Raidījums: Mikroautobusu pārvadājumu līgums "Rīgas satiksmei" var nest 6-7 miljonu eiro lielus zaudējumus 2

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 11.februāris 2019 10:19

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" (RS) un pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) līgums par tiesībām galvaspilsētā pārvadāt pasažierus ar mikroautobusiem varētu pašvaldības uzņēmumam nest 6-7 miljoni eiro zaudējumus, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga", atsaucoties uz RS pagaidu vadītāja Anrija Matīsa aplēsēm.

Jaunais līgums ir spēkā no pagājušā gada decembra. Viena pasažiera pārvadāšana mikroautobusā tagad izmaksā 1,34 eiro, bet pasažieriem biļetes cena nemainās – par braucienu jāmaksā 1,15 eiro. Starpību jāpiemaksā pasūtītājam jeb RS, kas gadā pēc Matīsa aplēsēm varētu būt 6-7 miljoni eiro.

Turklāt pašvaldība ir atļāvusi 14 mikroautobusu maršrutos braukt arī skolēniem un pensionāriem, par kuru braucieniem maksā pilsēta. Ieņēmumi no šiem pasažieriem iet secen RS kasei, tāpēc uzņēmuma zaudējumi no apakšuzņēmuma darbības esot vēl lielāki.

Matīss raidījumam atzina, ka zaudējumus būtu jākompensē, un tas ir jautājums Rīgas domei, kādā veidā to darīt. RS aprēķinātā pašizmaksa vienam braucienam ir 1,175 eiro, kas nesedz līgumā noteikto RMS cenu.

Viens no patiesā labuma guvējiem pilnsabiedrībā RMS ir RS darbinieks, pašvaldības valdošās koalīcijas partijas "Gods kalpot Rīgai" biedrs Aleksandrs Brandavs. Iepirkumu par mikroautobusu pārvadājumiem organizēja Leona Bemhena vadītā RS valde, bet iepirkumu komisiju vadīja RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins, kuri abi šobrīd apcietināti RS korupcijas krimināllietā, atgādina "Nekā personīga".

Matīss aģentūrai LETA jau iepriekš atzina, ka "personīgi šādu sadarbības līgumu ar RMS nebūtu noslēdzis", jo tajā RS ir daudz neizdevīgu nosacījumu.

"Mēs turpināsim rīkoties un veikt nepieciešamās izmaiņas, lai līguma nosacījumus tomēr padarītu pēc iespējas izdevīgākus," norāda RS vadītājs.

LETA jau ziņoja, ka RS un RMS izplatījusi atšķirīgu informāciju par to, kurš un kādā veidā nākotnē varētu veikt pasažieru pārvadājumus Rīgas pilsētas maršrutos.

Ceturtdien RMS izplatīja informāciju, ka abas puses vienojušās, ka tuvākajā laikā RMS pārņems reisus tajos maršrutos un diennakts stundās, kurās RS ieņēmumi ir zemāki par pašizmaksu. RMS informēja, ka jau martā varētu pārņemt atsevišķus reisus aptuveni desmit RS maršrutos, tādā veidā samazinot RS izmaksas.

Tomēr piektdien RS pārstāvis Viktors Zaķis norādīja, ka RMS sniegtā informācija esot sabiedrību maldinoša. Pēc Matīsa paustā, tikšanās ar RMS vadību tik tiešām ir notikusi, taču ne šīs tikšanās mērķis, ne arī saturs neatbilstot tam, ko vēstīja RMS.

"Gluži pretēji, RS pagaidu valde uzskata, ka nekavējoties ir jāpārskata maršrutu tīkls, kā arī atvieglojumu piešķiršana pasažieru pārvadāšanai RMS apkalpotajos maršrutos, jo tas nes zaudējumus RS budžetā un nav lietderīgi paaugstināta servisa pakalpojumus dotēt no pilsētas budžeta," pauž Matīss.

Ņemot vērā RMS izplatīto informāciju un nepieciešamību samazināt uzņēmuma zaudējumus, RS pagaidu valde nolēmusi nedēļas laikā pārskatīt tos RMS apkalpotos maršrutus, kuri dublējas ar RS apkalpotajiem, un nepieciešamības gadījumā samazināt pārvadājumu apjomu līgumā noteiktajā kārtībā.

Tāpat RS pagaidu valde nolēmusi iesniegt Rīgas domei priekšlikumu atcelt piešķirtās atlaides RMS apkalpotajos minibusu maršrutos.

Saskaņā ar Rīgas domes deleģējumu, RS pārrauga Rīgas pilsētas sabiedriskā maršruta tīklu, kurā pārvadājumus astoņos tramvaju maršrutos, 17 trolejbusu maršrutos un 56 autobusu maršrutos veic RS, savukārt 13 minibusu, septiņos ekspresbusu un astoņos nakts satiksmes maršrutos pārvadājumus veic pilnsabiedrība RMS.

RMS dibināta 2012.gadā, un kopš tā brīža arī sadarbojas ar RS. 2012.gadā starp abām pusēm uz pieciem gadiem tika noslēgts 25 miljonu eiro vērts sadarbības līgums. 2018.gada izskaņā uzņēmumi vienojās par sadarbību vēl uz astoņiem gadiem, noslēdzot 96 miljonu eiro vērtu līgumu

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 11.februāris 2019 11:21
0 0 Atbildēt

Kam zaudējumus, kam peļņu.

Bet tā forši Mr. Brandavs sēž satiksmē, mikroautobuos un Rīgas kartē... sevi jau noteikti neapdala...

I.S. 11.februāris 2019 13:04
0 0 Atbildēt

Očumec!!!

Suņi rej,taču,karavāna močī tālāk.Par notiekošo LV.ZB,esmu panda,mani tas sāk uzjautrināt(ir jau skumji par visu notiekošo,taču nezinu,kam jānotiek,lai ļautiņi beidzot nāktu pie prāta...)Tiem ūdensgalvām,kuri pie teikšanas,takš arī ir pēcnācēji!!!Bļin,par ko jūs domājat un cepaties?

Es lepojos,ka dzīvoju un vergoju Latvijā...(melnais ha,ha,ha...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi vīri un mūsdienu "Mercedes" - 3 minūtes, lai izkustētos no vietas (+ VIDEO) 55

Diviem vīriem, kas neizskatās pēc iesācējiem autobraukšanā, vajag trīs minūtes, lai izdomātu, ka mūsdienu Mercedes izkustināt no vietas. Lasīt vairāk

 

AvtoVAZ aptur Lada Granta pārdošanu

Krievijas autobūves kompānija AvtoVAZ bloķējis gandrīz septiņus tūkstošus eksemplāru lielas Lada Granta partijas pārdošanu. Iemesls – defekts bremžu sistēmā. Lasīt vairāk

 

BMW 7.sērijas elektriskais modelis kļūs par jaudīgāko BMW 5

Interneta izdevums BMW Blog publicējis jaunu informāciju par 7.sērijas elektriskās piedziņas modeli, kas bavāriešu piedāvājumā tiks iekļauts tuvāko gadu laikā un kļūs par kompānijas jaudīgāko sērijveida modeli. Lasīt vairāk

 

10 miljoni 68 gadu laikā – Toyota saskaita, cik Land Cruiser pārdoti 68 gadu laikā 4

Japānas autobūves kompānija Toyota paziņojusi, ka apvidus auto Land Cruiser pārkāpis 10 000 000 saražoto eksemplāru robežu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti