Paplašinātā TOYOTA GAZOO Racing komanda gatava populārajam Portugāles rallijam

 

Foto: Publicitātes attēls

15.maijs 2017 6:38

TOYOTA GAZOO Racing WRC komanda dodas uz Portugāles ralliju, kas notiks no 18. līdz 21. maijam, ar cerību paātrināt Yaris WRC izstrādi tā debijai FIA WRC sezonā.

Pateicoties vairākiem izaicinošiem un tehniski sarežģītiem posmiem, Portugāle kā parasti būs ārkārtīgi grūts rallijs, bet Toyota komanda to izmantos, lai uzzinātu vairāk par to, kas nepieciešams, lai sacenstos konkurentu priekšgalā un vēl vairāk uzlabotu Yaris WRC modeli, kā tas ir darīts ikvienās sacensībās līdz šim. Pirmo reizi testēšanas nolūkos sacensībās piedalīsies arī trešais automobilis – 2017. gada sezonas sestajā posmā uz grants ceļiem līdzās Jari Mati Latvalam (Jari-Matti Latvala) un Juho Hanninenam (Juho Hänninen) pie trešā automobiļa stūres pievienosies Esapeka Lapi (Esapekka Lappi).

Portugāles rallija bāze atrodas Matosinhos pilsētā netālu no Porto valsts ziemeļos, kur raksturīgi klasiski rallija posmi uz smilšainiem un akmeņainiem ceļiem. Izbraucot posmus pirmoreiz, uz mīkstās virsmas var būt grūti nodrošināt saķeri, bet otrajā braucienā var būt atkailināti akmeņi un izdangātas dziļas grambas, kas bieži liek komandām mainīt automobiļu augstuma iestatījumus. Riepu izvēle nereti ir sarežģīts kompromiss.

Rallijs sākas ceturtdienas vakarā ar "superspecial" posmu Lousadas rallijkrosa trasē, bet piektdiena noslēgsies ar diviem braucieniem jaunajā posmā pa Bragas ielām, kam sekos divas cilpas trīs grants posmos. Sestdiena būs visgarākā diena – 154,56 kilometri, tostarp divi braucieni pa 37,55 kilometru Amarantes posmu un jaunā Cabeceiras de Basto posma tests. Svētdien jaunumi ir arī Luilhas un Mondim de Basto posmi – katrs no tiem tiks izbraukts vienu reizi starp diviem braucieniem pa klasisko Fafes posmu, kas slavens ar augsto tramplīnu. Fafe ir arī rallija noslēdzošais jaudas posms, kas veido neaizmirstamu kulmināciju.

Latvala, kas pilotu rezultātos ieņem otro vietu, 2015. gadā kļuva par Portugāles rallija uzvarētāju. Hanninens šajā rallijā nav piedalījies kopš 2014. gada, bet toreiz tas norisinājās Portugāles dienvidos, tāpēc ziemeļu posmi arī viņam būs jaunums. Lapi WRC augstākajā līmenī piedalīsies pirmoreiz, bet Portugāles rallijs bija mājvieta viņa pirmajai uzvarai WRC2 kategorijā 2013. gadā, pirms WRC2 čempiona titula saņemšanas pagājušajā gadā.

Citāti:
Tomijs Mekinens (Tommi Mäkinen, komandas vadītājs)
"Argentīnā mums bija plānots notestēt vairākus Portugālē izmantojamus jaunumus, piemēram, piekari un dažas citas detaļas, bet laika apstākļi bija tik slikti, ka mēs nezinām, cik reālistiski izrādīsies iegūtie rezultāti. Portugāle ir grūts rallijposms ar vairākiem tehniski ļoti sarežģītiem posmiem, bet tieši tas to padara par rallija klasiku. Kaut arī nezināmā joprojām ir daudz – jo sevišķi runājot par braukšanas apstākļiem –, mēs ceram panākt labu progresu uz grants ceļiem, soli pa solim uzlabojot automobili, kā mēs to esam darījuši jau visu gadu. Portugālē mums ļoti palīdzēs trešais testa automobilis ar Esapeku un Jani komandā, un mēs noteikti iegūsim daudz noderīgas informācijas."

Jari Mati Latvala (10. automobilis)

"Argentīnā es apguvu to, cik svarīga ir pirmā diena. Ir patiesi jāpacenšas nokļūt pirmajā pieciniekā, lai nākamajā dienā iegūtu labāku starta pozīciju. Tāpēc tas būs mans pirmais mērķis Portugālē, un, ja pirmajā dienā laika apstākļi būs slikti, mana starta pozīcija kā otrajam varētu man ļoti palīdzēt – jo ceļa stāvoklis aizmugurē var arī krietni pasliktināties. Pirms rallija mēs izmēģinājām vairākas lietas, arī jaunus amortizatorus, un paeksperimentējām ar automobiļa augstumu, lai arī nelabvēlīgos apstākļos varētu maksimāli izmantot savu potenciālu."

Juho Hanninens (11. automobilis)

"Es automobili testēju, kad laika apstākļi vēl bija labi: bija diezgan silts, un mēs paspējām izmēģināt vairākas jaunas lietas ar piekari un diferenciāļiem. Kaut arī es jau esmu piedalījies Portugāles rallijā, šī būs mana pirmā reize valsts ziemeļu posmos. Man patīk šie posmi, bet, spriežot pēc tā, ko esmu redzējis, tajos būs nepieciešama krietna grants virskārtas "tīrīšana", tāpēc mana starta pozīcija, cerams, man palīdzēs. Portugāle nedaudz līdzinās Argentīnai, varbūt ne tik raupja, tāpēc, manuprāt, daudz kas no tā, ko iemācījāmies Argentīnā, palīdzēs mums gūt straujāku progresu šeit. Otrie braucieni pa dažiem posmiem var būt nedaudz sarežģītāki, tāpēc mums vajadzēs būt uzmanīgiem."

Esapeka Lapi (12. automobilis)

"Man bija izdevība patestēt automobili pirms Portugāles rallija, un tas man ļauj spriest par vairākiem uzlabojumiem nākotnē, bet tie nebija reāli sacensību apstākļi. Nepārprotami ir ļoti aizraujoši sākt manu pirmo ralliju ar Yaris WRC: tā ir izdevība, kuru esmu gaidījis visu mūžu. Bet šis ir komandas darbs, un mana loma ir iegūt pēc iespējas vairāk datu, lai komanda varētu turpināt uzlabot automobili. Šobrīd vissvarīgākais ir finišēt: un tik izaicinošā posmā kā Portugāle tas nebūs viegli. Arī savas personiskās pieredzes labā – man ir jāizbrauc visi posmi, tāpēc mūsu pieeja šim rallijam būs ļoti mierīga un fokusēta."

 

2017 FIA WRC piloti pēc piektā posma:

1 Sebastien Ogier 102

2 Jari-Matti Latvala 86

3 Thierry Neuville 84

4 Ott Tänak 66                                                                                           

5 Dani Sordo 51

6 Elfyn Evans 42

7 Craig Breen 33

8 Hayden Paddon 33

9 Kris Meeke 27

10 Juho Hänninen 15

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti