Ralfs Sirmacis uzrāda lielisku sniegumu pasaules rallija čempionātā

 

Foto: Artūrs Igaveņš

Diāna Nagle | 30.jūnijs 2014 9:30

Svētdien, 29.jūnijā, Mikolajki pilsētā, Polijā, noslēdzās septītais pasaules rallija čempionāta posms - "LOTOS 71st Rally Poland", kurā debitēja arī “LMT Autosporta Akadēmijas” rallija komandas ekipāža Ralfs Sirmacis / Māris Kulšs. Pēc trešajā rallija dienā piedzīvotās avārijas, sportisti tomēr finišēja sacīksti, izcīnot 8.vietu RC4 klasē.

Polijas WRC norisinājās četras dienas, kurās sportistiem bija javeic 24 ātrumposmi ar kopējo trases garumu 362,48 km. Jau pirmajā sacīkšu dienā “LMT Autosporta Akadēmijas” sportists R.Sirmacis pierādīja, ka ir nopietns konkurents vadošajiem RC4 klases braucējiem un pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem kopvērtējumā ieņēma 2.vietu klasē.

Otrā sacensību diena sportistiem bija jāaizvada Lietuvā, kur līderpozīciju RC4 klasē  ieņēma igaunis S.Pārns, R.Sirmaci atstājot trešajā vietā. Tomēr jau Polijas WRC trešās dienas sākumā “LMT Autosporta Akadēmijas” sportists spēja demonstrēt pārsteidzošu ātrumu un ar katru ātrumposmu samazināt klases līdera pārsvaru. Diemžēl, cīnoties par uzvaru, garākajā sacīkšu ātrumposmā R.Sirmacis piedzīvoja avāriju.

Foto: Artūrs Igaveņš

Tā kā R.Sirmača Ford Fiesta pēc avārijas nebija tehniski smagi cietusi, “LMT Autsporta Akadēmijas” mehāniķi to veiksmīgi salaboja, un R.Sirmacis varēja turpināt savu debiju Polijas WRC noslēdzošajā dienā, kurā sportistiem bija jāveic četri ātrumposmi (49,18 km).

Neskatoties uz to, ka iepriekšējā dienā R.Sirmacis piedzīvoja avāriju, jau ar pirmo noslēdzošās Polijas WRC dienas ātrumposmu “LMT Autosporta Akadēmijas” sportists pierādīja, ka pasaules līmenī ir vērā ņemams konkurents cīņai par līderpozīcijām, uzstādot visātrāko laiku savā klasē. Arī nākošajos ātrumposmos R.Sirmacis turpināja demonstrēt fantastisku ātrumu, uzvarot visus Polijas WRC ceturtās dienas ātrumposmus RC4 klasē.

“Noslēdzošajā Polijas WRC dienā man vairs nebija ko zaudēt – “gāju uz visu banku”. Pēc avārijas izanalizējām video ierakstu, un pēc tā treneris P.Neikšāns man deva norādījumus, kurus centos izpildīt.  Pēc iepriekšējās dienas neveiksmes, noslēdzošās dienas sākumā ļoti veiksmīgi tiku ar sevi galā, sakārtoju domas un uzstādīju mērķi braukt ātri un finišēt! Mērķis ir sasniegts - tas ir galvenais,” komentē R.Sirmacis.

Foto: Artūrs Igaveņš

“Šo ralliju vērtēju kā ļoti smagu pārbaudījumu gan fiziski, gan psiholoģiski. Piedaloties šāda līmeņa sacensībās, es līdz galam sapratu tik regulāru un smagu treniņu nozīmi – bez tiem Polijas WRC posmu nevarētu izturēt. Pirmkārt, ātrumposmu distance ir ļoti gara, kas prasa teicamu fizisko sagatavotību. Otrkārt, trases ir ievērojami ātrākas un arī šaurākas kā Latvijā, kas sportistam uzliek papildus slodzi. Treškārt, ilgie pārbraucieni sporta mašīnās patiešām nogurdina un ir sarežģīti sakoncentrēties nākošajiem ātrumposmiem. Ceturtkārt, ir smags dienas režīms – jāceļas ļoti agri, noslēdzošie dienas ātrumposmi jāveic ap pusnakti, un tā vairākas dienas pēc kārtas,” stāsta R.Sirmacis.

„Pēc visa piedzīvotā patiešām priecājos sasniegt šī rallija finišu! Pozitīvi vērtēju, ka parādīju, cik ātrs varu būt, un ka esmu nopietns konkurents vadošajiem pasaules RC4 klases braucējiem. Mans mērķis ir darīt visu, lai atgrieztos WRC un es savu mērķi sasniegšu!” ar apņēmības pilnu noskaņojumu pabeidz „LMT Autosporta Akadēmijas” sportists R.Sirmacis.

Statistika rāda, ka septītajā pasaules rallija čempionāta posmā "LOTOS 71st Rally Poland" no paredzētajiem 24 notika 22 ātrumposmi. “LMT Autosporta Akadēmijas” sportists R.Sirmacis piedalījās 16 ātrumposmos, no tiem uzvarot deviņus. Tas liecina, ka jaunais latviešu autosportists ir spējīgs sastādīt vērā ņemamu konkurenci un būt viens no vadošajiem pasaules RC4 klases braucējiem.

„LMT Autosporta Akadēmijas” vadītājs Dainars Dambergs: ”Esmu patiešām apmierināts, ka trīs gadu komandas darbs nav bijis velts – R.Sirmacis ir ievērojami progresējis un palielinājis savu braukšanas ātrumu. Lai arī neizdevās izcīnīt uzvaru „LMT Autosporta Akadēmijas” komandas debijas reizē pasaules čempionātā, tomēr mans vērtējums par R.Sirmača sportisko sniegumu ir atzinīgs – prieks, ka pēc piedzīvotās neveiksmes ekipāža parādīja savu stabilitāti un koncentrēšanās spējas un spēja veiksmīgi finišēt Polijas WRC. Piekrītu, ka sākotnējais mērķis – izcīnīt vietu Drive DMACK Shootout sacensībās tiešā veidā nav sasniegts, bet ļoti ceru, ka M-Sport vadītājs Malkoms Vilsons izvērtēs mūsu sportista sniegumu trasē un dos iespēju šajās sacīkstēs startēt, jo uzrādītie rezultāti ir tiešam vērā ņemami! Beidzot Latvija ir atgriezusies WRC un parādījusi, ka no šīs valsts nāk ļoti ātri braucēji.”

Foto: Artūrs Igaveņš

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti