E-zvana ieviešanu kavē EK birokrātija! 2

 
20.marts 2013 9:25

E-zvana ieviešana Eiropas Savienībā kavējas dažādu birokrātisku manipulāciju dēļ, dokumenti ceļo no kabineta uz kabinetu, bet programma, kura spētu ik gadus Eiropā glābt 2500 cilvēku, netiek savlaicīgi ieviesta.

Un nu jau ir apdraudēta šobrīd paredzētā plāna īstenošana. Šādu kritiku Eiropas Komisijai izteikusi Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA).
„Vai e-zvans tika ieviests 2009. gadā, kā sākotnēji tika lemts? Pašas Eiropas Komisijas statistika liecina, ka šī programma uz Eiropas ceļiem glābtu vairāk nekā 10 000 dzīvību. Mēs nevaram vairs ilgāk gaidīt ”, uzskata FIA 1. reģiona ģenerāldirektors Jakobs Bangsgards (Jacob Bangsgaard). (1. reģions ir vadoša FIA struktūrvienība, kas apvieno 106 klubus un 36 miljonus biedru no Eiropas, Vidējo austrumu un Āfrikas valstīm.)
2012. gadā Eiropas Parlaments nāca klajā ar rezolūciju, kas pilnībā atbalstīja iniciatīvu 2015. gadā ieviest e-zvana iekārtas jaunajās automašīnās, kā arī nodrošināt visu tam nepieciešamo informācijas nosūtīšanas, saņemšanas un apstrādes sistēmu. Rezolūcijā teikts, ka autovadītājiem e-zvana pakalpojumi ir jāsaņem bez maksas, savukārt visiem programmā iesaistītajiem, kā aprīkojuma piegādātājiem, tehniskās palīdzības sniedzējiem, sakaru operatoriem un citiem ir jābūt vienlīdzīgām dalības iespējām. FIA cer, ka Eiropas Parlamenta iesaiste rosinātu Eiropas Komisiju pēc iespējas ātrāk pabeigt nepieciešamās birokrātiskās procedūras.
„Latvijā ir notikuši traģiski satiksmes negadījumi, kuru iemesls bija operatīvas informācijas trūkums par cietušā transporta līdzekļa atrašanās vietu, jo, vai nu cietušie nespēja paziņot par savu atrašanās vietu, vai arī ātrā medicīniskā palīdzība cietušos neatrada pietiekami ātri. E-zvans būtu glābis šādus cietušos, tādēļ tā ātra ieviešana ir svarīga arī Latvijai,” uzskata Autokluba LAMB prezidents Juris Zvirbulis.
E-zvans ir elektroniska drošības sistēma, kas automātiski noraida glābējiem informāciju par smagā satiksmes negadījumā cietušā transporta līdzekļa atrašanās vietu. Tādējādi glābšanas dienesti operatīvi ierodas negadījuma vietā neatkarīgi no cietušo spējas komunicēt vai viņu spēju aprakstīt savu atrašanās vietu.

Autokluba LAMB preses dienests
 

 
Visi komentāri
 
289869. viesis 21.marts 2013 0:51
0 0 Atbildēt

Aij, aij, aij...Zvirbulis paliks bez otkata

289890. viesis 26.marts 2013 9:31
0 0 Atbildēt

vo vo

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti