Jans Kopeckis ar stūrmani Pāvelu Dresleru („Škoda Motorsport”) kļuvis par Eiropas čempionu autorallijā, kļūstot arī par pirmo čehu visā 60 gadus ilgajā čempionāta vēsturē, kurš spējis izcīnīt šo titulu.
Iepriekšējos četrus gadus Kopeckis bija toreizējā IRC seriāla vicečempions, taču šogad čehu braucējs bijis nepārspējams jau piecos rallijos deviņiem, turklāt „Liepājas-Ventspils” rallijā un Beļģijas rallijā viņš nemaz nestartēja, līdz ar to uzvarējis nav tikai rallijā Francijā, kur finišēja otrais, un Polijā, kur palika trešais.
„Tas bija mūsu mērķis jau no paša sezonas sākuma, un mēs esam patiešām laimīgi. Šis ir labākais brīdis manā karjerā. Kopš Dreslers kļuvis par manu stūrmani, mēs esam finišējuši visās sacensībās. Bija nelielas tehniskas problēmas rallijā Čehijā, taču visās sacensībās mēs finišējām uz goda pjedestāla. Pēdējie divi gadi bijuši tiešām brīnumaini,” čempionāta rīkotājiem stāsta Kopeckis.
Jans Kopeckis ar stūrmani Pāvelu Dresleru pēc uzvaras Čehijas rallijā Foto: fia.com
Kopeckis par jauno Eiropas čempionu kļuva pēc Horvātijas rallija pirmās dienas, kurā izcīnīja septiņus papildpunktus, un atlikušajos divarpus rallijos viņu pat teorētiski vairs nav iespējams notvert.
Reāli gan čehs čempiona titulu bija nodrošinājis jau pēc iepriekšējā posma Polijas rallija – trīs etapus pirms čempionāta beigām Kopecka kontā bija 248 punkti, bet tuvākais sekotājs Braiens Bofjē atpalika 119 punktus, kamēr maksimālais iespējamais punktu skaits atlikušajos trīs posmos bija 117. Vienlaikus, kaut arī niecīga, tomēr bija iespēja, ka vienā no rallijiem būtu trīs apļi, par kuriem pēc FIA noteikumiem tiek piešķirti punkti, līdz ar to maksimālais iegūstamo punktu skaits palielinātos līdz 124.
Patlaban svarīgākais jautājums ir, ko „Škoda” darīs ar šo ekipāžu nākamajā gadā, jo rallijā sākas R5 ēra, kamēr čehu autoražotājs savu „Fabia R5” vēl nav uzbūvējis, un notikt tas varētu vien 2015.gadā. Tiesa, „Fabia S2000” joprojām ir konkurētspējīga un pēdējos četros gados dominējusi rallija trasēs, ja neskaita WRC automašīnas, kas objektīvi ir galvas tiesu pārākas.
„Škoda” noslēgusi kontraktu ar Kopecki arī uz nākamo sezonu, tomēr pats braucējs vēl nezina, kurās sacensībās viņš startēs čehu komandas sastāvā.
Eiropas čempioni rallijā:
Gads |
Pilots |
Automašīna |
|
1953 |
Helmut Polensky |
Porsche 356 Coupé |
|
1954 |
Walter Schlüter |
DKW 1000 |
|
1955 |
Werner Engel |
Mercedes-Benz 300 SL |
|
1956 |
Walter Schock |
Mercedes-Benz 220 |
|
1957 |
Ruprecht Hopfen |
Borgward |
|
1958 |
Gunnar Andersson |
Volvo PV444 |
|
1959 |
Paul Coltelloni |
Alfa Romeo |
|
1960 |
Walter Schock |
Mercedes-Benz 220 SE |
|
1961 |
Hans-Joachim Walter |
Porsche 356 Carrera Coupé |
|
1962 |
Eugen Böhringer |
Mercedes-Benz 220 SE |
|
1963 |
Gunnar Andersson |
Volvo 122 S |
|
1964 |
Tom Trana |
Volvo PV544 S |
|
1965 |
Rauno Aaltonen |
BMC Mini Cooper S |
|
1966 |
G1 |
Lillebror Nasenius |
Opel Rekord |
G2 |
Sobiesław Zasada |
BMC Mini Cooper S |
|
G3 |
Günter Klass |
Porsche 911 |
|
1967 |
G1 |
Sobiesław Zasada |
Porsche 911 S |
G2 |
Bengt Söderström |
Lotus Cortina |
|
G3 |
Vic Elford |
Porsche 911 S |
|
1968 |
Pauli Toivonen |
Porsche 911 T |
|
1969 |
Harry Källström |
Lancia Fulvia Coupé 1.3 HF |
|
1970 |
Jean-Claude Andruet |
Alpine A110 1600 |
|
1971 |
Sobiesław Zasada |
BMW 2002 TI |
|
1972 |
Raffaele Pinto |
Fiat 124 Sport Spyder |
|
1973 |
Sandro Munari |
Lancia Fulvia Coupé 1.6 HF |
|
1974 |
Walter Röhrl |
Opel Ascona A |
|
1975 |
Maurizio Verini |
Fiat 124 Abarth Rallye |
|
1976 |
Bernard Darniche |
Lancia Stratos HF |
|
1977 |
Bernard Darniche |
Lancia Stratos HF |
|
1978 |
Tony Carello |
Lancia Stratos HF |
|
1979 |
Jochi Kleint |
Opel Ascona B |
|
1980 |
Antonio Zanini |
Porsche 911 SC |
|
1981 |
Adartico Vudafieri |
Fiat 131 Abarth |
|
1982 |
Antonio Fassina |
Opel Ascona 400 |
|
1983 |
Miki Biasion |
Lancia Rally 037 |
|
1984 |
Carlo Capone |
Lancia Rally 037 |
|
1985 |
Dario Cerrato |
Lancia Rally 037 |
|
1986 |
Fabrizio Tabaton |
Lancia Delta S4 |
|
1987 |
Dario Cerrato |
Lancia Delta HF 4WD |
|
1988 |
Fabrizio Tabaton |
Lancia Delta HF 4WD |
|
1989 |
Yves Loubet |
Lancia Delta Integrale |
|
1990 |
Robert Droogmans |
Lancia Delta Integrale 16V |
|
1991 |
Piero Liatti |
Lancia Delta Integrale 16V |
|
1992 |
Erwin Weber |
Mitsubishi Galant VR-4 |
|
1993 |
Pierre-César Baroni |
Lancia Delta HF Integrale |
|
1994 |
Patrick Snijers |
Ford Escort RS Cosworth |
|
1995 |
Enrico Bertone |
Toyota Celica Turbo 4WD |
|
1996 |
Armin Schwarz |
Toyota Celica GT-Four ST205 |
|
1997 |
Krzysztof Hołowczyc |
Subaru Impreza 555 |
|
1998 |
Andrea Navarra |
Subaru Impreza 555 |
|
1999 |
Enrico Bertone |
Renault Mégane Maxi |
|
2000 |
Henrik Lundgaard |
Toyota Corolla WRC |
|
2001 |
Armin Kremer |
Toyota Corolla WRC |
|
2002 |
Renato Travaglia |
Peugeot 206 WRC |
|
2003 |
Bruno Thiry |
Peugeot 206 WRC |
|
2004 |
Simon Jean-Joseph |
Renault Clio S1600 |
|
2005 |
Renato Travaglia |
Mitsubishi Lancer Evolution VII |
|
2006 |
Giandomenico Basso |
Fiat Punto Abarth S2000 |
|
2007 |
Simon Jean-Joseph |
Citroën C2 S1600 |
|
2008 |
Luca Rossetti |
Peugeot 207 S2000 |
|
2009 |
Giandomenico Basso |
Abarth Grande Punto S2000 |
|
2010 |
Luca Rossetti |
Abarth Grande Punto S2000 |
|
2011 |
Luca Rossetti |
Abarth Grande Punto S2000 |
|
2012 |
Juho Hänninen |
Škoda Fabia S2000 |