Liktenīgās iegribas jeb cigarete, kas maksāja 3000 latu 12

 
AJ13 | 28.maijs 2013 20:04

Todien Kurzemes rallija skolas mācību stundā iztikām bez saķeries apļiem un vektoriem. Runājām par sīkumiem, kuri pie stūres mēdz maksāt baigi dārgi. Reizēm pat atņem visdārgāko.

Gvido, nokodies!

Ceturtdienas rīta agrumā tukšā un klusā Bolderājas šosejā pētu pavisam svaigas avārijas pēdas un atceros 30 gadus vecu pieauguša, gudra, inteliģenta cilvēka, turklāt it kā teicama autovadītāja (uzvaras tālaika amatieru rallijos) pašironijas pilno stāstu par to, kā uz vāka tika apgāzts pavisam jauns žigulis.

- Steidzamies uz Tallinu. Pabrokastot neesam paspējuši, bet sieva visas nepieciešamās sastāvdaļas maisiņā sabāzusi un nu, aizmugures sēdeklī iekārtojusies, gatavo mielastu. Šoseja aiz Baltezera tukša un taisna kā aerodroma skrejceļš. Dzirdu – Gvido, nokodies! Pagriežos, iekožos sķiņķmaizē tā krietni, līdz ausīm, griežu galvu atpakaļ – priekšā grāvis. Rauju stūri, nošņirkst grants, un tālāk ziemeļu virzienā pēc krietna blīkšķa, dzirksteles šķiezdami, aizšļūcam vēkšpēdus...

Te ir līdzīgs sižets. Arī pilnīgs “solo variants”. Ne ļaunu ārēju spēku, ne sliktu laika apstākļu, ne pārgalvīgas ātruma pārsniegšanas. Vienkārši mazliet miedziņš nāk un gribas kafiju. Termoss ir blakus sēdekļa atzveltnes kabatā. Rumpis pa labi pagriežas kopā ar kreiso roku, kura vientuļa palikusi stūres rata augšpusē, un auto mazliet novirzās uz alejas liepu pusi. Tikai mazliet, faktiski briesmu vēl nav nekādu. Bet ir izbīlis. Maigas, pakāpeniskas virziena korekcijas vietā, rāviens. Turklāt reizē ar gāzes atlaišanu vai pat bremzēšanu, kuras – kā viena tā otra – atslogo auto pakaļējos riteņus un padara to pārlieku pagriežamu. Nu jau ir īstas briesmas, jo kreisais grāvis nāk pretim vēja ātrumā. Precīzu korekciju neiespējamu padara tas, ka kreisā roka joprojām stūrē viena (labajā taču kārotais termoss!!!), stūre tiek vēlreiz – uz otru pusi - “pārgriezta”, un kaucoša slīde nes sāniski grāvī. Jumts. Labi, ka kokam garām, un siksnas bija aizsprādzētas. Termoss lanckās, bet cilvēks vesels. No “fokusa” gan maz kas lāpāms palicis pāri.

Rūgtais dūms

Šis kafiju nedabūja. Dainis gan uzpīpēja. Tiesa ne tā, kā bija gribējis – mīkstā sēdeklī, mūzikai skanot. Sēdēja saulītē uz purva ciņa, un dūms bija pēc velna rūgts.

Saulaina pusdiena. Sauss asfalts. Līkumiņš tāds, ko viegli var “ņemt” pat ar 200. Bet gandrīz vai jaunais vācu limuzīns ripo tikai uz pusi lēnāk. Tūkstoškārt droši.

Cigarešu paciņa tukša. “Bardačokā”vajadzētu būt jaunai. Bet tās draņķa kastes iekārtotas nepareizā pusē un stūrētājam nolāpīti grūti sasniedzamas. Kad inventarizācija sekmīgi beidzas un skats tiek pagriezts uz Rīgas pusi, auto atrodas svešā teritorijā. Gan ne krimināli – tā vēsi apsverot, vietas pietiek arī pretimnākošajam, kurš turklāt vēl ir tālu. Bet cilvēki savā nospiedošajā vairākumā nu reiz ir tādi dīvaini radījumi, ka, no miegaini mierīga ritma izsisti, viņi reaģē aplami. Asi, nervozi, histēriski. Gluži kā tur tam ar to termosu, arī šeit seko pārāk ass stūres rata rāviens. Dzinējs te jaudīgāks un, gāzi atmetot, bremzē vēl stiprāk. Ziemas riepas vēl maijā nav nomainītas, un mīkstā gumija šādu manevru nespēj izturēt. Slīde, grāvis, purva pančka. Labi, ka tā. Slapji un netīri, bet mīksti. Tas, šķiet, izglāba, jo piesiksnojies jau to krāmu kasti nekādi nevar aizsniegt...

Morāle

Nedzer un nepīpē pie stūres. Tā būs vislabāk. Ja tomēr taisies dzert, tad pudelīti laikus noliec parocīgā vietā. Un parūpējies, lai tā būtu ar “braucamo” korķi – tādu, kas neļauj dzirai nejauši izlīt. Arī bikšu priekšu slaucīdams dažs labs ir grāvī iebraucis. Ja gatavojies pīpēt...

Labi. Bērnišķīgi padomi. Kārtībai drošā automobilī vienkārši jābūt. Bet lielākajā daļā braucamo tās vienalga nav. Riskējiet, dāmas un kungi! Tā nav virtuve, kurā bardaks draud tikai ar iegriešanu pirkstā vai pankūku piededzināšanu.

Bet, galvenais: beidziet taču reiz raustīties mazākajām briesmām, pat ne briesmām – briesmu ēnai, parādoties. Koki nemaz nav tik tuvu, un šosejas parasti ir platākas, nekā izbīlī izskatās. Un auto nav pagriežams ar izmisuma spēku, bet gan ar vēsu prātu. Citādi tas gāžas.

 
Visi komentāri
 
ak 29.maijs 2013 8:05
0 0 Atbildēt

Jā, dazreiz gadās parakāties pa durvju kabatu, vai skrūvēt vaļā mangali.....Banāna mizošana ir vēl bīstamāka :)

DekstersFF 29.maijs 2013 9:07
4 1 Atbildēt

Kāpēc uz banānu jāblenž, kad to mizo ?

aizejošais 29.maijs 2013 10:30
9 0 Atbildēt

19 gadu vecumā ielidoju celmainā grāvī, kad mēģināju noregulēt radio frekvenci. Mācība...

IkdienasViesis 29.maijs 2013 11:22
3 0 Atbildēt

Zināma taisnība jau raksta autoram ir - tā tiešām notiek. ASV avāriju skaits, kas radušās ēšanas dēļ dēl pie stūres, pēdējo gadu laikā pārsniedz visus rekordus . Tā nesen ziņoja viens populars TV ziņu kanāls. Likumdošana no bīstamajām blakusnodarbēm aizliedz tikai mobiļņikus. Nekas cits pagaidām liegts nav - sexy ieskaitot...un ne viens vien uz jūrmalenes to jau ir "izprovējis", un dalījies iespaidos dažādos medijos. Savulaik vien populars bij.Dinamo hokejists rakstīja, ka piedzīvojis smagu avāriju brīdī,kad braukšanas laikā mainījis kaseti magnetolā....Protams, iespējas kļūdīties pie stūres ir vienmēr, un gadīties var katram. Bet, ja ir vēlme nodarboties ar kādu blakusnodarbi braukšanas laikā, vajag prast papildus koncentrēties šim procesam, un tad nekas ļauns neatgadīsies. Diemžēl, ne visi to spēj. Kolīdz pīrādziņš rokā, tā sajūtas uzreiz kā "mc.donald" restorānā, nevis pie reali braucoša auto stūres.Tad arī sākas nepatikšanas. Būsim prātīgi !

Kanibaals 29.maijs 2013 16:12
12 1 Atbildēt

Tādas problēmas, kad auto velk uz to pusi uz kuru lūri man bija tikai tikko pēc tiesību iegūšanas. No tādiem ieradumiem ātri atradinās un iemācās rokas atsaistīt.

Ja arī vēlāk ir tāda problēma(pie tam pieradums turēt stūri ar vienu roku pa vidu), tad godīgi sakot tādiem tiesības vispār nevajadzētu dot. Tāpat kā nevajadzētu dot tiesības tiem, kas kritiskās situācijās atlaiž stūri un aizsedz acis ar rokām vai arī ir tendence aizmigt pie stūres. Vispār apbrīnojami, ka kārtojot tiesības nav jākārto tests kā rīkoties ekstremālās situācijās, ā protams, jo fotoradarus taču vieglāk uzlikt nekā novērst galveno avāriju cēloni - vadītāju tizlumu. Braukšana ar auto taču esot cilvēktiesības nevis privilēģija.

msh 29.maijs 2013 21:03
0 0 Atbildēt

Nevar nepiekrist kanibālam. Šitentā raksta trīs piemēri vispār ir stulbi - kā var ko tādu dabūt gatavu? Maizi paņem rokā, nevis groza galvu, ņemot kaut ko ar labo roku, kreisā paliek uz vietas. Man reizēm gadās pa šoseju braucot un vienlaicīgi rokoties pa disku maciņu novirzīties no kursa pa kādu metru, bet principā paša vaina - vajadzētu beidzot savērsumu saregulēt :D

JanisGrinhofs 31.maijs 2013 11:08
2 0 Atbildēt

Pilnīgi droši var justies tikai tad, kad tu(autovadītājs) esi pievērsies ceļam. Lai cik droši neizskatās apstākļi, plats, taisns, uzartiem tīrumiem pa vidu, bez citiem transporta līdzekļiem, tā nav garantija drošibai. Nav pat stūrei jāsagriežas, pietiek no ceļmalas grāvja izlīst noklīdušam mājas kaķim. Līdzīgs stāsts ir virzoties pilsētas sastrēgumos, kad ātrums bieži nepārsniedz 5km/h, braucēji sāk bieži pievērsties citām nodarbēm un....

JanisGrinhofs 31.maijs 2013 11:10
0 0 Atbildēt

msh stulbi ne stulbi, bet bieži cilvēks(pat profiņš) izdara neizskaidrojamas lietas, jo ir tikai cilvēks. Diemžēl tikpat bieži šis pats cilvēks to aizmirst!

IkdienasViesis 31.maijs 2013 12:55
1 1 Atbildēt

Paradoksāli, bet kļūdās arī tramvaju vadītāji, kuri brauc pa sliedēm. Bet, viņu kļūdīšanās rezultātā, 90% gadījumu iestājas sekas. Kļūdīties vienu reizi dzīvē var atļauties tikai sapieris...

Dj Q 1.maijs 2015 17:02
0 0 Atbildēt

Lai cik tas stulbi nebūtu, bet mangalīša dēļ(sava stulbuma) esmu atradies grāvī :D

nav svarīgi 2.maijs 2015 12:00
1 0 Atbildēt

Kad būs lielāks vadītāju stāžs un loģiskā izpratne tad varēsi mierīgi pastūrēt ar vienu roku un vēls bišk nosnausties.

vilks 3.maijs 2015 17:27
1 0 Atbildēt

Raksts gan 2 gadus vecs, bet viela pārdomām tā pati.

Būsim uzmanīgi! Kaut auto vadīšana jau refleksu līmenī gadiem izstrādājusies, mēdzam pieļaut muļķīgas kļūdas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti