Nitišs pasaules rallijkrosa čempionāta debijas sacīkstēs izcīna trešo vietu 4

 

Foto: Viesturs Kundziņš

RA Events | 4.maijs 2014 23:00

Reinis Nitišs šodien ar augstvērtīgu panākumu debitējis 2014. gada FIA pasaules rallijkrosa čempionāta (Pasaules RX) pirmā posma sacensībās Portugālē SuperCar klasē. Nitišs sacensību finālbraucienā finišēja trešais un SuperCar sezonas kopvērtējumā ir ierindojies otrajā vietā. Šis ir līdz šim augstākais panākums, kuru pasaules čempionāta autosporta disciplīnas augstākajā klasē sasniedzis kāds latviešu autosportists.

Dienas sākumā norisinājās divi (no kopumā četriem) priekšbraucieniem, pēc kuriem tika noskaidroti 12 ātrākie braucēji, kuri kvalificējās finālbraucieniem. Trešajā priekšbraucienā Reinis Nitišs startēja no otrās pozīcijas, brauciena finišā ierindojoties otrajā vietā. Priekšbraucienā uzrādītais laiks bija trešais ātrākais starp visiem dalībniekiem un deva Reinim 42 ieskaites punktus.

Foto: Viesturs Kundziņš

“Šodien pēc pirmā priekšbrauciena īpaši strādājām pie starta, kas līdz šim man nebija padevies tik labi. Ja izdotos labs starts un tālāk trasē nekļūdītos, būtu iespējams sasniegt labu rezultātu,” panākumu atslēgu atklāja Reinis.

Ceturtajā priekšbraucienā Reinis Nitišs startēja no ceturtās starta vietas un brauciena laikā centās apsteigt trešajā vietā esošo Timuru Timerzjanovu (Timur Timerzyanov), tomēr Reinis pēdējā aplī veica Joker apli, kā rezultātā viņu apsteidza zviedru autosportists Timijs Hansens (Timmy Hansen). Šajā braucienā Reinis sasniedza ceturto ātrāko laiku, kas bija arī ceturtais ātrākais starp visiem dalībniekiem un Reinim deva vēl 40 punktus.

Pēc abu priekšbraucienu veikšanas Reinis Nitišs ieguva 162 punktus un trešo vietu kopvērtējumā, kas ļāva kvalificēties pusfinālam. Konkurentiem Timerzjanovam - 187 punkti, Peteram Solbergam (Petter Solberg) - 169 punkti.

Foto: Viesturs Kundziņš

“Minimālā programma ir sasniegta,” pēc priekšbraucieniem atklāja Reinis Nitišs. “Finālbraucienos svarīgi ir nekļūdīties, neiekļūt avārijā. Jūtos labi un darīšu visu, lai iekrātu pēc iespējas vairāk punktus.”

Sacensību turpinājuma pirmajā pusfinālā, Reinis Nitišs startēja no pirmās starta rindas ārmalas. Sešu apļu garajā braucienā Reinis uzreiz veica Joker apli, kas, kā vēlāk izrādījās, bija taktiski pareizs gājiens. Brauciena sākumā Reinis ierindojās trešajā vietā, bet, kamēr konkurenti veica Joker apli, Reinis spēja pakāpties divas pozīcijas augstāk un izcīnīt uzvaru pusfinālā.

“Šīs ir manas pirmās sacensības SuperCar klasē un uzreiz piedalīšos finālā. Tas ir neticami!” pēc finiša emocijas neslēpa Reinis Nitišs. “Finālā būs daudz spēcīgu konkurentu, bet es cīnīšos un darīšu visu, lai sasniegtu pēc iespējas labāku rezultātu.”

Foto: Viesturs Kundziņš

Sacensību nozīmīgākajā startā Nitišs atkal startēja no pirmās starta rindas, vēlreiz no ārmalas. Līdzīgi kā pusfinālā, arī šoreiz Reinis uzreiz devās Joker aplī, tādējādi atkrītot uz piekto pozīciju. Tā kā konkurenti Joker apli veica brauciena izskaņā, tas ļāva Reinim pakāpties divas pozīcijas augstāk. Pēdējo divu apļu laikā Reinis veiksmīgi aizstāvēja savu pozīciju no ceturtajā vietā esošā Tomasa Heikinena (Toomas Heikkinen) un savās debijas sacīkstēs SuperCar klasē finišēja augstajā trešajā vietā.

Atgādināsim, ka 2013. gada septembrī Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) nolēma mainīt rallijkrosa pozīciju autosporta disciplīnu hierarhijā, piešķirot tam pasaules čempionāta statusu, kāds bez rallijkrosa ir piešķirts vienīgi formulas (Formula 1), rallija (WRC), kā arī autošosejas salonauto un prototipu (WTCC un WEC) sacensībām. Līdz ar to, Reiņa Nitiša panākums ir līdz šim augstākais, kādu pasaules čempionāta augstākajā klasē sasniedzis latviešu autosportists.

Līdz ar to, Reinis Nitišs guvis līdz šim nozīmīgāko panākumu, kādu autosportists no Latvijas ko kāda pasaules čempionāta augstākajā klasē sasniedzis.

Foto: Viesturs Kundziņš

“Kāpt uz goda pjedestāla savā debijas reizē ir ļoti patīkami un prieku par šodien sasniegto nevaru noslēpt,” pēc sacīkstēm atzina Reinis Nitišs. “Sezona ir gara. Noteikti būs labāki brīži, būs arī sliktāki, tomēr šis ir tāds sezonas sākums, par kuru labāku nevar vēlēties.”

“Šodien izpildīju komandas uzdevumu, iekļuvu Top12. Viss pārējais jau ir kā bonuss. Patīkami, ka izdevās izcīnīt punktus, jo cīnāmies ne tikai individuālajā, bet arī komandas ieskaitē,” turpina Reinis Nitišs. “Arī Olsbergs MSE komandā noskaņojums ir lielisks, jo uz goda pjedestāla bijām abi ar komandas biedru Andreasu Bakerudu.”

Sacensību laikā Reinis izcīnīja 14 ieskaites punktus par trešo vietu kopvērtējumā pēc visiem priekšbraucieniem, 6 punktus par uzvaru pusfinālā un 4 punktus par trešo vietu finālā. Pasaules RX posmā Portugālē Nitišs kopumā ieguva 24 čempionāta ieskaites punktus, kas ļāva ierindoties kopvērtējuma otrajā vietā. 29 punktus ieguva Pasaules RX posma uzvarētājs Solbergs, trešajā vietā ar 21 punktu - Heikinens.

“Pirmās sacīkstes vienmēr ir pirmās sacīkstes. Pirms tām ir ļoti daudz neatbildētu jautājumu, tāpēc esmu apmierināts par šādu sākumu,” iesāk Olsbergs MSE komandas vadītājs Jusis Pinomaks (Jussi Pinomaki). “Portugālē mēs ieguvām ļoti daudz informācijas par mašīnu, kā tā strādā un kas vēl tai ir jāpilnveido.”

“Emu ļoti apmierināts ar Reiņa stabilitāti sacensību laikā, par rezultātiem, ko viņš spēja uzrādīt, tomēr nevar arī pārvērtēt vienas sacensības. Mūsu mērķi pēc šodienas nav mainījušies, un Reiņa galvenais uzdevums ir iegūt stabilu vietu starp 12 ātrākajiem braucējiem,” tā Jusis Pinomaks.

Informējam, ka Pasaules RX posmā Portugālē ne mazāk spoži debitēja vēl viens latvietis Jānis Baumanis, kurš Super1600 klases finālā arī finišēja trešajā vietā. Baumanis četros priekšbraucienos uzrādīja attiecīgi 3., 15., 11. un 4. ātrāko laiku, kas ļāva ierindoties 9. vietā un kvalificēties pusfinālam, kurā autosportists finišēja otrais. Tādējādi sacensību laikā Baumanis ieguva 17 punktus, kas latvietim ļauj ierindoties piektajā vietā Super1600 klases kopvērtējumā.

Foto: Viesturs Kundziņš

 
Visi komentāri
 
iwars 5.maijs 2014 11:08
3 1 Atbildēt

nu redz-ja Mēs Letiņi gribam-tad varam! tā tik turēt-asti pistolē!!!

Maris 5.maijs 2014 13:39
3 1 Atbildēt

Forši, malacis

Conqueror 5.maijs 2014 18:30
1 1 Atbildēt

ir kāds kas var sakarīgi pastāstīt, kas ir Joker aplis un ar ko tas atšķiras no parasta apļa?

JanisGrinhofs 5.maijs 2014 20:33
3 1 Atbildēt

Džokeraplis eksistē rallijkrosa sacensībās. Katram sportistam brauciena laikā tas vienreiz obligāti jāveic. Džokeraplis jāveic vienalga vai tas ir priekšbrauciens, pusfinālbrauciens vai finālbrauciens. Ja džokeraplis netiek veikts, sportists tiek diskvalificēts. Džoker apli konkrētā braucienā var veikt jebkurā(pēc braucēja izvēles)laikā. Sportistam, kurš izbrauc no džokerapļa ir jādod ceļš pa lielo apli braucošajiem sportistiem, Parasti džokeraplis pagarina normālā apļa garumu. Tātad sportist aplī kura laikā veic arī džokerapli aizvada apmēram par 2 sek.vairāk laika kā izbraucot normālo apli. Džokeraplis bieži izšķir sacensību likteni. Ir jabūt labam taktiķim, lai to veiktu īstajā brīdī.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti