga saspringt uz kaut ko dārgu, vai pietiks ar poļu brīnumiem?

Nu jautājumu daudz... Būšu pateicīgas par jebkādu pieredzi!

Paldies!

 
VWfans Reģ.: 21.02.2004
6 0 Atbildēt

Man ir poļu Neptun piekabe ar 2,00 metru garu un 1,14 metru platu kravaskasti. Bortu augstums 35 cm, ir ūdensnecaurlaidīgs tents. Tā kā tents pastiepjas, tad iekraut var mantas līdz pusmetram augstumā. Pirku 2015.gada maijā Depo par apmēram 630 EUR. Velku piekabi ar savu Fabia 1,2 benzīns/gāze. Cenšos vairāk par pustonnu nekraut: piekabē ir vesti gan mēsli, gan malka 200+ kilometrus. Piekabi vasaras sezonā lietoju vairākas reizes mēnesī, vēl nekādi defekti nav izlīduši. Protams, ja piekabe piekrauta, tad auto kļūst gauss - jābrauc mierīgi, saudzīgi, bet uz labākajiem ceļu posmiem braucu ap 85 km/h (zinu, ka drusku pārkāpju). Ja piekabe tukša vai tajā iekrauts kaut kas viegls līdz kādiem 50 kg, tad to aizmugurē tikpat kā nejūt, un var braukt tīri žiperīgi - mēdzu braukt arī 90-100 km/h robežās (zinu, ka pārkāpju).

krix Reģ.: 04.10.2002
3 3 Atbildēt

Ja tikai ar B kategoriju, tad vislabāk iegadāties piekabi ar pilnu masu līdz 750kg.

1 vai 2 asis. Plusi ir abām, tāpat kā mīnusi.

Man labāk patīk 2 asis:

1.pareizi izvietojot kravu, var samazināt līdz minimumam spiedienu uz sakabi

2.stabilāk ripo

3.labi tur virzienu atpakaļgaitā

Ar bremzēm vai bez.

Ar bremzēm parasti aprīko piekabes ar pilno masu virs 750kg. Un visbiežāk tam jau vajadzēs BE kategoriju. Nav maznozīmīgi kādu auto izmantosi vilkšanai. Salīdzini vilcēja un piekabes masas, kā arī iespējamos vilkšanas maršrutus. Ja paredzi ka bieži vilksi smagu piekabi un pa pilsētu, labāk ņemt ar bremzēm. Arī raidera iekraušana/iebraukšana būs vieglāka, ja piekabe būs ar bremzēm un atbalsta kājām.

Lāgas vai torsioni. Man patīk lāgas, kaut arī tukša piekabe būs "lēkājošāka" kā torsionu.

Lētāku vai dārgāku. Skaties, kas ir ražotājs tiltam un bremzēm. Izplatītākie ir ALKO vai Knott. Abiem nav ne vainas, bet dodu priekšroku Knott(subjektīvs viedoklis). Dārgākas piekabes būs arī ar mazāku pašmasu, attiecīgi vairāk krava līdz pilnas masas sasniegšanai vai mazāka masa jāvalkā līdz.

Tiki piekabju piedāvājumā ir 2 asu piekabe ar pilnu masu 750kg, taču reāli katrs tilts ir paredzēts 750kg. Sanāk 750+750-piekabes pašmasa=aptuveni 1100kg kravai, nepārslogojot lāgas un amortizatorus. Piekabe bez bremzēm. Pašam tāda ir. Nav lēta.

Arī izmēri tai piekabei ir tuvu vēlamajiem izmēriem. 3m garums, platumu neatceros, bet šķiet ka ir tie 1.5m. Dziļa, bortu augstums 400mm. Ja vēlies, tad var apkabināt ar tentiem(tos iesaku izgatavot atsevišķi, atbilstoši savām vajadzībām) un papildus bortiem, vai pat uzmontēt vāku.

PS varu pārdot savu

saf Reģ.: 20.07.2006
1 0 Atbildēt

Cik veca un pa cik? ;)

seller Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

piekabju piedāvājumā ir 2 asu piekabe ar pilnu masu 750kg, taču reāli katrs tilts ir paredzēts 750kg. Sanāk 750+750-piekabes pašmasa=aptuveni 1100kg kravai, nepārslogojot lāgas un amortizatorus.

------------------------------------------------------

man arī divasu bez bremzēm, gan ar torsioniem, aprakstītais atbilst, tomēr nevajag aizrauties ar auto sakabes atslogošanu, it īpaši, ja krauj ap 1t, te labs video, par to, pašam reiz gandrīz tā sanāca, ļoti grūti auto nomierināt Lielākajam svaram jābūt pie auto.

piekabes.lv/index.php/lv/

Piekabe ir Rydvan, paprasta, mezgli knott, savu funkciju pilda, nepārdodas)

saf Reģ.: 20.07.2006
0 1 Atbildēt

Paldies par atbildēm, sāk kļūt tā lieta skaidrāka!

Nu tad es saprotu ka neviens nesatraucas par to cik piekrauta, var vilkt arī tonnu, un nekas traģisks nenotiks!

Es skatījos uz šo, tonna pilna masa, iekļaujas B kategorijā un ir ar bremzēm..

brentex.lv/Preces/bren-325p10h/

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt
saf Reģ.: 20.07.2006
1 0 Atbildēt

Nu ja man pilna masa autiņam ir 2210kg + 1000kg piekabe = 3310kg, tipa iekļaujas, vai arī es kaut ko nepareizi saprotu?

seller Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

ja 1000kg ir ar bremzēm, tad iekļaujas, bez bremzēm ražotājs parasti nenosaka vairāk par 750 kg, un tad var divas asis noderēt, jo auto stabilāks

Ja es ņemtu ar bremzēm, tad max to ko ražotājs atļāvis vilkt ar konkrēto auto, tas parasti VAG dīzeļiem ir līdz 2 t, ja bez bremzēm tad divasu 750kg

Eriks_Grigis Reģ.: 25.02.2002
1 0 Atbildēt

CSN 180. Aizliegts vilkt:

180.9. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu!

Auto izgatavotājs paredzamai piekabei pilno masu (kg) raksturo ar vai bez bremzēm atkarībā no auto motora jaudas, pārnesumkārbas un piedziņas veida.

Auto izgatavotāja prasības piekabei, ko drīkst vilkt ar auto, meklē auto lietošanas rokasgrāmatas tehniskajā sadaļā.

Ticami, ka ar piekabi bez bremzēm pārvarēt augsup-/lejupceļus stāvākus par 6% nebūs paredzēts!

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Kāda masa - faktiskā vai pilnā?

feciic Reģ.: 09.05.2008
1 0 Atbildēt

Ja autiņam instrukcijā rakstīts ka bez bremzēm var vilkt 570kg tas nozīmē ka pats autiņs sver drusku virs tonnas-tiešām jūties tik drosmīgs ka tas auto spēs apturēt divreiz lielāku svaru bez papildus bremzēm?

Divasu piekabes bez bremzem ir redzetas, pilnā masa 750kg. realitātē puostra tonna kravas iet bez bēdām-vilcēju gan tad prasās nopietnu džipu vai pikapu.

Ja skaties tentu tad pavēro kā tas tiek nostiprināts jo parastais variants lenta ar cilpām ir pagalam neparocīgs un slapjā laikā netīrīgs pasākums. K-rautā nomātajai Respo piekabei bija smuki gumijas āķi ar kuriem tenta aizmugure akurāti aizpogājās.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Autiņa pašmasa ir 1700kg (pilna 2200kg), bet instrukcijā rakstīts, ka bez bremzēm ne vairāk par 570kg, ar 1600kg.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 2 Atbildēt

Kolēģim ir hvz kā ražojuma veca piekabe tieši 1,5+ x 3+m.

Nezinu, kā tavā gadījumā, bet viņam ir svarīgi, ka platums ir vairāk kā 1,5m un garums vairāk kā 3m, jo jāvadā arī loksnes 1,5x3m. Ir redzētas piekabes, kas skaitās 1,5x3m, bet reāli bortu iekšpuse ir par pārs cm šaurāks/īsāks un tad jau sākas problēmas ar 1,5x3m iekraušanu.

Pēc papīriem viņš var vest kaut kādi 700 vai 750 kg (vienasu, ar bremzēm), reāli vadāja arī 1,2t un pat vairāk. Viss bija labi, kamēr dabūja mainīt divmasu spararatu par kaut kādiem 700EUR, pēc tam vairs tik daudz nevadā. Tā kā pārkraušanai ir arī šāda ēnas puse.

Cits paziņa ātri vien nokāva automātu, jo vazāja piekabi ar dzelžiem, laikam jau arī svars pārsniedza ražotāja noteikto.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 4 Atbildēt

Auto + piekabe abu pilnās masas kopējais svars lai nepārsniedz 3500 kg, vajadzēs vēl tahogrāfu.

2200 + 1600 = 3800 kg, tas nebūs pareizi! Un kravu, obligāti, nepieciešams nostiprināt!

core Reģ.: 03.01.2017
7 0 Atbildēt

Ja būtu iemācījies vairāk par vienu CSN punktu tad zinātu, ka nevis 3500, bet 4250kg

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 1 Atbildēt

www.lvportals.lv/visi/skaidrojumi/278937-tahografu-lietosana-jaunas-prasibas-komersantiem-un-vaditajiem/

Polijā poļi ieviesa tahogrāfu visiem kravas auto līdz 3,5 tonnām diezgan sen, jo tie sāka konkurēt ar lielākiem.

Vēlu veiksmi!

core Reģ.: 03.01.2017
1 1 Atbildēt

Kur te kāds minēja ka grib braukt uz Poliju?

Un vieglais ar piekabi diez vai tiek ieskaitīts kravas auto kategorijā, lai cik liela piekabe būtu.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Kur es rakstu ka man ir kravas auto, vai ka es nodarbojos ar komercdarbību???

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Kur teikts par tahogrāfu??

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Palasi Ērika Ģriģa skaidrojumu visiem saprotamā valodā augstāk.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Tas neattiecas uz auto, kam tehniskajā pasē ir ieraksts - vieglais pasažieru.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Un kur Ērika Ģriģa skaidrojumā, visiem saprotamā valodā, minēts tahogrāfs?

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 6 Atbildēt

Tu labāk atzīsties uz kuru valsti esi iecerējis braukt!

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Nesapratu jautājuma kontekstu. Izlasi, lūdzu, manu pirmo postu, ja vēlies saprast priekš kam man piekabe.

Es zinu kādas celtspējas piekabi es drīkstu vilkt, mani interesē tehniskie risinājumi, to plusi un mīnusi.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Skaties lai ir pastiprinātie borti. Ja nav, tad labāk pašam viņus pastiprināt ar kārtīgu mitrumizturīgo finieri. Savādāk tos plānos bleķus ātri vien izlocīsi ar kravu.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 1 Atbildēt

Ok, paldies par padomu!

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Ar piekabes dīsteli noslogo sava auto "ābolu" apmēram 50 kg, tas Tev radīs stabilitāti vadot auto.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Paldies par padomu!

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Tātad ir izkristalizējušies šādi varianti:

divasu (750kg max) bez bremzēm:

brentex.lv/Preces/bren-3015h/

www.piekabespro.lv/pro30152

Vienasu ar bremzēm (1000kg max):

www.piekabespro.lv/3251000

brentex.lv/Preces/bren-325p10h/

Vēl doma aizstaigāt līdz RussoBalt.

Visām tiks piepirkti papildus borti, tentu laikam labāk pasūtīt citur, atsevišķi.

Ko izvēlēties?

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Vīri, uzlieciet lūdzu sev profila bildes šeit www.iauto.lv/labot-profilu/ lai vieglāk sekot līdzi diskusijai - kurš ko raksta!

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Es ieteiktu apskatīties uz piekabi, kurai ir paceļama kravas kaste, vai pie sakabes ar kravaskasti ir kustīgs šarnīrs. Raideri un birstošas kravas būs vieglāk izkraut, iekraut. Skaties lai asis un trumuļi ir no populāra brenda ražotāja. Ir zināmi gadījumi, kad tikai nedaudz pārsniedzot pieļaujamo piekabes kravnesību izlūst gultņa korpusa stiprinājums.

saf Reģ.: 20.07.2006
1 0 Atbildēt

It kā visām ir paceļama kaste...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

grīdai 12mm finierītis ir vienkārši izsmiekls. Ar 18 jau varētu dzīvot, bet es piemaksātu un prasītu vismaz 22.

Ja vadā kūdras maisus, tad varbūt štrunts, ja kādreiz kādu darbgaldu vai citu dzelzi, bez kraušanas uz paletes, tad lieti noder biezāka grīda.

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Skaidrs! Bet kurai piekabei?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Principā - jebkurai.

Tajā brentex kantorī (2 saites pats ievietoji augstāk) ir norādīts, 12mm mitrumizturīgais laminētais finieris.

Otrs kantoris (divi citi linki) pat nepapūlās norādīt biezumu. Uz vietas jāskatās un jārunā - nav jādara kā pēdējam aunam, kad vispirms nopērk, un tad sāk vazāties pie virpotājiem, frēzētājiem vai metinātājiem - arī tādi gudrinieki te gadās. Bet vēlreiz atkārtošos, manuprāt tie 12mm grīdai ir dikti par maz.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti