Par drošu un no apreibinošām vielām brīvu satiksmi

16.maijs 2013 23:00

23.maijā Eiropas Satiksmes drošības padome sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Satiksmes ministriju rīko semināru „Droša un no apreibinošām vielām brīva satiksme”.

Paredzēts, ka seminārā piedalīsies Eiropas vadošie eksperti, kas runās par līdzšinējo pieredzi saistībā ar cīņu pret braukšanu apreibinošu vielu ietekmē, analizēs datus par apreibinošo vielu ietekmē bojāgājušajiem, kā arī par transportlīdzekļu dzinēju bloķētāju tehnoloģijām un to attīstību, kas tiek izmantotas, lai bloķētu dzinēja darbību alkoholisko un apreibonošo vielu ietekmē. Savukārt Latvijas speciālisti dalīsies pieredzē par prevencijas, sociālo kampaņu un likumdošanas nozīmi ceļu satiksmes drošības uzlabošanā un „dzērājšoferu” skaita samazināšanā. Semināra ietvaros tiks demonstrēts ar dzinēja bloķētāju aprīkots „Volvo” kravas automobilis.
Drošai un no apreibinošām vielām brīvai ceļu satiksmei veltīto kampaņu „Safe and Sober” ESDP īsteno jau kopš 2007.gada. Tās mērķis veicināt sabiedrības izpratni par ceļu satiksmes drošību, uzlabot satiksmes drošību un mazināt apreibinošo vielu klātbūtni satiksmē. Kampaņas ietvaros vairākās Eiropas valstīs tiek rīkoti pasākumi „Safe and Sober Talks”, ko atbalsta „Volvo Grupa” un „ACS” un tajos pulcējas ceļu satiksmes drošības eksperti, uzņēmēji un ar transporta nozari saistīti speciālisti.


Eiropas valstīs arvien vairāk tiek spriests par ierīču izmantošanu transportlīdzekļa dzinēja bloķēšanai, ja vadītājs lietojis alkoholu. Daudzās Eiropas Savienības (ES) valstīs dzinēju bloķētāji tiek izmantoti brīvprātīgi transportlīdzekļos, ar kuriem pārvadā pasažierus vai preces. Bloķētāji tiek izmantoti kā papildus drošības un kvalitātes garants un kā daļa no drošības politikas. Izmantojot alkohola bloķētājus, tiek garantēts, ka pakalpojumus nodrošina transportlīdzekļu vadītāji, kuri nav apreibinošo vielu ietekmē, kā rezultātā drošāka kļūst arī ceļu satiksme.


Dati par ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā, liecina, ka 2012.gadā alkohola vai apreibinošu vielu ietekmē tika izraisīti 174 ceļu satiksmes negadījumi (5,2% no kopējā ceļu satiksmes negadījumu skaita). Tā rezultātā bojā gāja 25 cilvēki (14,1% no kopējā bojā gājušo skaita) un 277 personas tika ievainotas (6,6% no kopējā ievainoto skaita). Salīdzinājumā ar situāciju Latvijā 2002.gadā, 2012.gadā apreibinošu vielu ietekmē izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies 4,5 reizes (no 775 negadījumiem 2002.gadā uz 174 negadījumiem 2012.gadā). Attiecīgi 6,4 reizes samazinājies bojā gājušo skaits (no 160 uz 25), bet ievainoto kļuvis 3,9 reizes mazāk (no 1088 uz 277). Turklāt Latvija ir viena no vadošajām Eiropas valstīm ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazinājuma ziņā – salīdzinot datus par 2001.gadu un 2012.gadu, ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits sarucis par 68%. Tas ļāvis Latvijai ne tikai sasniegt Eiropas mērķi – 50% samazinājumu, bet to pārsniegt un izcīnīt ESDP balvu.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 6

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Baumanis Silverstounā nesasniedz pasaules čempionāta posma finālu

Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis no STARD komandas svētdien slavenajā Silverstounas trasē nesasniedza pasaules čempionāta ceturtā posma finālu. Lasīt vairāk

 

EuroNCAP pārbaudījis jaunā Toyota RAV4 drošību (+ VIDEO)

Eiropas neatkarīgā drošības kontroles organizācija EuroNCAP savā jaunākajā testā pārbaudījusi krosovera RAV4 drošību. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 13

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti