Rallija B grupas leģenda - quattro! 56

 
1.oktobris 2002 13:09

Viena no visu laiku nozīmīgākajām rallija automašīnām iepazīstināja pasauli ar sevi 1980. gadā, atklājot Audi rallija cīnītāju – quattro. Quattro bija pirmais rallija auto, kas izmantoja jaunos noteikumus - četru riteņu piedziņu rallija sacensībās.

Tomēr sākotnēji radās šaubas par četru riteņu piedziņas piemērotību rallijam... Pēc dažiem apsvērumiem to uzskatīja par pārāk sarežģītu un pārāk smagu, lai spētu konkurēt. Ātri tika pierādīts, ka šī kritika ir aplama.
Quattro guva savu pirmo uzvaru pirmajā rallija braucienā, Eiropas čempionāta Austrijas posmā 1981. gadā: četru riteņu piedziņa guva pirmos panākumus. Quattro turpināja uzvarēt pāris pasaules rallija čempionāta posmos, un Audi saviem panākumiem pievienoja papildus pavērsienu, kad Mišela Mautona uzvarēja 1981. gada San Remo rallijā, pirmā sieviete, kurai izdevās uzvarēt starptautiskajā līmenī. 1982. gada sezona izvērtās par Audi spēka tūri.

Kamēr Audi kādu laiku nepārprotami bija ātrākā un viena no visrevolucionārākajām rallija automašīnām, tai tomēr bija vairāki trūkumi. Quattro bija diezgan smags, ar dzinēju priekšā, šasija piešķīra mašīnai neveiklu un masīvu vadību, turklāt auto bija problēmas ar mehānisko izturību. Auto tomēr uzvarēja 1982. gada čempionātu konstruktoriem, bet Valters Rorls guva savu pirmo uzvaru tajā gadā un čempionātā pēdējās sacensībās, Ivory Coast rallijā, pēc tam, kad Mišelas Mautonas Quattro izstājās ar salauztu piekari. 1983. gads bija nākošā rūgti saldā Audi sezona, Lancia 037 ierašanās solīja nežēlīgāku konkurenci (lai gan 037 joprojām bija pakaļējā piedziņa), un 037 izdarīja triecienu. Audi 1. braucējs, Hannu Mikkola, uzvarēja 1983. gada čempionātu, bet Lancia piloti Markku Alens un Valters Rorls finišēja savācot pietiekami daudz punktu, lai Lanciai piešķirtu konstruktoru titulu.

1984. gada sezona bija Audi veiksmīgākais gads Stiga Blomkvista braukšanas stils saanslīdē + tika uzbūvēts Audi Sport Quattro – īsāka garenbāze, spēcīgāks (450+ Zs) un progresīvāka (6 ātrumu ātrumkārba). Šīs īpašības tika apvienotas, lai iegūtu abus titulus 1984. gada sezonā. Tomēr 1984. gada sezonā radās jauns izaicinājums, kas apdraudēja Audi troni - Peugeot parādīja savu jauno rallija auto 205 T16, Korsikā 1984. gada Tour de Corse rallijā. Jaunais 205 atšķīrās no Quattro vairākos aspektos: tam bija pakaļējā piedziņa, un pamatā tas bija mazāks auto ar mazāku svaru. Peugeot braucējs Ari Vatanens gandrīz būtu uzvarējis ar 205 pirmo ralliju, ja vien izraisītā avārija nebūtu priekšlaicīgi beigusi viņa sacensības. Peugeot radīja pietiekami daudz bažas, lai Audi komandas menedžeri sūtītu ziņas inženieriem Ingolštatē, atgādinot, lai tie turpina attīstītību un nejutās apmierināti tikai ar līdzšinējiem panākumiem. “Kalnu karaļa” tituls pārgāja pie Peugeot 1985. gada sezonas sākumā. Sport Quattro vienkārši vairs nebija spējīgs turēt līdz, tā vadību un izturību bija grūti salīdzināt ar 205 T16.

Neskatoties uz zaudēto troni, Audi nepārstāja attīstīties, un radikālais Sport Quattro S1, kuru pieteica 1000 ezeru rallijā 1985. gadā, pierādīja rallija sabiedrībai, ka Audi ir veicis ļoti nopietnu piepūli, lai atgūtu tā sākotnējo formu. S1 bija vairāk jaudas kā jebkuram citam rallija auto visā vēsturē, sasniedzot vairāk kā 600 zirgspēku jaudu 1986. gadā, un tam bija milzīgi antispārni, lai varētu braukt vēl ātrāk. Saskaroties ar nepārtraukti pieaugošo konkurenci, S1 izdevās sasniegt tikai vienu vienīgu uzvaru, San Remo rallijā 1985. gadā. Audi B grupas programmas priekškars aizvērās līdz ar Henri Toivonena nāvi Tour de Corse 1986. gadā, pēc Toivonena nāves, Audi kopā ar Ford, nekavējoties atmeta B grupas programmu.

Quattro sacentās četrarpus gadus, uzvarot četros čempionātos un izmainot rallija būtību uz mūžu. Kamēr Quattro veica uzbrukumu pasaules rallija čempionātā, Audi nolēma, ka vajadzētu paaugstināt tā popularitāti Amerikā. Audi nolēma sūtīt savu amerikāņu braucēju Džonu Bafamu uz Paiks Pīku, lai sacenstos ikgadējā kalnu braukšanā. Quattro pirmais mēģinājums bija iespaidīgs: Bafams izcīnīja laiku, kuru pārspēt bija izdevies tikai astoņām speciāli ražotajām kalnu braukšanas sacīkšu automašīnām. 1983. sacīkstes līdzinājās 1982. gada sacīkstēm, Bafamam finišējot kopvērtējumā sestajam. 1984. un 1985. gadā Audi sūtīja Mišelu Mautoni uz Ameriku, un 1985. gadā viņa izcīnīja visātrāko laiku, kāds jebkad ir sasniegts uz kalna. Pienāca 1986. gads un Audi nolīga amerikāņu sacīkšu braucēju Bobiju Anseru. Viņš uzvarēja. 1987. gadā Valters Rorls atkal guva Audi uzvaru, izvirzoties ar vēl vienu rekordu kopvērtējumā. Nākošajā gadā Peugeot aizsūtīja Ari Vatanenu uz Ameriku ar 405 T16, un viņš pārspēja Rorla rekordu par mazāk kā vienu sekundi. Vatanena rekords saglabājās vairākus gadus, kad beidzot to pārspēja Roda Millena superpārveidotā kalnu braukšanas Celica.

Iespējams, ka vispārsteidzošākais Audi varoņdarbs, kādu tas jebkad ir sasniedzis rallijā, nebija domāts rallija sacensībām. Pēc B grupas atcelšanas 1986. gadā, Audi paziņoja, ka ir radījuši dzinēju rallijam ar vairāk kā 1000 zirgspēkiem! Dzinēju pārbaudīja vairākās kalnu braukšanās, bet braucēji ziņoja, ka auto ir pilnīgi nebraucams, ar nenostabilizētu tendenci līkumos vienkārši braukt taisni. Audi inženieri nepārstāja pārsteigt rallija fanus B grupas laikos, un pat šodien, rallija fani atceras Quattro ar godbijību un cieņu. Kvatra Turpinājums sekos!

 
Visi komentāri
 
41463. viesis 1.oktobris 2002 14:14
0 0 Atbildēt

nu bliins, tas toč ir LOPS !!!!

41469. viesis 1.oktobris 2002 14:29
0 0 Atbildēt

Ātri turpinājumu! Baigi labs ! Tikai bija dažas kļūdas.

41473. viesis 1.oktobris 2002 14:33
0 0 Atbildēt

Baigaa steigaa tika tulkots un rakstiits, taapeec kljuudas!

41475. viesis 1.oktobris 2002 14:35
0 0 Atbildēt

Nu diezgan jau daudz ir būtiskas info kļūdas - 205 Peugeots bija 4x4 nevis pakaļas piedziņas un citas kļūdas. Auto nemaz nav tik nebraucams bijis kā te aprakstīts, bet tā raksts ok.

41477. viesis 1.oktobris 2002 14:38
0 0 Atbildēt

No saakuma peugeot bija pakaljpiedzinja!

41478. viesis 1.oktobris 2002 14:38
0 0 Atbildēt

Bmw gan ta neiet :0

41482. viesis 1.oktobris 2002 14:46
0 0 Atbildēt

Nu www.audistory.com ir labi aprakstīts par Rally un par Pikes Peak

41483. viesis 1.oktobris 2002 14:46
0 0 Atbildēt

Jā, un tas vis pateicoties VW Iltis (Latvijas armijas amfībijām), jo tieši šā modeļa veikumi pamudināja Audi konstruktorus uzbūvēt Audi Quattro. Cik neizdibināmi ir Dieva ceļi! :)

41484. viesis 1.oktobris 2002 14:47
0 0 Atbildēt

205 peugeout uzreiz paraadijaas ka 4x4, un vel interesanti ir tas kaa audi iekaroja amerikas tirgu. kaa zinaams amerikaa rallijs nebija poupulaars, bet nascar gan, un taa audi izinieri uzbuveeja 5000 audi peec nascar noteikumiem ielika s1 motoru un palaida pa trasi. peec laikiem 5000 bija pole position, videjai aatrums bija virs 300, bet max 340 ar astiiti, preciizi neatceros.

41485. viesis 1.oktobris 2002 14:48
0 0 Atbildēt

Sorry vechi, 205 T16 tomeer bija 4x4 450hp!

41486. viesis 1.oktobris 2002 14:52
0 0 Atbildēt

Uzblieziishu naakosho pa T16, lai peugeot faniem ar ir ko papriecaaties :-)))

41488. viesis 1.oktobris 2002 14:58
0 0 Atbildēt

Ne tikai pilnpiedziņa bija panākumu trumpis! Tie kas ir braukuši ar AUDI 5 cilindru motoru, zin, uz ko šis zvērs ir spējīgs!

41490. viesis 1.oktobris 2002 15:11
0 0 Atbildēt

Urka - taa jau ir legenda uz riteniem :) Cik nez Latvijaa ir palikushas urkas ???

Esmu redzeejis filmu arii par BMW m3... Tur ar raadiija kaa attiistaas un ciinaas BMW pa trasi u.t.t. Vecaas haizivis un tad paarejnieki....

41492. viesis 1.oktobris 2002 15:13
0 0 Atbildēt

3 urkas ir ceesiis :-) Iisaas nevienas latvijaa nav, iznjemot Lebedoka rallija urku! Ja gribat redzeet iiso urku darbiibaa, tad aiziet uz Ralliju Latvija 2002!

41495. viesis 1.oktobris 2002 15:24
0 0 Atbildēt

Un kaa buutu ar rakstu par RS200 ?!

41496. viesis 1.oktobris 2002 15:27
0 0 Atbildēt

urka jau Pljavinjaas raadiija shovu.... taa kaa visi, kas veelas URQ redzeet (un dzirdeet) :) aiziet uz "Latviju"!!!!!

clasic

41499. viesis 1.oktobris 2002 15:33
0 0 Atbildēt

Malcis kvatra! Es neuzdroshinajos tulkot:). Malaci ka pavestiji daudziem kas ir QUATTRO!!!

41502. viesis 1.oktobris 2002 15:42
0 0 Atbildēt

Paldies, paldies ;-)

41508. viesis 1.oktobris 2002 15:56
0 0 Atbildēt

Kvartra piefiksējis manis iemestos linkus iekš diskusijām. :))

41512. viesis 1.oktobris 2002 16:02
0 0 Atbildēt

it was rear-engined, it had a space frame, and it was a generally smaller car with less weight. - šitais teksts nozī'me ka pugots bija nevis rear wheel drive bet gan ar motoru novietutu centrā(jo starp asīm vēl nav aizmugurē) Taču tie tādi sīkumi vien ir.

41513. viesis 1.oktobris 2002 16:05
0 0 Atbildēt

laps raxc...

Tieši kā radīc man - jau 4 (ceturto) dienu braucu ar Audi QUATTRO!!! :o)

Laikam būs arī jāpaliek pie quattro...

41514. viesis 1.oktobris 2002 16:07
0 0 Atbildēt

Nu jaa, nepareizi iztulkoju, laboju kljuudu veelreiz, peugeot 205 T16 4x4, dzineejs centraa ~450hp!

41515. viesis 1.oktobris 2002 16:09
0 0 Atbildēt

:-))))) labi, ka ir veel dazhi aciigi ljaudis - es jau taisiijos iebreekties par 205 T16 piedzinju ;-)) Pakaljpievads bij vienam citam zveerinjam - Renault 5 Turbo saciikshu versijai, ar kuru franchu asfalta plaanpraatinji taa neko sev vilka :-)))

Ak jaa , kvatra: Uzvaardu "Mouton" pareizaak buut laikam rakstiiit

kaa "Mutona", franchi vinju taa arii izrunaa. Un no vaaciesha poziicijaam buutu "Valteru Lielo" saukt par "Rērlu" (Roehrl). Man ir gods buut paziistamam ar sho viiru - fascineejosha personiiba!!!

Starp citu, vai zini , Kvatra, ka Audi Turbomotoru teevs, tai skaitaa arii 1000 ZS shausmu riika, ir tas pats Hoenestera kungs,

(Hohenester), kas muusu Audistiem /VWistiem Eiropas krosiem dzineejus piljiija. Turf Bavaarijaa vinju sauc par "Turbofaateri" :-)))

bet kopumaa raksts ir labs, vairaak taadus!!!

Kolenvals

41516. viesis 1.oktobris 2002 16:13
0 0 Atbildēt

He hee "turbofaaters", labs kolenval :-)

41532. viesis 1.oktobris 2002 18:01
0 0 Atbildēt

1000 Zs - hm, baigi uzmanīgi jābrauc ar tādu...

41542. viesis 1.oktobris 2002 19:20
0 0 Atbildēt

Labs raxts, visu cienju, beidzot saku arii es ;)))

41543. viesis 1.oktobris 2002 19:41
0 0 Atbildēt

Toch labs raksts, kvatra malacis, viirs ar apnjeemiibu :) ,gaidu turpinaajumu.

41545. viesis 1.oktobris 2002 19:44
0 0 Atbildēt

Jā, starp citu ja kāds ir dzirdējis par zviedra Dālbeka (Dahlbäck) uztjūnoto VW Golf ar max. 900ZS, tad ziniet - šim auto iekšā ir nevis kaut kāds tur jaunais V6 vai vēl kaut kas, bet gan tieši vecais labais Audi 2,1 R5 dzinējs!!!

www.dahlbackracing.se

2 Kolenvals: kā tas var būt, ka tu ar Rērlu esi pazīstams?

41546. viesis 1.oktobris 2002 19:45
0 0 Atbildēt

P.S. Jā, un Kvatra - paldies par rakstu!

41557. viesis 1.oktobris 2002 22:43
0 0 Atbildēt

ibenti, nu tiešām, baigi foršs raxt, urq, tas i labais.

41566. viesis 2.oktobris 2002 8:43
0 0 Atbildēt

Žēl ka WRC vairs Audi nemana, citādi Peugeot nav ar ko cīkstēties.

41594. viesis 2.oktobris 2002 10:07
0 0 Atbildēt

Vai tik zem paraksta kolenvals nav nosleepies Knaakka kungs:)

41619. viesis 2.oktobris 2002 11:28
0 0 Atbildēt

Imo: pirms dazhiem gadiem Vaacijaa, buudams pie sava choma (kaadreizeejaa Audi Sport darbinieka) kopaa ar vinju apmekleejaam vieteejaa autokluba ikgadeejo tusinju, kuru regulaari, ne reizi neizlaizhot, apmeklee arii Reerls un Shtuks juniors :-) Zinot, ka es fanoju par Walteru, Robis izkaartoja man vietu vinjam blakus , kur visu vakaru arii nopljaapaajaam. Galu galaa (protams, ne tai vakaraa) tiku arii ar LeMans Porschi pavizinaats, eksemplaaru, kas speciaali VIP`u vizinaashanai pielaagots :-) Arii Audi Sport apmekleejums kopiigais nebuut nebij neinteresants...A tagad ar apsveikumiem pamataa apmainaamies , Ziemsveetkos utt. , ikdienaa muusu celji nu nekaadi nekrustojas :-)

MarisP: :-) :-) :-)

41642. viesis 2.oktobris 2002 12:36
0 0 Atbildēt

:) Hmm izskatās, ka Kolenvals tas pats Ruu vien ir ! Kurs gan cits varētu būt personiski pazīstams ar Hoenestera kungu. :)

41645. viesis 2.oktobris 2002 12:48
0 0 Atbildēt

Savu radnieciibu ar taa saukto Ruu esmu jau atzinis kaadu briidi atpakalj, mozh buus taa klokjvaarpstoshana jaaatmet :-))))

A Hohenesters naaca priekshaa , kad vedu pie vinja veselu maisu ar turbiinaam paarlasiishanai - H.juniors (Jurgens) ir Vaacijaa atziita autoritaate turbokompresoru tuningaa. Pie reizes jau parasti izmanto izdeviibas uzzinaat visu , ko tik vien var :-)

Starp citu hohenestera firmas vestibilaa shitais 1000 ZS dzineejs ar alumiinija (!) bloku pilnaa komplektaa uz pjedestaalinja staav - izskataas kaa avangarda skulptuura :-))))

41651. viesis 2.oktobris 2002 13:54
0 0 Atbildēt

Shitaa turpinaat! Bet kapeec nav neviena vaarda par Lancia delta S4 ? Bet vispaar labi, shitaa par visaam B grupas mashiinaam vajag.

41655. viesis 2.oktobris 2002 14:10
0 0 Atbildēt

Buus veel arii par citaam B grupas mashiinaam, tikai pacietiibu :-)

41660. viesis 2.oktobris 2002 14:44
0 0 Atbildēt

Paldies!

41714. viesis 2.oktobris 2002 22:11
0 0 Atbildēt

2 Kolenvals: Cienīgi! Zini, es jūtos pagodināts, jo tagad varēšu teikt: "Iauto komentāros reiz mani uzrunāja cilveeks, kursh paziist Lielo Walteru!" :-)

Te Vaacijaa man naak ADAC zhurnaals, kur Rērlam ir sava sleja. Parasti viņš raksta dažādus padomus, kā uzlabot ikdienas braukšanu. Vienā no šiem rakstiņiem viņš pieminēja, ka viņam esot Porsche... Bet gan jau tas nav vienīgais viņa auto.

41777. viesis 3.oktobris 2002 9:49
0 0 Atbildēt

Paldies Kvatra par rakstu. Tā turpini, ja arī būs kādas kļūdiņas tad redzi pa visiem kopā galu galā tiksim skaidrībā. Nu tad ķeries pie tulkošanas.)))

41810. viesis 3.oktobris 2002 10:30
0 0 Atbildēt

Tam *%$$ vēl vairāk faras nevarēja piekruķīt???

41816. viesis 3.oktobris 2002 10:36
0 0 Atbildēt

Tev jau edzuli tavs *%$$ tik aatri neiet lai vajadzeetu tik daudz faaras :-)))

41848. viesis 3.oktobris 2002 11:42
0 0 Atbildēt

Nu un tavs iet?

41997. viesis 4.oktobris 2002 8:47
0 0 Atbildēt

Paldies, kvatra! Šitik jauku rakstu sen nebiju lasījis, paldies! Pasveicami, ka rakstot par vienu , neaizmirsi paslavēt otru. :)

Vatanena video kalnā braucot ir vienkārši super.

Un sakiet vēl, ka Peugeot uzvaras lauri mūsdienu ralijā nav pamatoti ar ilgu darbu.

Paldies! Tā turpini!

42200. viesis 7.oktobris 2002 8:17
0 0 Atbildēt

guleet gribas

42332. viesis 7.oktobris 2002 15:09
0 0 Atbildēt

Audi ur quettro ie baigais speeks. Man pasham arii ir tads monstrs. Ja kaadam vajag taada monstra detaljas tad zveni 4125393

42383. viesis 7.oktobris 2002 21:42
0 0 Atbildēt

ur quattro ir pati labaaka,ja kads to grib iegut sava ipa

42384. viesis 7.oktobris 2002 21:46
0 0 Atbildēt

man ir... ja grib urki1@e-apollo.lv zila ur quattro uez saniem

42416. viesis 8.oktobris 2002 9:37
0 0 Atbildēt

Starpcitu (ja kaads Audi fans nezina) labus mpeg par UR Quattro un Audi S1 var dabuut: www.audiquattro.de/q_frame.htm

42417. viesis 8.oktobris 2002 9:38
0 0 Atbildēt

... bet raksts protams laps...

42563. viesis 8.oktobris 2002 17:28
0 0 Atbildēt

A kurš bija tas Audi Quatro ar moru pa vidu ?

42575. viesis 8.oktobris 2002 18:36
0 0 Atbildēt

Peugeot 205 T16 bij motors pa vidu!

42665. viesis 9.oktobris 2002 10:30
0 0 Atbildēt

Audi Quattro nekad nav bijis motors pa vidu - S1 Pikes Peak atradaas visi radiātori un dzesēšanas sistēmas aizmugurē, bet ne motors.

44703. viesis 21.oktobris 2002 13:09
0 0 Atbildēt

45756. viesis 24.oktobris 2002 23:51
0 0 Atbildēt

nu vechi shi informacija man ir video kasetee.origjinalaa vaacu,nu baigi pavelk!!!!!!:)))

57212. viesis 2.janvāris 2003 19:10
0 0 Atbildēt

visu cienu par sadu lietu. es jau saku skatities kaut ka tada virziena ar piecu stobru skanu un quattro!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti