Šūmahera galvas traumu esot izraisījusi "GoPro" kamera 8

Nozare.lv | 15.oktobris 2014 10:40

 Pirmās formulas (F-1) leģenda Mihaels Šūmahers pagājušā gada beigās notikušajā slēpošanas negadījumā smago smadzeņu traumu varētu būt guvis tādējādi, ka pie viņa ķiveres bija piestiprināta "GoPro" videokamera, pavēstījis franču žurnālists Žans-Luī Monsē.

"Mihaela problēmas neradīja sitiens, bet piemontētā "GoPro" kamera, kas bija pie ķiveres. Tieši tā savainoja smadzenes," intervijā Francijas radio izteicies Monsē, kurš jaunumus uzzinājis no sportista 15 gadus vecā dēla Mika.

Arī Londonas laikraksts "The Telegraph" iepriekš šogad ziņoja, ka smago traumu varētu būt izraisījusi tieši "GoPro" kamera.

"Kamera pilnībā pārlūza. Tā bija vismaz divās daļās," rakstīja "The Telegraph". "Pasaules slavenā slēpošanas un alpīnisma akadēmija ENSA analizēja ķiveres gabalus un secināja, ka ar tās materiālu viss bija kārtībā. Tomēr - kāpēc tad tā pārlūza? Tiek veiktas pārbaudes, lai secinātu, vai kamera vājināja tās struktūru."

Atsaucoties uz Miku Šūmaheru, Monsē izteicās, ka septiņkārtējais F-1 pasaules čempions no medicīniskās komas mostas "ļoti lēnām".

"Kaut viss risinās ļoti lēnām, viņam ir daudz laika. Es teiktu, ka viņam priekšā ir visa dzīve, lai atgūtos," piebilda Monsē.

Kā zināms, 45 gadus vecais Šūmahers pērnā decembra izskaņā, slēpojot Francijas kūrortā Meribelā, piedzīvoja kritienu un atsita galvu pret akmeni, kā rezultātā tika gūta nopietna galvas trauma. Kopš tā laika viņš Francijā atradās mākslīgi radītā komā, bet jūnija vidū vācietis no komas atmodās un tika pārvests uz klīniku Šveices pilsētā Lozannā.

Šūmahers karjeras laikā septiņas reizes triumfējis F-1 čempionātā, kas ir visu laiku labākais sasniegums. Divus čempiona titulus viņš izcīnīja, braucot "Benetton" vienībā, bet piecus ieguva, pārstāvēdams "Ferrari".

Pirmo reizi Šūmahers no F-1 aizgāja 2006.gadā, bet 2010.gadā atgriezās, lai trīs sezonas aizvadītu "Mercedes" komandā, kur vērā ņemamus panākumus gan neguva.

Savas karjeras laikā Šūmahers sacīkstēs triumfējis 91 reizi.

 
Visi komentāri
 
we 15.oktobris 2014 14:56
3 4 Atbildēt

Kaa var kjiveres struktuuru vaajinaat ar divpuseeju skochu pieliimeeta kamera?

anonimikis 15.oktobris 2014 16:15
1 0 Atbildēt

kamera pārlūza vai ķivere? Faktiski jau kamera var gan radīt problēmas, jo tā ir ievietota ļoti izturīgā polikarbonāta boxā un piestiprināta pie ķiveres. Trieciena brīdī tā neizjūk kā parasts elektronikas štrunts, bet uzņem trieciena enerģiju un pārvada to uz ķiveri.

Crankshaft 15.oktobris 2014 16:50
4 0 Atbildēt

we

Kaa var kjiveres struktuuru vaajinaat ar divpuseeju skochu pieliimeeta kamera?

==================

Var - kad apgūsi terminu "koncentrators", sapratīsi :-) Ne velti ir aizliegts pašrocīgi ķiveres krāsot, aplīmēt ar uzlīmēm utt..

Jau ļoti sen ...

vmv 15.oktobris 2014 18:25
0 0 Atbildēt

Forsi ir uzbraukt auguma, bet vel forsak butu izskaidrot

Koncetrators 16.oktobris 2014 11:56
0 1 Atbildēt

Koncentrators jeb centrmezgls (angļu: hub) ir iekārta, kas elektriski apvieno vairākus datortīkla kabeļus, izveidojot vienotu datu pārraides tīklu. Tie var darboties arī kā signāla pastiprinātāji. Koncentratori darbojas signālu līmenī, tātad pirmajā jeb fiziskajā slānī OSI un TCP/IP modeļos.

lol 15.oktobris 2014 17:49
0 0 Atbildēt

vne

Crankshaft 16.oktobris 2014 6:32
2 0 Atbildēt

vmv

Forsi ir uzbraukt auguma, bet vel forsak butu izskaidrot

=================

Lietas būtība ir tāda, ka slogotai čaulai, šai gadījumā ķiverei,

jebkādas strukturālas vai virsmas izmaiņas var izraisīt "objekta" sabrukšanu pie pietiekamas slodzes. Un vēl: slēpotāju ķiveres nebūt nav tik izturīgas kā moto vai auto ķivere... Un tad, pie noteikta spēka un virziena trieciena, tāda kamera var "ieiet ķiverē iekšā" :-((((

Crankshaft 19.oktobris 2014 12:32
0 0 Atbildēt

Nu, re, kaut ko jaunu uzzināju - ka t.s. "hub" arī ir koncentrators :-) Bet tai ķiveres gadījumā runa ir par

mehāniskā sprieguma koncentratoru, par kuru var kļūt

jebkāda izmaiņa fiziska ķermeņa virsmā, angliski "stress concentrator" vai "stress raiser". Ilustrācijai varu

pateikt, ka mehāniskie spriegumi smagi ietekmē, piemēram, kloķvārpstas, vietās, kur kakliņi savienojas ar "vaigiem". Lai spriegumus "noņemtu", izmanto "dekoncentratorus", noapaļotas rievas, kuras ievirpotas

pāreju vietās. Angliski tās sauc "fillet", krieviski "галтель".

Tā ka jautājums ir tīri mehānisks, galīgi ne elektroniski-datorisks :-)))))))))

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eksplozija uzpildes stacijā (+ VIDEO) 2

Video novērošanas ierīces fiksējušas momentu, kad Krievijas pilsētā Čeļabinskā eksplodē degvielas vedēja piekabe. Vēlāk uguns pārmetas arī uz automašīnu, kas pildās blakus. Negadījumā cietis viens cilvēks. Lasīt vairāk

 

Pārbiedējot pasažierus, Parīzē automatizēts metro vilciens neapstājas trīs stacijās 6

Parīzē automatizēts metro vilciens bez vadītāja otrdienas vakarā patraucies garām trim pieturām pilsētas centrā, manāmi satraucot pasažierus. Lasīt vairāk

 

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 10

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti