Sirmacis avarē un izstājas no ERČ posma Čehijā

 

Foto: Twitter.com

Nozare.lv | 29.augusts 2016 8:24

Latvijas autorallija braucējs Ralfs Sirmacis ar stūrmani Artūru Šiminu ("Skoda Fabia R5") svētdien piedzīvoja avāriju vienā no Eiropas čempionāta (ERČ) Čehijas rallija ātrumposmiem un izstājās no sacensībām.

Sirmača vadītais "Skoda" spēkrats piedzīvoja avāriju 11.ātrumposmā, izlidojot no trases un apmetot kūleni. Pēc tam pilots ar stūrmani Šiminu bija spējīgi izkāpt no automašīnas un viņiem nekas nekait, bet šīs sacensības viņiem ir noslēgušās.

Jau ziņots, ka pēc sestdien veiktās otrās dienas un kopumā deviņiem ātrumposmiem Sirmacis kopējā ieskaitē ieņēma 14.vietu, vienā no "dopiem" pamanoties pārdurt riepu un saskaroties ar citām mehāniskām problēmām, kas lika zaudēt daudz laika.

Savukārt svētdien ekipāža turpināja saskarties ar problēmām, kas desmito ātrumposmu lika noslēgt vien 45.vietā, bet jau nākamajā tika piedzīvota avārija. Pirms 11."dopa" Sirmacis kopējā ieskaitē atradās 17.vietā.

"Zinājām, ka nebūs viegli, jo Čehijas rallijs ir sarežģīts gan tehniskā, gan konkurences ziņā, taču tas ir arī lielisks, jo šeit var iegūt ļoti labu pieredzi asfalta braukšanā, stenogrammas veidošanā un riepu stratēģijā," pēc sacensību noslēguma komandas pārstāvji citē Sirmača teikto. "Kopumā rallijs mums patika, ja nerunājam par avāriju. Taču, lai brauktu ļoti ātri Eiropas vai pasaules līmenī, ir jābrauc ļoti ātri, varbūt pat dažreiz pāri auto un savām iespējām. Abi jūtamies labi un sākam jau domāt par ralliju "Liepāja"."

"Pirmo dienu iesākām piesardzīgi, taču sagriezāmies fanu pārpildītajā pilsētas centrā. Otrās dienas sākumā turējām tempu, taču vienā no ātrumposmiem pārsitām riteni, griežot asfalta iekšmalu. Turpinājām braukt vēl kādus trīs kilometrus, līdz atradām piemērotu vietu, lai riteni nomainītu. To izdarījām diezgan ātri, taču sekoja citas problēmas: dīvainas metāliskas skaņas no mašīnas motortelpas. Tās bija parādījušās vēl pirms šī "dopa", taču kļuva aizvien skaļākas. Nebija vairs iespējams dzirdēt manis lasīto rallija stenogrammu. Abi ar Ralfu pieņēmām lēmumu braukt saudzīgi un lēnām, lai varam tikt līdz finišam un servisa parkam. Mūsu lieliskās komandas mehāniķi Jāņa Kupļa vadībā paveica nepaveicamo un iekļāvās atļautajās servisa laika 30 minūtēs," tikmēr pauda stūrmanis Šimins.

"Trešajā rallija dienā pēc pirmā ātrumposma sekoja nepatīkamākā daļa. Vienpadsmitajā "dopā", ļoti šaurā meža ceļā, visticamāk, izvēlējāmies nedaudz par lielu braukšanas ātrumu ap 120km/h, auto kļuva nevaldāms un sāka slīdēt taisni. Ar mašīnas kreiso priekšējo pusi ietriecāmies kokā un uzmetām kūleni. Palikām uz jumta, bet auto uzreiz aizdegās. Manas durvis bija atspiedušās pret zemi, un tās bija grūti atvērt. Šeit liels paldies jāsaka "H Racing" komandas darbiniekam, kas durvis atrāva un palīdzēja izkļūt laukā. Sākām dzēst motortelpu, jo to bija pārņēmušas iespaidīgas liesmas. Palīdzēt piesteidzās arī nākamā ekipāža. Ar viņu palīdzību paspējām liesmas nodzēst un izglābt automašīnu."

Tikmēr par Čehijas posma uzvarētāju svētdien kļuva mājinieks Jans Kopeckī ("Škoda Fabia R5"), no kura divas minūtes un 34 sekundes atpalika tautietis Tomāšs Kostka ("Škoda Fabia R5"), bet trešais arī bija Čehijas sportists Jans Černijs ("Škoda Fabia R5").

Savukārt junioru ieskaitē trešo vietu ieguva zem Latvijas karoga braucošais krievs Nikolajs Grjazins ("Peugeot 208 R2").

Sirmača plānos šosezon bija startēt piecos grants posmos Grieķijā, Portugālē, Igaunijā, Latvijā un Kiprā. Ņemot vērā, ka divos no trim posmiem ekipāža izcīnīja uzvaru, ir radusies iespēja cīnīties arī par čempiona titulu, tāpēc tai obligāti jāpiedalās vismaz vienā asfalta etapā.

Kā zināms, maijā Sirmacis un Šimins sensacionāli triumfēja Akropoles rallijā. Jūnija sākumā Azoru rallijā viņi ilgstoši turējās labāko četriniekā, tomēr noslēdzošajā dienā nācās izstāties no sacensībām, bet jūlijā Igaunijā Sirmacis pārī ar stūrmani Māri Kulšu triumfēja, kad priekšpēdējā "dopā" avāriju piedzīvoja līdzšinējā līdera krieva Alekseja Lukjaņuka ekipāža. Sirmacis šogad ir vienīgais pilots, kuram izdevies uzvarēt divos ERČ posmos. Viņš sacensībās piedalās ar "Škoda Fabia R5" automašīnu un pārstāv SRT kluba rallija komandu "Škoda Baltic Motorsport".

Pirms Čehijas posma kopvērtējuma līderpozīcijā ar 160 punktiem bija Kajetanovičs, kuram ar 84 punktiem sekoja krievs Aleksejs Lukjaņuks, bet Sirmacis ar 79 punktiem ieņēma trešo pozīciju.

Iepriekšējā sezonā Sirmacis veica pilnu ERČ junioru ieskaites sezonu, noslēgumā ar 104 iekrātiem punktiem gūstot otro vietu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti