Sāk pārbūvēt reģionālā autoceļa Pļaviņas (Gostiņi)–Madona–Gulbene (P37) posmu starp Cesvaini un Jaungulbeni (60,14–71,50) km, būvdarbus plānots pabeigt 2025. gada rudenī.
Šogad darbus veiks uz deviņiem kilometriem ceļa Dzelzavas pagastā (60,66.–69,5. km), bet nākampavasar, atsākot darbus pēc ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma, pārbūvēs arī posma sākumu un beigas, kas atrodas Cesvaines un Jaungulbenes pagastā.
Šonedēļ darbu zonā satiksmi divās vietās organizēs pa vienu joslu ar priekšrocības ceļazīmēm vai luksoforiem, no nākamās nedēļas – jau piecās. Braukšanas ātruma ierobežojums būvdarbu posmā 70 km/h, darbu zonā 50 km/h, tā izbraukšanai būs nepieciešama pusstunda.
Darbu ietvaros starp Cesvaini un Jaungulbeni pārbūvēs ceļa konstruktīvās kārtas, izbūvējot arī reciklēto kārtu, un ieklās trīs kārtas asfaltbetona. Sakārtos ūdens atvadi – raks grāvjus, ierīkos drenāžas sistēma ūdens novadīšanai no ceļa segas konstrukcijas, remontēs un atjaunos caurtekas. Apiņupītes caurteku autoceļa P37 60,78. kilometrā demontēs un tās vietā izbūvēs jaunu dzelzsbetona kastveida caurteku. Darbu laikā satiksmi pār Apiņupīti organizēs pa pagaidu tiltu.
Pārbūvēs arī visas autobusu pieturvietas, izbūvējot tajās jaunu platformu ar soliņu un atkritumu urnu, bet pieturvietā Jaunbakāni abās ceļa pusēs uzstādīs pieturvietas paviljonu. Lai uzlabotu satiksmes drošību, pie veikala Padoms ceļa 64,9. kilometrā labajā pusē izbūvēs paplašinātu nomali apmeklētāju un piegādes transportam, kā arī samazinās atļauto braukšanas ātrumu uz 70 km/h. Atjaunos ceļa aprīkojumu, pie Apiņupītes caurtekas un citās vietās, kur tas ir nepieciešams, uzstādīs drošības barjeras.
Lai īstenotu projektā paredzētos ūdens atvades risinājumus un uzlabotu satiksmes drošību, ceļa nodalījumu joslā likvidēs krūmus un satiksmei bīstamos kokus. Paredzēts nocirst 241 koku, kuru ciršanai saņemta Madonas un Gulbenes novada pašvaldību atļauja. Šādu kārtību nosaka MK noteikumi Nr. 309 Par koku ciršanu ārpus meža. Par papildu speciālistu, piemēram, Dabas aizsardzības pārvaldes vai arboristu piesaisti, kā arī publiskās apspiešanas rīkošanu lemj pašvaldība. Tā izvērtē visu pušu sniegtos argumentus un saskaņo vai nesaskaņo koku ciršanu. Tāpat tiks cirsts 191 koks, kura diametrs ir mazāks par 17 cm, tādu koku ciršanai ceļa nodalījuma joslā saskaņojums nav nepieciešams.
Būvdarbus veic SIA ACBR par līgumcenu 11 578 577,30 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – SIA Firma L4. Autoceļa pārbūves projekta autors ir SIA PRO VIA, bet projektu Apiņupītes caurtekas pārbūvei izstrādāja SIA Inženieru birojs Kurbada tilti.
Būvdarbi notiks atbilstoši Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros izstrādātajai ceļu remontdarbu programmai un tiek līdzfinansēti no ES Atveseļošanas fonda (AF).
jā tad jau vislabākie ceļi pasaulē laikam būs Indijā