Mūsu dārgais rallijs 4

 

Foto: iAuto.lv

Ojārs Vētra speciāli iAuto.lv | 6.maijs 2016 15:49

Mēs kā pašsaprotamu pieņemam to, ka itin viss pamazām, bet neapturami kļūst aizvien dārgāks. Tādēļ varbūt vajadzētu priecāties, ka rallija ieejas biļešu cenas jau pāris gadus nav mainījušās.

Taču patiesība laikam ir tāda, ka tās ir tik dārgas, ka kur nu vēl dārgāk...

Par šo faktu esmu skumji aizdomājies vairākkārt, taču iepriekš aizņemtības dēļ kaut kā nesanāca piesēst, lai uzrakstītu šo provokatorisko rakstiņu.

Kā saka, katram savs krekls ir tuvāks, tādēļ mana rūpe pirmkārt saistīta ar Talsu ralliju. Piedodiet, lai visiem būtu pilnīgi saprotams, korekti laikam ir lietot oficiāli apstiprināto (nez, vai Valodas Inspekcija arī to ir apstiprinājusi?) nelatvisko nosaukumu „Rally Talsi”.

Ieejas biļete uz vienu ātrumposmu – 10 eiro!

Nē, biļešu cenrāža sākuma daļa ir visnotaļ saprotama. Ieejas karte divu dienu sacensību apmeklējumam maksā 15 eiro. Īstus rallija fanus ar to nenobiedēsi. Turklāt, pērkot ieejas kartes iepriekšpārdošanā, vēl līdz 15.maijam tās iespējams iegādāties par 12 eiro.

Bet tā pozīcija, kas mulsina (sarūgtina, sanikno) mani un droši vien ne tikai mani, ir vienreizēja ieejas biļete uz atsevišķu ātrumposmu. Tā maksā 10 eiro!

Kas tad apmeklē šādu „atsevišķu ātrumposmu”? Tie nav rallija mīļotāji ne no Madonas, ne Valmieras vai Liepājas, ne citiem attālākiem novadiem. Visbiežāk tie varētu būt vietējie ļaudis, kas sestdienā, apdarījuši mājas darbus, ziņkārības dzīti labprāt aizčāpotu vai aizbrauktu ar divriteni līdz pāris kilometrus attālajai sacīkšu norises vietai, lai apskatītu to nemiera cēlāju – ralliju.

Varētu būt... Taču esmu pārliecināts, ka lielākā daļa šādu vietējo ziņkārīgo, zinot, ka viņu iecerētā garlaicības kliedēšana maksā 10 eiro, sarūgtināti nospļausies un no rallija apmeklējuma visdrīzāk jau atteiksies. Pieredze liecina, ka pārticības līmenis Latvijas laukos, tostarp arī Talsu novadā diemžēl neļauj par stundu garu apšaubāmas vērtības izklaidi tā vienkārši izmest desmitnieku.

Bet varbūt rallija rīkotāju mērķis ir pasargāt savu smalko pasākumu tieši no šādiem nejaušiem ziņkārīgajiem? Uz šo jautājumu atbildes nav. Raksta tapšanas laikā es aicināju „RA Events” pārstāvjus izskaidrot rallija biļešu cenu politiku, taču viņi nolēma par šo tēmu noslēpumaini paklusēt...

Foto: iAuto.lv

Talsinieki par rallija apmeklējumu maksā dubultā

Ja jau esam pievērsušies vietējam rallija līdzjutējam, pret kuru, manuprāt, vērstas sacīkšu rīkotāju „finansiālās represijas”, tad ir vēl kāds interesants fakts.

Lieta tāda, ka viens no lielākajiem „Rally Talsi” atbalstītājiem ir vietējā pašvaldība. Tā ne tikai atļauj pasākumam bez atlīdzības izmantot koplietošanas ceļus un citus infrastruktūras objektus, bet, kā atklāja Talsu novada pašvaldības izpilddirektors Aldis Vilsons, atbalsta to arī finansiāli – šā gada rallijam no pašvaldības budžeta atvēlēti 36 000 eiro, kas sastāda aptuveni 28% no „Rally Talsi” kopējām izmaksām.

Oficiālie dati liecina, ka Talsu novadā ir deklarēti 33 300 iedzīvotāji (realitātē pēc lielās tautas migrācijas droši vien dzīvo par krietnu 1/3 mazāk). Un tas nozīmē, ka ikviens novada iedzīvotājs, ieskaitot zīdaiņus un mazkustīgus sirmgalvjus, no saviem nodokļiem jau automātiski ir samaksājis 1,08 eiro par atrašanos rallija tuvumā. Taču rallija sacensības apmeklē – es mēģinu tikai minēt – labi ja 10%, t.i., kādi 3000 vietējo interesentu. No tā varam secināt, ka pārstāvot deviņus pret autosportu vienaldzīgos līdzpilsoņus, katrs Talsu rallija fans ar pašvaldības labvēlību faktiski jau ir samaksājis aptuveni 11 eiro. Bet pie ieejas „atsevišķajā ātrumposmā” viņam prasa maksāt vēl desmit. Kaut kā negodīgi sanāk...

Lai gan Vilsona kungs uzsver, ka Talsu novada pašvaldība uzticas pasākuma organizētāju noteiktajai cenu veidošanas politikai, kas tiekot veidota, ņemot vērā cilvēku maksātspēju.

Ak jā, ja gribam būt godīgi, nedrīkst noklusēt, ka „Rally Talsi” speciālo pilsētas ātrumposmu „Talsi City Special” ikviens apmeklētājs (ne tikai talsinieki) varēs vērot bez maksas. Šeit gan skarbā patiesība ir tāda, ka Talsu, tāpat kā jeb kuras citas Latvijas mazpilsētas centrs, kur tradicionāli norisinās speciālais ātrumposms, ir kā siets, kur rīkotājam fiziski nepietiek ne spēku ne līdzekļu, lai katru „caureju” (ieliņu, taciņu, caurbraucamo sētu, šķirbu starp šķūnīšiem, žoga caurumu u.tml.) nobloķētu ar kasi un apsardzi.

Foto: iAuto.lv

Desmitnieka vērtība

Ko tad cilvēks iegūst, samaksādams rallija rīkotājam 10 eiro? Viņam ir iespēja, neraugoties uz konkrētā brīža laika apstākļiem, pēc paša izvēles stāvot laukmalē vai krūmos, vērot aptuveni stundu garas amatieru sacensības.

Tieši tā – amatieru! Latvijā notiekošajās rallija sacensībās taču piedalās tikai braucēji, kam autosports ir brīvā laika nodarbošanās, ko viņi pārsvarā realizē par saviem personiskajiem līdzekļiem un katrs pēc savas izpratnes. Protams, varam būt gandarīti, ka vēl joprojām iespējams saskaitīt kādu duci amatieru ekipāžu, kas spēj „uzstāties” vērotājiem puslīdz baudāmā līmenī.

Palūkosim, ko vēl mēs varam apmeklēt par desmitnieku?

Opera „Makbets”. Lētākās biļetes ir par 9 eiro. Un pievērsiet uzmanību, ka tā nenotiek kaut kur pašvaldības bez maksas atvēlētā mežmalā, bet gan Rīgas centrā, Latvijas Nacionālajā operā, un izrādē uzstājas starptautiski atzīti, profesionāli un labi apmaksāti mākslinieki.

Ineses Galantes festivāls „Summertime” Dzintaru koncertzālē. Koncerta apmeklējuma biļete, sākot no 10 eiro. Pasaulslavenu izpildītāju klātbūtne garantē kvalitatīvas mūzikas piepildītu vakaru.

Motokross: ekipāžu pasaules čempionāts un Eiropas čempionāts kvadricikliem Pīlādžu trasē. Vienas dienas apmeklētāja biļete – 10 eiro. Nav gluži liekams vienā līmenī ar pasaules čempionātu solo motocikliem, taču bez šaubām nesalīdzināmi kvalitatīvāks šovs nekā viens ātrumposms Talsu rallijā.

Pasaules čempionāts florbolā vīriešiem arēnā „Rīga”. Biļete uz pusfināla spēli nopērkama par 8,55 eiro. Droši vien šeit lieki uzsvērt, ka vārdu salikums „pasaules čempionāts” norāda uz pasākuma kvalitāti.

Foto: iAuto.lv

Nu kā tas ir iespējams?!? Kā var būt tā, ka pasākums, kas norisinās pa ceļiem, kuru tapšanā sacīkšu rīkotājs nav ieguldījis ne tik cik melns aiz naga un nemaksā par to izmantošanu, turklāt to sakopšanu pēc rallija uz sava rēķina ir apņēmies veikt viens no pasākuma sponsoriem (ceļu būves uzņēmums „Talce”), un kurā dalībnieki paši maksā par piedalīšanos, ir skatītājiem tik sasodīti dārgs?

Vilsona kungs mums skaidro, ka rallija budžeta izdevumu sadaļā lielākās izmaksas sastādot drošības jautājumi. Taču ir pamatotas aizdomas, ka šī pieminētā rallija drošība ir tikpat „elastīga” izdevumu pozīcija kā sniega tīrīšana ziemā. Rau, kā tu vairs pavasarī izvestās kravas un kubikmetrus pārskaitīsi...

Aicinām piedalīties aptaujā par šo tēmu "Vai biļetes uz ralliju Latvijā ir pārāk dārgas?" Draugiem.lv šeit >>> un Twitter šeit >>>

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vova 7.maijs 2016 20:44
1 0 Atbildēt

Talsu rallija budžets ir 125 000 eiro. Sniedzānu Vilis ralliju Sarma (arī LRČ posms) sarīko ar trīs reizes mazāku budžetu.

Klusums 7.maijs 2016 9:31
1 1 Atbildēt

Nu bet no kā tad lai Raimītis dzīvo? Vai ne, Raimīt? Organizējot šādu pasākumu 100000 EUR izmaksas ir iespējamas tikai un vienīgi tāpēc, ka "entuziastiem" Raimīšiem tomēr gribas arī labu kumosu ielikt sev kabatā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti