Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Pirmssezonas intervija ar Reini Nitišu 6

 

Foto: rallycross.com

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto.lv | 26.marts 2017 22:00

Pavisam drīz, 30.martā startēs jauna pasaules čempionāta rallijkrosā sezona. Čempionkomandas sastāvā sezonai gatavojas arī jēkabpilietis Reinis Nitišs. Saspringtajā gatavošanās posmā Reinis atrada laiku īsai intervijai.

Pirms jauniem startiem ir laiks mazliet atskatīties atpakaļ, ko tev deva 2016. gada sezona?

Reinis Nitišs. Uzskatu, ka pagājušā sezona bija ļoti vērtīga manā kā sportista tālākā attīstībā. Sezona bija sarežģīta, netika sasniegti augsti rezultāti, taču es ieguvu vērtīgu pieredzi, kuru nevar iegūt startējot jebkurā citā komandā. Es biju auto attīstīšanas pašā epicentrā. Strādāju kopā ar mehāniķiem, analizēju telemetrijas datus un veicu nepieciešamos regulējumus. Dariju lietas, kuras braucējs parasti komandā nedara. Es no iekšienes tuvāk iepazinu komandas vadības principus, kā tiek dalīti pienākumi un kāds ir ikdienas darba ritms. Reizēm pats biju sev inženieris. Ļoti daudz strādāju pie sava spēkrata pilnveidošanas, apguvu dažas līdz šim nezināmas lietas. Es vairāk uzzināju par "klimata" veidošanos komandā. Tam visam ir neatsverama nozīme manā attīstībā un turpmākiem veiksmīgiem startiem čempionātā.

Sezona bija beigusies, skaidrības maz, kā nonācāt pie plāna veidot savu komandu?

R.N. Jau pagājušās sezonas nogalē sapratām, ka nevienā spēcīgā komandā, kuras rīcībā būtu viss nepieciešamais tehniskais nodrošinājums, lai cīnītos par augstiem rezultātiem, brīvu vietu nav. Bija skaidrs, ka risinājums jāmeklē pašiem. Punktu pēdējām cerībām iekļūt labā komandā pielika Petera Solberga un VW Motorsport savtarpējā vienošanās par kopīgu komandu. Tā sākās mūsu projekts "Par dalību RX čempionātā 2017"(smejas). Tikāmies ar neskaitāmiem cilvēkiem, pārcilājām neskaitāmus variantus un iespējas. Tad nonācām pie slēdziena, ka jāiegādājas savs auto un jāveido pašiem sava komanda. Šis plāns mūs aizveda pie Petera Solberga, jo pēc mūsu vērtējuma viņam bija viens no ātrākajiem čempionāta auto.Tāds bija mūsu plāns 2017.gada sezonai.

Matiasa Ekstrēma uzaicinājums pievienoties viņa komandai bija visai negaidīts?

R.N. Cītīgi un apņēmīgi strādājām pie sava plāna. Dažādu formalitāšu un papīru dēļ aizkavējās darījuma ar Peteri Solbergu virzība. Bija paredzēts, ka auto tiks nogādāts Latvijā jau februārī. Tomēr viss aizkavējās. Tad pēkšņi piezvanija Ekstrēms un jautāja vai esmu vēl brīvs. Starpsezonā ar Ekstrēmu par iespējamo sadarbību netika runāts. Bijām patīkami pārsteigti.

Vai ar Matiasu Ekstrēmu bijāt labi pazīstami, vai iepriekš bijāt kontaktējušies?

R.N. Bijām pazīstami. Esam diezgan cieši komunicējuši, ne tikai "labdien un sveiki". Pēc 2015.gada sezonas bijām sākuši sarunas par sadarbību, bet kā zināms pie līguma nenonācām. Bet pagājušās sezonas izskaņā mēs gribējām no EKS komandas irēt sporta auto, taču Ekstrēms nevarēja nodrošināt mums auto mums interesējošā laikā. Tā kā viens otru "mazliet"(smejas) zinām.

Tagad tev ir jauna komanda. Ko vēl vēlies paveikt līdz sezonas sākumam?

R.N. Līdz pirmajam čempionāta posmam jāizdara ļoti daudz. Galvenais ir iedzīvoties komandā, lai sākoties sezonai būtu laba saprašanās ar visiem darbiniekiem. Daudzus no komandas vēl nepazīstu. Jācenšas iegaumēt visiem vārdi, citādi nevarēšu pasaukt pie auto kaut ko sarunāt un noskaidrot(smejas). Kā jau uzzināju, komanda pievērš uzmanību visiem sīkumiem, jo tikai tā var cīnīties par titulu. Tā kā komanda darbojas kā viens vesels, tad visi šie sīkumi tagad jāapgūst arī man. Varu droši teikt, šo sīkumu nav maz. Tas viss prasa laiku.

Zinām, ka visi aizvadītie mēneši pagāja meklējot iespēju startēt 2017.gada RX sezonā, tomēr kāds tev bija šis laiks?

R.N. Starpsezona bija ļoti saspringts laiks. Pēc aizvadītās sezonas mazliet atpūtos, tad sākām aktīvi strādāt pie sava projekta par dalību pasaules čempionāta jaunajā sezonā. Vācām visu iespējamo informāciju, tikāmies ar komandām, meklējām sponsorus, izskatījām dažādus attīstības variantus. Tika pieņemti daudz smagi lēmumi Arī mācības prasīja savu. Laiks pagāja nemanot. Tagad, neskatoties uz sezonas tuvošanos(30.03.2017. aut.), kad esmu komandā, jūtu mazu atvieglojumu. Taču atceros cik daudz tika izdarīts...

Mūžsenais jautājums, cik konkurētspējīgi būsiet?

R.N. Pašlaik par EKS komandas spēkratu konkurētspēju grūti runāt. Maz informācijas par konkurentiem. Visi aktīvi turpina strādāt pie savu auto attīstīšanas. Zinu, ka Ford ar Hoonigan Racing Division ir testējies visu ziemu. Volkswagen sporta nodaļa VW Motorsport bijušajā WRC rallija komandas bāzē, uzbūvējis priekš Petera Solberga un Johana Kristofersona jaunus auto, kuros izmantotie dzinēji sevi pierādījuši serriālos aiz okeāna. Tāpat nezinu cik daudz manas komandas auto paspēts ieguldīt no Audi rūpnīcas piešķirtajām investīcijām. Pārāk daudz nezināmo, lai izdarītu secinājumus. Domāju, spriest par reālo spēku samēru varēs apmēram pēc trešā čempionāta posma.

Tu esi komandā trešais braucējs. Kāds tev komandā ir noteikts statuss?

R.N. Komandā valda ļoti veselīga gaisotne. Atmosfēra kā lielā ģimenē un es esmu pilntiesīgs tās dalībnieks. Jūtos kā mājās, līdzīgi bija Olsbergs MSE komandā pirmajā gadā. Komandā tiku uzņemts kā draugs ne viss jauniņais. Oficiāli nekāds dalījums pirmajā, otrajā un trešajā braucējā nav. Tomēr domāju, ka sezonas sākumā komandas ieskaitei punktus vedīs čempionu sastāvs, Ekstrēms/Heikinens.Viss atkarīgs kādus rezultātus es spēšu demonstrēt sezonas gaitā. Tad skatīsimies.

 
Visi komentāri
 
kirdik 27.marts 2017 9:32
3 2 Atbildēt

Svaigākas bildes nebija???

kirdik 27.marts 2017 9:35
2 4 Atbildēt

Kādam ir info par šāgada Norge posma biļešu cenām un auto novietošanas un teltsvietas piedāvājumiem un cenām?

viencexperc 27.marts 2017 10:11
3 6 Atbildēt

Vēlu veiksmi sportistam.

lūdzu tauta, neglorificējam to, kas nav tā vērts 29.marts 2017 19:10
3 0 Atbildēt

Reini, tā kā tavs papucis bij tik nabadzīgs un tu par nodokļu maksātāju naudu(iedomājies, mūsu naudu) braukāsi pa pasauli raļļojot, Latvijas posmā sagaidu, ka vizināsi visus.

PS. ja nemaldos tu saņēmi vel naudu, par to, ka sportu apvieno ar augstskolu. Pastāsti sīkāk, vai tu vispār mācies, vai tas tikai, lai saņemtu stipendiju.

lai vai kā, veiksmi ar raudi šogad wrx sačos.

JanisGrinhofs 30.marts 2017 9:59
0 0 Atbildēt

Vai tad valsts sponsorē Nitiša gaitas??

. 31.marts 2017 10:51
2 0 Atbildēt

deputātu kvotās 200'000 eiro piešķīra Baumanim un Nitišam...katram 200'000.

plus abi, dabūja stipendiju no LAF par to, ka apvieno autosportu ar augstskolu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 12

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti