Nu bet cik tad tev tā eļļa īsti iziet? Uz 10k vidēji. Litrs būs?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nu bet cik tad tev tā eļļa īsti iziet? Uz 10k vidēji. Litrs būs?
Ļoti daudz kas atkarīgs no konkrētas elļas, man ar ir bijusi situācija, kad pat uz neturbo motora Toyota ar 10w40 viena ražotāja eļlu praktiski nerij, bet cita starp maiņas intervāliem prasa pieliet starp 0,5 un 1 litru.
Tā ka es uzreiz "neskrietu kārties", bet rūpīgi padomātu, kas varēja vēl mainīties.
Pirms manis auto apkopās pie dīlera ar Valvoline un es turpināju arī visās nomaiņās izmantot to pašu Synpower 5w30 eļļu. Attiecīgi savā lietošanā kopš 100k nekas nav mainījies, tā pati eļļa un filtri pie visām apkopēm.
Siņka, arī lietoju. Laba
Tik kur tu viņu pirki? Populārās markas mēdz viltot.
Sveces mainītas kā pienākas jeb ne, utt. mazliet virs 100K lielākoties ir "tikko iebraukts auto", kad potenciāli elektroniski komponenti var izdomāt taisīt gļukus, bet mehāniski atbirst tikai absolūti nekopti un naturāli nojāti auto.
Tehniski sapratīgs diagnostikas specs pēc OBD rādijumiem var provēt pateikt vai teiksim motors "nepārlej" degvielu utt.
Es neteiktu, ka jāsāk gatavoties "lielajam remontam". Bet vispār baigi skurpolozi uzpasē mašīnu, īkšķis gaisā. Vibrācija, sveces...... nu ja ir vēlme parakties, tad izskrūvē tās sveces. Iespējams kāds katls nestrādā kā nākas, nepareiza degmaisījuma sadegšana. Ja kāda svece būs melna(atšķirsies) tad tur arī būs problēma. Varbūt katuška jāmaina, ne tikai svece.
Otrs varētu būt eļļa. Kkādu lēto/neatbilstošu būsi ielējis un viņa tos 4000 pilda savas funkcijas un pēc tam degradējas, sāk degt. Atiecīgi melns izpūtējs. Ja tev būtu motors hlamā, tad jau tas notiktu no pirmajiem km. Tāpēc varu nomierināt, ka nekas nopietns tas nav. Vēl paskries tas GDI
Sveces nav tik dārgas lai lieku reiz nemainītu jo sevišķi tiešās iesmices benzīnam. Arī ar tām var gadīties visādi cunduri, kad pēc NGK/bosch/denso kataloga der vienas bet pēc ražotāja pavisam citas.
Kvēps uz izpūtēja var arī būt no nesadegušas degvielas un atkal sveces var būt pie vainas.
Cik noprotu, tad motors ir sauss un kartera nosegplāksnēs nav savs puslitrs eļļas satecējis?
Kā jau te iesaka, maini sveces, ja vien tās nav irīdija.
Palūko, kas notiek antifrīza izplešanās tvetnē.
Vispār jau gan cerība maza, ka nopirki ar 100k...
Neķer kreņķi mūsdienu dzinējiem ēst eļļu ir norma, dēļ grētu un ko noteiktajiem emisiju standartiem.
Pie reizes paskatities kas notiek ar kartera ventilācijas, eļļas atdalītāja sistēmu.
Īss update par tēmu - biju uz ātro apskati servisā, garām braucot. Mehāniķis apskatīja dzinēju, kaut kādas trubiņas, vēl šo to, no kā es neko nejēdzu - saka, ka nekas briesmīgs neizskatās pagaidām. Arī izpūtējā esošajos sodrējos eļļas nav. Tagad jāizveic tests, pieliešu eļļu un līdz nākošai eļļas maiņai, kas ir plānota pēc 2-3k, pasekošu līmenim. Pie nākošās eļļas maiņas tad arī plānosim sveču apskati un kaut ko vairāk, balstoties uz rezultātu. Kad būs kas interesants šajā keisā, uzrakstīšu vēl kādu update!
Ja masinai ir katalizators, ella izputeja var ari neparadities !
Man poeredze par ellas paterinu - auto lex 2,5 v6 benzins, nobraukums apm 100 000, saka ka traks est ellu, apm 2 l uz tukstot, paradijas pavasari pec mierigas ziemas brauksanas.
Lex servisa motoristi - jataisa vala dzinejs , bet pameginiet 1000 km nobraukt agresivi, lai dzinejs griezas lidz max, lai kartigi uzsilst utt
Nobraucu tada veida vienu 1000, paterins nevis 2 bet tikai 1 , - nobrauciet vel vienu 1000 - paterins apm 500 gr vel pec 1000 - 0 !
Kops ta laika visas visas masinas regulari apzinati darbinu visos apgriezienos un dodu tam ,,izdir…..,,
Jaunam masinam ar automatiem to nemaz nav viegli izdarit jo pie ildienas plusmas tās nemaz negriezas vairak par 3000 !
Lai diagnostiķi ņem inspekcijas mini kameru un skatās, kas tur darās. Tiešā iesmidze ir uz tendenci aizaugt ar kvēpiem. Protams arbas ieteiktais itāļu tūnaps arī nav peļams variants plus vēl vairāk ar motoru pabremzēt, ar automātu būs pagrūtāk izpildīt.
Eļļas patēriņš un no tā izrietošais
Kia 1.6GDI bez turbīnas ar 99kw, 2015.g, nobraukums pašreiz 128k km. Pirms 8k km bija eļļas nomaiņa, uzreiz pēc maiņas piefiksēts līmenis uz mērtausta, lai varētu izsekot. Pirmajos 4000 km puse nobraukuma tika veikta ārpus pilsētas, eļļas līmenis nekrita, tagad nobraukti vēl 4000 km - un šodien piefiksēju, ka līmenis no gandrīz pilna ir nokrities līdz pašam minimumam. Kas interesanti, iepriekšējā eļļas maiņas intervālā (10k km, ~6 mēneši) līmenis faktiski nesamazinājās. Braukšana 90% pilsētā. Dūmošanas nav ne tukšgaitā, ne slodzē, TA izieta pirms 2 mēnešiem (Lambda:1, HC: 13, CO un CO paaugst. abi rādītāji 0.01%). Izpūtēja gals bija nedaudz virspusēji nokvēpis jau pirkšanas brīdī pie 100k, bet galīgi ne krimināli - šodien piefiksēju, ka arī vizuāli izpūtēja galis ir palicis galīgi melns un, velkot ar pirkstu, ir konkrēti biezs kvēpu slānis.
Pēdējā laikā biežāk sajūtu dzinēja noraustīšanos pie spēcīgākas akseleratora pedāļā piespiešanas apgriezienu diapazonā 1600-2000, misfires visticamāk? Un vibrācija tukšgaitā ir palikusi spēcīgāka, kaut gan šiem dzinējiem, lasot atsauksmes, vibrācija tukšgaitā minēta kā viena no īpatnībām. Sveces (NGK) mainītas pirms 20k km, pie viena arī tīrīts droseļvārsts un kolektors, kas īpaši aizaudzis nebija pēc mehāniķa vārdiem.
Gaidu diagnostiku nākošās nedēļās beigās, bet - cik slikti teorijā tas viss izklausās? Jāsāk gatavoties lielajam dzinēja remontam? Un pieņemu, ka eļļas patēriņš varētu negatīvi atsaukties uz katalizatoru/lambda zondi, ņemot vērā kvēpu apjomu uz izpūtēja?