Dramatiskā cīņā uzvaru Spānijas rallijā izcīna Ožērs

 
iAuto | 27.oktobris 2013 16:23

Dramatiskā cīņā uzvaru pasaules rallija čempionāta priekšpēdējā posmā Spānijas rallijā izcīnīja šā gada čempions Sebastjans Ožērs („Volkswagen”).

Ožērs bija ātrākais piektdien notikušajos nakts ātrumposmos, taču sestdien rallija sestajā ātrumposmā pārsita riteni un atkrita uz 4.vietu, rallija līderim Jari Mati Latvalam („Volkswagen”) zaudējot vairāk nekā 50 sekundes.

Piektdien un sestdien rallija trase stiepās pa asfalta ceļiem, taču svētdien sportistiem jau bija jācīnās uz grants seguma, kas nozīmēja pavisam citas braukšanas iemaņas un apstākļus. Daudzi sūdzējās par apgrūtinātu redzamību konkurentu saceltajos putekļos, līdz ar to ļoti liela nozīme bija braukšanai precīzi pēc stenogrammas un pilota – stūrmaņa izcilai sadarbībai. Šie apstākļi bija piemērotāki Ožēram, kurš bija pārliecinoši ātrākais pilots trasē, un priekšpēdējā ātrumposmā atgriezās rallija vadībā.

Sebastjans Ožērs Spānijas rallijā Foto: volkswagen-motorsport.com

Finišā Ožērs savu tuvāko sekotāju Latvalu apsteidza par 32,9 sekundēm, turklāt lielo pārsvaru viņš nodrošināja sacensību pēdējā ātrumposmā. Pirms tā abus „Volkswagen” braucējus šķīra vien 1,5 sekundes. Rallija pēdējā dienā francūzis savam komandas biedram atvinnēja minūti un 19,4 sekundes.

Latvalam šis rallijs bija piedzīvojumiem bagāts. Rallija pirmajā dienā spāņu rallija skatītāji, visticamāk mājinieka Danija Sordo („Citroen”) atbalstītāji, meta somu braucējam ar akmeņiem, savukārt priekšpēdējā ātrumposma finišā Latvala iebrauca ar liesmojošu automašīnu. Par laimi, sacensību tiesneši uguni apdzēsa, un ekipāža sacensības varēja pabeigt.

Savukārt Sordo, visas trīs dienas turējies maksimums dažu sekunžu atstatumā no sacensību līderiem, tajā pašā ātrumposmā, kur uzliesmoja Latvalas automašīna, „pret kaut ko atsitās”, salauza balstiekārtu un bija spiests izstāties.

Kā sestdienas vakarā sociālajā tīklā „Twitter” paziņoja Sordo, rallija pēdējās dienas ātrumposmos viņš dosies ar sasmērētām maizītēm – ja nāksies izstāties, vismaz būs pikniks. Pēc rallija otrās dienas viņš atradās 2.vietā un Latvalam zaudēja tikai 1,6 sekundes.

Spāņu braucēja izstāšanās no sacensībām ļāva „Volkswagen” komandai ne tikai izcīnīt 2013.gada pasaules čempionu titulu individuālajā, bet arī ražotāju ieskaitē. Turklāt Spānijas rallijā „Volkswagen” komanda svinēja dubultuzvaru.

3.vietu Spānijā izcīnīja Miko Hirvonens („Citroen”), kuram līdz uzvarai pietrūka nepilna minūte. 4.vietā palika Tjerī Nevils („Ford”), 5.vietā – Jevgēņijs Novikovs („Ford”), 6.vietā – Mads Ostbergs („Ford”), 7.vietā – Martins Prokops („Ford”).

8.vietā savā pasaules čempionāta debijā pie WRC klases automašīnas stūres finišēja jaunzēlandietis Haidens Padons („Ford”), 9.vietā finišēja WRC2 ieskaites uzvarētājs un līdz ar to arī šā gada čempions Roberts Kubica („Citroen”), bet desmitnieku noslēdza Kataras autobraucējs Abdulazizs Al Kuvari („Ford”), kuram arī šī ir debija pie WRC klases automašīnas stūres.

„Power Stage” ātrumposmā rallija otrās dienas noslēgumā savukārt uzvarēja un papildus trīs punktus kopvērtējumā nopelnīja Nevils, 2.vietā ierindojās Ožērs, bet pēdējo punktu „savāca” Latvala.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā pirms pēdējā posma vēl tālāk no konkurentiem atrāvies Ožērs, kuram nu ir 265 punkti. 2.vietā ar 158 punktiem atrodas Nevils, kuram Lielbritānijas rallijā būs rūpīgi jāpieskata vien 14 punktu attālumā esošais Latvala.

Pirms Spānijas rallija astoņu punktu attālumā no 3.vietas atradās Sordo, taču tagad 4.vietā ar 126 punktiem atrodas Hirvonens, kamēr spānis ar 117 punktiem atkritis uz 5.vietu kopvērtējumā. 6.vietā kopvērtējumā ar 89 punktiem atrodas Ostbergs, 7.vietā ar 68 punktiem – vien četros posmos startējušais deviņkārtējais pasaules čempions Sebastjans Lēbs („Citroen”), no kura vienu punktu atpaliek Novikovs.

Viegli iedomāties, ja Lēbs šogad būtu izlēmis startēt pilnu sezonu nevis tikai četros posmos, viņa titulu skaits būtu rakstāms jau ar diviem cipariem – divas uzvaras, viena 2.vieta un viena izstāšanās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti