Toyota Motorsport GmbH atgriešanās pasaules rallijā

 
Toyota Baltic AS | 6.februāris 2015 11:55

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2017. gadā atgriezīsies FIA Pasaules rallija čempionātā (WRC) ar automobili, kas pilnībā izstrādāts un uzbūvēts uzņēmuma Ķelnes tehniskajā centrā.

TMG vēl vairāk nekā divus gadus turpinās Yaris WRC automobiļa testu programmu, lai atgrieztos sacensību sērijā, kurā 1990. gados ieguva četrus vadītāju un trīs ražotāja pasaules čempiona titulus.

TOYOTA Motor Corporation prezidents Akio Tojoda (Akio Toyoda) paziņoja Toyota jaunumus konferencē Tokijā. Yaris WRC piedzīvoja publisko debiju jaunajā atklāšanas dizainā.

Yaris WRC jau ir pabeidzis pirmo testu programmu uz asfaltētajiem un grants ceļiem visā Eiropā, izveidojot daudzsološu pamatu, kuru uzlabot turpmākajos mēnešos.
2
Automobilis aprīkots ar 1,6 litru tiešās iesmidzināšanas dzinēju ar kompresoru, kas rada vairāk nekā 300 ZS, savukārt Yaris šasiju veidojušas modernas simulāciju, testu un ražošanas metodes.
Tagad, kad apstiprināta oficiālā WRC programma, pilnveidošanas darbs un īpašā speciālistu komanda, kas rada un testē automobili, tiks paplašināti.

Automobili jau ir izmēģinājuši vairāki jaunie braucēji, un francūzis Eriks Kamilli (Eric Camilli), 27, ir izvēlēts kā pirmais pilotu junioru apmācības programmas dalībnieks. Programma izveidota ar mērķi apmācīt TOYOTA nākotnes rallija zvaigznes.

Eriks automobiļa izstrādes programmā piedalīsies kopā ar pērnā gada „Tour de Corse” uzvarētāju Stefanu Sarazinu (Stéphane Sarrazin), kas ir arī pilots TOYOTA FIA Pasaules izturības čempionāta komandā, un Sebastianu Lindholmu (Sebastian Lindholm).

Foto: Publicitātes attēls

Testu programma ietvers vairākus WRC pasākumus visā Eiropā uz dažādām ceļa virsmām. Gūtā pieredze palīdzēs TOYOTA, gatavojot automobili 2017. gada sezonai, kad sagaidāma jauno tehnisko noteikumu ieviešana.
Yaris WRC seko izcilo TOYOTA automobiļu pēdās, kas zīmolu pārstāvējuši WRC, un, kad tas debitēs 2017. gada sacensību sezonā, būs pagājušas gandrīz divas desmitgades, kopš uzņēmums pēdējo reizi 1999. gadā piedalījās Pasaules rallija čempionātā.

1999. gada sezona bija pēdējā vairāk nekā 25 gadus ilgajā TMG dalībā rallija sacensībās, kas sākās kā Andersson Motorsport GmbH komanda, nosaukta uzņēmuma dibinātāja Oves Andersona (Ove Andersson) vārdā, un WRC sacentās kā TOYOTA Eiropas komanda.

Tolaik leģendāri automobiļi, piemēram, Celica Twincam Turbo, GT-Four versijas un Corolla WRC, ko vadīja tādi leģendāri piloti kā Karloss Sainss (Carlos Sainz), Juha Kankunens (Juha Kankkunen) un Didjē Oriols (Didier Auriol), guva 43 uzvaras.

TMG jau pagājušogad atgriezās rallija pasaulē, iepazīstinot ar savu GT86 CS-R3 klientu rallija automobili, kas tika izstrādāts atbilstoši FIA R3 noteikumiem.

Jošiaki Kinošita (Yoshiaki Kinoshita), TMG prezidents: „Ir liels gods tikt lūgtam atgriezt TOYOTA vārdu Pasaules rallija čempionātā, vienlaikus turpinot mūsu dalību Pasaules izturības čempionātā. Protams, vadīt divas autosporta programmas vienlaicīgi ir izaicinājums, taču mēs ticam, ka mums pietiek pieredzes un apņēmības gūt panākumus. Lai atgrieztos WRC, ir ļoti daudz jāstrādā, bet TOYOTA Motor Corporation un mūsu prezidenta Akio Tojodas atbalsts ir ļoti uzmundrinošs. Mēs ar prieku gaidām visaptverošā attīstības plāna un pilotu junioru apmācību programmas turpmākos soļus. Šis ir aizraujošs laiks, un mēs ar lielu nepacietību gaidām šo jauno izaicinājumu.”

Yaris WRC tehniskās specifikācijas

Šasija:
Veids Tērauda virsbūve
Bremzes 300 mm disku uz grants, 355 mm uz asfalta
Diski 7 x 15” uz grants, 8 x 18” uz asfalta
Riepas Michelin
Gabarīti Garums: 3910 mm
Platums: 1820 mm

Piedziņa:
Dzinēja tilpums 1,6 litri
Veids 4 cilindri rindā
Tiešā iesmidzināšana Līdz 200 bar
Degviela Benzīns
Turbīnas spiediens 2,5 bar absolūtais (maks.)
Gaisa sprausla 33 mm
Jauda Apm. 300 ZS (pie 6000 apgr./min)
Grieze 420 Nm
Maks. apgriezieni 8500 apgr./min
Transmisija 6 pārnesumu sekvenciālā
Sajūgs ZF Sachs

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti