"Rīgas mikroautobusu satiksme" atkal kļuvusi par vienīgo pretendentu uz mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 3.oktobris 2018 13:40

Personu apvienība AS "Liepājas autobusu parks" un AS "Nordeka", kas vairākkārt iesniedza sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" izsludināto mikroautobusu satiksmes nodrošināšanas iepirkumu, nolēmusi tajā vairs nepiedalīties.

Personu apvienība AS "Liepājas autobusu parks" un AS "Nordeka", kas vairākkārt iesniedza sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" izsludināto mikroautobusu satiksmes nodrošināšanas iepirkumu, nolēmusi tajā vairs nepiedalīties, un vienīgais pretendents konkursā palicis ilggadējais šī pakalpojuma nodrošinātājs "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS), noskaidroja aģentūrai LETA.

Augusta beigās Augstākā tiesa apmierināja "Liepājas autobusu parka" un "Nordeka" blakussūdzību lietā par "Rīgas satiksmes" rīkoto mikroautobusu iepirkumu. Ar šo lēmumu Augstākā tiesa aizliedza turpināt iepirkuma procedūru bez grozījumu izdarīšanas divos uzaicinājuma punktos - par pretendenta piedāvātās biļešu sistēmas vērtēšanu un par finanšu piedāvājuma vērtēšanu.

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane aģentūrai LETA skaidroja, ka uzņēmums visus norādītos uzlabojumus ir veicis un jau septembra sākumā izsludināja jaunu sarunu procedūru, taču "Liepājas autobusu parks" tajā savu dalību vairs nav pieteicis. "Sarunu procedūrā savu piedāvājumu iesniedza tikai viens pretendents - RMS. Pieteikumu iesniegšana noslēdzās šonedēļ un, ja pretendenta pieteikums atbildīs visiem iepirkuma nosacījumiem, ar to tiks noslēgts līgums par mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā," sacīja Bartaševiča-Feldmane.

"Liepājas autobusu parka" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns aģentūrai LETA pauda, ka pēc pēdējā Augstākās tiesas sprieduma viņi ir sapratuši, ka nevar uzvarēt šo iepirkumu, tāpēc, tajā nepiedalījās, tādā veidā ietaupot laiku.

"Pēc nolikuma mēs zaudējam, jo tika atstāti visi punkti, kurus mēs pārsūdzējām tiesā. Lēmums it kā bija mums labvēlīgs, sakot, ka jābūt šai konkurencei, tomēr, izlasot līguma pārējos punktus, mēs iepirkumā zaudējam," pauda Krongorns.

Augstākā tiesa bija arī uzdevusi no nākamā gada 1.janvāra apturēt "Rīgas satiksmes" un RMS starpā noslēgto papildvienošanos par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma termiņa pagarināšanu. Tas nozīmē, ka, ja RMS piedāvājums tiks atzīts par atbilstošu, "Rīgas satiksmei" būs izdevies noslēgt iepirkuma procedūru pirms tiesas uzliktā termiņa, lai gan sākotnēji izskanēja bažas, ka daudzo sūdzību dēļ no 1.janvāra "mikriņi" no Rīgas ielām varētu arī pazust. Arī patlaban mikroautobusu satiksmi Rīgā nodrošina RMS.

Šis iepirkums ilgst jau no 2016.gada, kad "Rīgas satiksme" izsludināja sarunu procedūru mikroautobusu satiksmespakalpojuma sniegšanai no 2018.gada 1.maija. Sarunu procedūras laikā tika izvēlēti divi pretendenti - RMS un personu apvienība, kuras sastāvā bija "Liepājas autobusu parks" un "Nordeka".

Neskatoties uz to, ka bija izsludināta minētā sarunu procedūra, "Rīgas satiksme" un RMS 2017.gada 31.maijā noslēdza papildvienošanos, ar kuru 2013.gada līguma apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka pakalpojumi tiks sniegti līdz 2020.gada 30.oktobrim.

Uzņēmums "Liepājas autobusu parks" vērsās administratīvajā tiesā, lūdzot atzīt papildvienošanos par spēkā neesošu, jo tā noslēgta ārpus publiskā iepirkuma procedūras. Uzņēmums lietā lūdza piemērot pagaidu noregulējumu - aizliegt pildīt papildvienošanos. Šo prasību tiesa arī apmierināja, norādot, ka apstrīdētā papildu vienošanās ir "pirmšķietami prettiesiska", un ka tās darbība ir apturama no 2019.gada 1.janvāra.

Sarunu procedūrā piedāvājumus varēja iesniegt tikai RMS un "Liepājas autobusu parka" un "Nordeka" apvienība, taču "Liepājas autobusu parks" kopumā iesniedza sešas sūdzības par "Rīgas satiksmes" izvirzītajām prasībām. Visas sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojs bija apmierinājis.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO) 7

Mazās klases krosovers Volkswagen T-Cross kopš nonākšanas tirgū 2019. gadā Baltijas valstīs pārdots vairāk nekā 5,5 tūkst. eksemplāros. Lasīt vairāk

 

Līdz 2026.gadam Rīgā plāno pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā

Līdz 2026.gadam Rīgā plānots pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 

Mercedes EQS modernizēts; cenas nemainās, sniedzamība vairāk par 800 km (+ FOTO) 5

Mercedes-Benz modernizējis elektriskās piedziņas sedanu EQS, piestrādājis pie izskata un uzlabojis sniedzamību, taču cenu atstājis to pašu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti