Pirmssezonas intervija ar Reini Nitišu 6

 

Foto: rallycross.com

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto.lv | 26.marts 2017 22:00

Pavisam drīz, 30.martā startēs jauna pasaules čempionāta rallijkrosā sezona. Čempionkomandas sastāvā sezonai gatavojas arī jēkabpilietis Reinis Nitišs. Saspringtajā gatavošanās posmā Reinis atrada laiku īsai intervijai.

Pirms jauniem startiem ir laiks mazliet atskatīties atpakaļ, ko tev deva 2016. gada sezona?

Reinis Nitišs. Uzskatu, ka pagājušā sezona bija ļoti vērtīga manā kā sportista tālākā attīstībā. Sezona bija sarežģīta, netika sasniegti augsti rezultāti, taču es ieguvu vērtīgu pieredzi, kuru nevar iegūt startējot jebkurā citā komandā. Es biju auto attīstīšanas pašā epicentrā. Strādāju kopā ar mehāniķiem, analizēju telemetrijas datus un veicu nepieciešamos regulējumus. Dariju lietas, kuras braucējs parasti komandā nedara. Es no iekšienes tuvāk iepazinu komandas vadības principus, kā tiek dalīti pienākumi un kāds ir ikdienas darba ritms. Reizēm pats biju sev inženieris. Ļoti daudz strādāju pie sava spēkrata pilnveidošanas, apguvu dažas līdz šim nezināmas lietas. Es vairāk uzzināju par "klimata" veidošanos komandā. Tam visam ir neatsverama nozīme manā attīstībā un turpmākiem veiksmīgiem startiem čempionātā.

Sezona bija beigusies, skaidrības maz, kā nonācāt pie plāna veidot savu komandu?

R.N. Jau pagājušās sezonas nogalē sapratām, ka nevienā spēcīgā komandā, kuras rīcībā būtu viss nepieciešamais tehniskais nodrošinājums, lai cīnītos par augstiem rezultātiem, brīvu vietu nav. Bija skaidrs, ka risinājums jāmeklē pašiem. Punktu pēdējām cerībām iekļūt labā komandā pielika Petera Solberga un VW Motorsport savtarpējā vienošanās par kopīgu komandu. Tā sākās mūsu projekts "Par dalību RX čempionātā 2017"(smejas). Tikāmies ar neskaitāmiem cilvēkiem, pārcilājām neskaitāmus variantus un iespējas. Tad nonācām pie slēdziena, ka jāiegādājas savs auto un jāveido pašiem sava komanda. Šis plāns mūs aizveda pie Petera Solberga, jo pēc mūsu vērtējuma viņam bija viens no ātrākajiem čempionāta auto.Tāds bija mūsu plāns 2017.gada sezonai.

Matiasa Ekstrēma uzaicinājums pievienoties viņa komandai bija visai negaidīts?

R.N. Cītīgi un apņēmīgi strādājām pie sava plāna. Dažādu formalitāšu un papīru dēļ aizkavējās darījuma ar Peteri Solbergu virzība. Bija paredzēts, ka auto tiks nogādāts Latvijā jau februārī. Tomēr viss aizkavējās. Tad pēkšņi piezvanija Ekstrēms un jautāja vai esmu vēl brīvs. Starpsezonā ar Ekstrēmu par iespējamo sadarbību netika runāts. Bijām patīkami pārsteigti.

Vai ar Matiasu Ekstrēmu bijāt labi pazīstami, vai iepriekš bijāt kontaktējušies?

R.N. Bijām pazīstami. Esam diezgan cieši komunicējuši, ne tikai "labdien un sveiki". Pēc 2015.gada sezonas bijām sākuši sarunas par sadarbību, bet kā zināms pie līguma nenonācām. Bet pagājušās sezonas izskaņā mēs gribējām no EKS komandas irēt sporta auto, taču Ekstrēms nevarēja nodrošināt mums auto mums interesējošā laikā. Tā kā viens otru "mazliet"(smejas) zinām.

Tagad tev ir jauna komanda. Ko vēl vēlies paveikt līdz sezonas sākumam?

R.N. Līdz pirmajam čempionāta posmam jāizdara ļoti daudz. Galvenais ir iedzīvoties komandā, lai sākoties sezonai būtu laba saprašanās ar visiem darbiniekiem. Daudzus no komandas vēl nepazīstu. Jācenšas iegaumēt visiem vārdi, citādi nevarēšu pasaukt pie auto kaut ko sarunāt un noskaidrot(smejas). Kā jau uzzināju, komanda pievērš uzmanību visiem sīkumiem, jo tikai tā var cīnīties par titulu. Tā kā komanda darbojas kā viens vesels, tad visi šie sīkumi tagad jāapgūst arī man. Varu droši teikt, šo sīkumu nav maz. Tas viss prasa laiku.

Zinām, ka visi aizvadītie mēneši pagāja meklējot iespēju startēt 2017.gada RX sezonā, tomēr kāds tev bija šis laiks?

R.N. Starpsezona bija ļoti saspringts laiks. Pēc aizvadītās sezonas mazliet atpūtos, tad sākām aktīvi strādāt pie sava projekta par dalību pasaules čempionāta jaunajā sezonā. Vācām visu iespējamo informāciju, tikāmies ar komandām, meklējām sponsorus, izskatījām dažādus attīstības variantus. Tika pieņemti daudz smagi lēmumi Arī mācības prasīja savu. Laiks pagāja nemanot. Tagad, neskatoties uz sezonas tuvošanos(30.03.2017. aut.), kad esmu komandā, jūtu mazu atvieglojumu. Taču atceros cik daudz tika izdarīts...

Mūžsenais jautājums, cik konkurētspējīgi būsiet?

R.N. Pašlaik par EKS komandas spēkratu konkurētspēju grūti runāt. Maz informācijas par konkurentiem. Visi aktīvi turpina strādāt pie savu auto attīstīšanas. Zinu, ka Ford ar Hoonigan Racing Division ir testējies visu ziemu. Volkswagen sporta nodaļa VW Motorsport bijušajā WRC rallija komandas bāzē, uzbūvējis priekš Petera Solberga un Johana Kristofersona jaunus auto, kuros izmantotie dzinēji sevi pierādījuši serriālos aiz okeāna. Tāpat nezinu cik daudz manas komandas auto paspēts ieguldīt no Audi rūpnīcas piešķirtajām investīcijām. Pārāk daudz nezināmo, lai izdarītu secinājumus. Domāju, spriest par reālo spēku samēru varēs apmēram pēc trešā čempionāta posma.

Tu esi komandā trešais braucējs. Kāds tev komandā ir noteikts statuss?

R.N. Komandā valda ļoti veselīga gaisotne. Atmosfēra kā lielā ģimenē un es esmu pilntiesīgs tās dalībnieks. Jūtos kā mājās, līdzīgi bija Olsbergs MSE komandā pirmajā gadā. Komandā tiku uzņemts kā draugs ne viss jauniņais. Oficiāli nekāds dalījums pirmajā, otrajā un trešajā braucējā nav. Tomēr domāju, ka sezonas sākumā komandas ieskaitei punktus vedīs čempionu sastāvs, Ekstrēms/Heikinens.Viss atkarīgs kādus rezultātus es spēšu demonstrēt sezonas gaitā. Tad skatīsimies.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kirdik 27.marts 2017 9:32
3 2 Atbildēt

Svaigākas bildes nebija???

viencexperc 27.marts 2017 10:11
3 6 Atbildēt

Vēlu veiksmi sportistam.

lūdzu tauta, neglorificējam to, kas nav tā vērts 29.marts 2017 19:10
3 0 Atbildēt

Reini, tā kā tavs papucis bij tik nabadzīgs un tu par nodokļu maksātāju naudu(iedomājies, mūsu naudu) braukāsi pa pasauli raļļojot, Latvijas posmā sagaidu, ka vizināsi visus.

PS. ja nemaldos tu saņēmi vel naudu, par to, ka sportu apvieno ar augstskolu. Pastāsti sīkāk, vai tu vispār mācies, vai tas tikai, lai saņemtu stipendiju.

lai vai kā, veiksmi ar raudi šogad wrx sačos.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti