Vācijas parlamenta augšpalāta Bundesrāts piektdien apstiprinājis pretrunīgi vērtēto ceļu nodevu sistēmu, neskatoties uz kaimiņvalstu pausto kritiku šai iecerei, kas diskriminētu ārvalstu autovadītājus.
Šis likums pieņemts pēc pagājušajā mēnesī panāktā kompromisa ar Eiropas Komisiju (EK), kas bija draudējusi vērsties pret Vāciju tiesā, ja šis nodevu projekts netiktu padarīts godīgāks pret ārvalstniekiem.
Likums paredz zemākas izmaksas īstermiņa caurlaidēm, kuras, visticamāk, izmantotu viesi, cenai desmit dienu caurlaidei tagad sākoties no 2,5 eiro vairumam videi draudzīgo automašīnu.
Tikmēr cena gada caurlaidei tiks noteikta 130 eiro apmērā Vācijas un ārvalstu automobiļiem, taču Vācijāreģistrētiem autovadītājiem šie līdzekļi tiks atmaksāti, pateicoties līdzvērtīgam atskaitījumam no viņu transportlīdzekļu nodokļa.
Berlīnes iecere jau sadusmojusi kaimiņos esošo Austriju, Beļģiju un Nīderlandi, kas uzskata to kā nodevu vien ārvalstu automašīnām.
Paredzētās ārzemniekiem piemērojamās 10-dienu un 2-mēnešu maksas, no vairākiem avotiem, tostarp bussgeldkatalog.kfz-auskunft.de/pkw-maut.html (Stand November 2016, tātad pēc tam, kad 2015-2016.g. gaitā Eiropas Komisija drusku sadeva Vācijai pa nagiem. Vajadzētu būt tas pats, ko tagad stumda Bundestāgā).
Sākotnējā 2015.g. projektā no ārzemniekiem (acīmredzot saskaņā ar pašiem vāciešiem piemērojamām 3 kategorijām - Euro0+1+2+3 / Euro4+5 / Euro6) bija paredzēts iekasēt:
par 10-dienu caurlaidi 5 / 10 / 15 euro, un
par 2-mēnešu caurlaidi 16 / ?? / 30 euro.
Pēc tam, kad Eiropas Komisija sadeva Vācijai pa nagiem, izmaiņas acīmredzot šādas.
3 kategoriju vietā 5 kategorijas, saskaņā ar kurām:
par 10-dienu caurlaidi 2,50 / 4 / 6 / 14 / 20 euro, un
par 2-mēnešu caurlaidi 7 / 11 / 14 / 30 / 40 euro.
(Dažos avotos 6 euro vietā 8.)
Varbūt kāds, kurš tā intensīvāk lasa vācu oriģinālavotus, ir ieraudzījis un var dalīties ar detalizētāku un aktuālāku atšifrējumu 5 kategorijām?