Atskats uz Latvijas rallija čempionātu

Foto: Jānis Grīnhofs

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 28.oktobris 2014 17:08

Septembra vidū ar ātrumposmiem Cēsīs noslēdzās 2014 gada Latvijas rallija čempionāts. Trijās ieskaišu klasēs čempioni tika noskaidroti Tukuma, Jūrmalas un Cēsu ceļos.

Čempionāts noslēdzies punkti saskaitīti un medaļas sadalītas. Uzvarētāju un čempionu sarakstā īpašu pārsteigumi nav vērojami. Taču pretendentu saraksts rosina pārdomas. Starptautiskajā un populārākajā N4 klasē pirmajā desmitniekā tikai divas Latvijas ekipāžas, bet pilnpiedziņas R5 klasē trīs latviešu ekipāžas. R5 klasē visas trīs mūsējo ekipāžas beidza čempionātu bez pretenzijām uz godalgām. Turpretī abās vientilta piedziņas klasēs(R2 čempionātā, 2WD kausa izcīņā) par uzvaru cīnijās latviešu braucēji.

N4 klasē galvenie titula pretendenti Jānis Vorobjovs ar Andri Mālnieku bieži paši sev sarežģija "dzīvi", tā zaudējot iespēju jau laicīgi tikt pie titula. Viss tika atlikts uz pēdējo posmu, kurā šogad tika mainīta punktu skaitīšanas sistēma. Šis apstāklis tīri teorētiski pavēra iespējas Igora Bulanceva ekipāžai. Īpaši tas šķita reāli pēc Jāņa Vorobjova straujā "lidojuma" apraušanās trešajā ātrumposmā. Tomēr arī Bulanceva ekipāža neizturēja slodzi un finišēja jau priekšpēdējā "dopā". Interesanti, ka čempionāta pēdējā posmā finišu nesasniedza kopvērtējuma pirmās četras ekipāžas. Rezultātā čempioni tomēr Jānis Vorobjovs/Andris Mālnieks, otrie Igors Bulancevs/Marina Daņilova, bet trešajā vietā Aleksejs Mersijanovs/Georgijs Troškins. Desmitajā vietā Mārtiņa Sviļa ekipāža ar vienu izcīnītu otro vietu vēl ziemā.

PIlnpiedziņas R5 klasē galvenā cīņa par godalgām aizritēja bez latviešu braucēju līdzdalības. Jau ziemā rallijā Liepājā pamatu ceļā pēc medaļām ielika gan Rauls Jēts, gan Vasilijs Grjazins, gan Martinas Samutis. Pēdējā posmā uz titulu pretendēja visu trīs pilotu ekipāžas, tomēr vispārliecinošāk pēdējo sacīksti aizvadīja tieši Jēts. Lieki neriskējot, lieliski izmantojot sava Ford Fiesta R5 tehniskās priekšrocības, igaunis droši finišēja pirmais, nosargājot līderpozīciju un izcīnot čempiona titulu. Čempionātā otrie Martinas Samutis/Ramunas Šaučikovas, bet trešie Vasilijs Grjazins/Dmitrijs Čumaks un Dmitrijs Ļebediks.Pēc veiksmīga finiša otrajā vietā rallijā Latvija uz ceturto vietu pacēlās Mārtiņš Svilis ar Ivo Pūķi. Septitā palika Rolanda Jaunzema ekipāža, desmitā Elvisa Hermaņa ekipāža.

Spraigāka cīņa sezonas garumā bija vērojama R2 klasē. Šajā ieskaitē toni noteica jaunie. Pagājuša gada čempioni Ralfs Sirmacis ar Māri Kulšu, Emīls Blūms ar Reini Vilsonu un otra LMT autosporta akadēmojas ekipāža ar pilotu Kristapu Feldmani. Sezonas pirmajā pusē pārliecinošāks izskatījās tieši Sirmacis. Abus pārējos pretendentus vajāja pašu kļūdiņas un tehniskas problēmas. Sezonas otrajā pusē labu sniegumu sāka demonstrēt Emīls Blūms, izcīnot divas pārliecinošas uzvaras rallijos "300 Ezeri" un "Kurzeme". Sīva cīņa par uzvaru ar Sirmaci aizritēja arī rallijā "Latvija 2014", taču tehniska problēma neļāva Blūmam sasniegt finišu. Pateicoties jau minētajai punktu skaitīšanas sistēmai, nefinišējot Emīls Blūms kopvērtējumā atkrita uz trešo vietu. Finišējot rallijā "Latvija 2014" otrajā vietā, Emīlu Blūmu apsteidza Gunta Lielkāja ekipāža. Jau vasarā, nefinišējot rallijā "300 Ezeri" un pēc tam pārtraucot dalību rallijos, no cīņas par godalgām izstējās Kristaps Feldmanis. Savukārt Ralfs Sirmacis aizvadot stabili visu sezonu jau priekšlaicīgi nodrošināja titulu.

Visstraujākais pāvērsiens kopvērtējumā notika kausa izcīņā, 2WD klases ieskaitē. Sezonas līderis Kaspars Kaņeps-Kalniņš, izstājoties sezonas pēdējā rallijā, no pirmās vietas tika nobīdīts uz ceturto, bet Andis Neikšāns ar Aivi Aisilnieku uzvarot čempionāta noslēdzošajos posmos Liepājā un Cēsīs. Kausa izcīņā otrā palika Zigurda Kalniņa ekipāža, bet trešais Edgars Balodis. Par Andi Neikšānu jautājumu nav pamazām tiek apgūta klasiskā piedziņa un BMW spēkrats. Savu izaugsmi Andis lieliski demonstrē ar rezultātiem trasē. Cerams nākošgad Andim būs sīvāka konkurence. 

Foto: Jānis Grīnhofs

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO)

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Lidostā “Rīga” taksometriem jaunas prasības (+ VIDEO) 9

“Lidosta beidzot brīva no bandītiem”. Tā par jauno taksometru kārtību lidostā “Rīga” saka taksometru vadītāji. Lasīt vairāk

 

Zviedri neiesaka pirkt - Toyota RAV4 izgāžas „alņa testā” (+ VIDEO) 24

Zviedru auto žurnāls Teknikens Värld izmēģinājis jaunās paaudzes Toyota RAV4 un secinājis, ka automobilis nespēj nokārtot „alņa testu”. Redakcija norāda, ka automobilis ir nestabils, tādēļ to nav ieteicams pirkt. Lasīt vairāk

 

Pie ASV krastiem apgāzies kravas kuģis ar 4000 automobiļiem 16

Atlantijas okeānā, Austrumkrasta tuvumā apgāzies kravas kuģis ar aptuveni 4000 jauniem Hyundai un Kia automobiļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti