Noslēdzies “Viada Žurnālistu rallijs 2019”; visātrākie bija lietuvieši

Foto: Publicitātes attēls

Paulius Sviklas | 4.jūnijs 2019 13:54

1. jūnija pēcpusdienā pie Liepājas koncertzāles norisinājās “Viada Žurnālistu rallija 2019” pēdējais ātrumposms. Ar automašīnu stāvlaukumā sarīkotu slalomu vainagojās divas dienas ilgušās sacensības Lietuvas un Latvijas piejūras reģionos, kur 75 ekipāžas pieveica vairāk nekā 300 kilometru un 23 ātrumposmus.

Žurnālistu ieskaitē norisinājās reti neatlaidīga cīņa – par pirmo vietu līdz pat pēdējam ātrumposmam cīnījās un reālas iespējas uzvarēt bija pat četrām ekipāžām, bet starpība starp tām – tikai dažas vai padsmit sekundes. Visbeidzot, tiesnešiem apkopojot visus rezultātus un soda punktus, par visātrāko tika atzīta ģimenes Antana un Akviles Akučku ekipāža, kas piedalījās ar automašīnu “Scion FR-S”. Viņi visos posmos pavadīja 33 minūtes 33,5 sekundes un uzvarēja klasē A2000 un neoficiālajā absolūtajā ieskaitē.

Lietuvieši no Šauļiem, kuri strādā reģionālajā radio “Saulės radijas”, nesalauza jau pašā pirmajā “Febi” ātrumposmā piedzīvoto neveiksmi – viņi kļūdījās navigācijā un aiz konusiem pagriezās uz nepareizo pusi, apgriešanās prasīja ne vienu vien dārgu sekundi.

Otro vietu no visiem dalībniekiem ieņēma Daiņus Leonavičs un Adoms Šablevičs (“Mazda MX-5”), trešajā vietā palika Mats Buzelis ar Mantu Vencku (“Toyota MR2”). Tas ir gan neoficiālās kopējās ieskaites, gan “Līdz 2000” klases (automašīnas ar dzinējiem līdz 2000 cm3) visātrāko trijnieks. Otrās un trešās vietas ieguvēji no uzvarētāja atpalika par attiecīgi 12,4 un 29,1 sekundēm – ne vienā vien ātrumposmā rezultātu atšķirība bija tikai dažas sekunžu simtdaļas.

Šis rallijs izcēlās arī ar neparastām lokācijām – ātrumposmi norisinājās Liepājas ostas teritorijā, Latvijas piejūras zonā, Liepājas centrā, Karostas militārajā ciematā, Klaipēdas autodromā, Palangas stadionā un citās vietās.

Dažādība visās klasēs

Visjaudīgākajā klasē “Virs 3000” (automašīnas ar dzinējiem virs 3000 cm3) visātrākā bija Egidijus Babeļa un Aleksandra Daiņa ekipāža (“Hyundai i30 N”). Otrajā vietā palika Arūns Volungevičs ar Povilu Girču (“Honda Civic Type-R”), trešajā – poļi Jaceks Jureckis ar Mareku Wicher (“Lexus RC-F”).

Klasē “Līdz 3000” (automašīnas ar dzinējiem līdz 3000 cm3) visātrākie bija Žilvins Pekarsks ar Giedrju Žuru (“Honda Civic”). Otrajā vietā palika somi Lauri Ahtiainen ar Līgu Šukstu (“Mazda MX-5”), trešajā – Toms Mizgirds ar Katrinu Zeiter (“Nissan Qashqai”). No viņiem pavisam nedaudz atpalika Ainārs Zariņš un Guntars Pulss, kuri brauca ar “Dacia Duster”, bet Uldis un Gintars Hmieļevski ralliju nepabeidza automašīnas tehniskā bojājuma dēļ.

Vismazjaudīgāko, taču nepavisam ne lēnāko automašīnu ar dzinējiem līdz 1600 cm3 klasē “Līdz 1600” uzvarēja tēva un dēla ekipāža – Mindaugs un Adoms Griņi, kas brauca ar nesen iegādāto “Suzuki Swift” automašīnu. Viņi diezgan sīvā cīņā tikai par 5 sekundēm apsteidza igauņus Karlu Eduardu Salumae un Markusu Maevali, kas brauca ar “Toyota Paseo”. Trešo vietu šajā klasē ieņēma Ilona Steponene ar Justi Šataiti (“Mazda2”).

Komandu ieskaitē pirmo vietu ieņēma apvienotā lietuviešu, latviešu un poļu komanda “Aukštaitijos bernai ir Jacekas” (tulk. “Aukštaitijas puiši un Jaceks”). Otrajā vietā palika komanda “15min–Autoplius”, trešo vietu ieņēma “Mazda Red Dot Team”.

Visjaudīgākā – ne vienmēr visātrākā
Ne pirmo reizi Žurnālistu rallijā uzvar automašīna, kas nav ne visjaudīgākā, ne pēc dokumentiem visātrākā. Pat pretēji, un “Viada Žurnālistu rallijs 2019” nav izņēmums.

Par favorītiem uzskatītie Renalds Gabarts ar Ramūnu Čapkausku brauca ar apļveida sacīkstēm rūpnīcā sagatavoto automašīnu “Cupra TCR”, kas spēj attīstīt 350 ZS jaudu. Viss tās potenciāls atklājās ātrās trasēs, taču lēnos slalomos autovadītājs vārda tiešajā nozīmē mocījās pārāk mazās manevrētspējas dēļ, bet “Bezalkoholiskā Volfas Engelman” ātrumposmos Klaipēdas autodromā pieļautās kļūdas apraka visas ekipāžas cerības uz augstu vietu.

Ar “Lexus RC-F”, kas spēj attīstīt 480 ZS jaudu, uz Baltijas valstu piejūru atbrauca viesi no Polijas – Jaceks Jureckis un Mareks Wicher. Taču lielā un smagā automašīna tāpat būtu labāk pielietojama ātrās trasēs, nevis lēnos slalomos.

VIP ieskaitē pārsteidza elektromobilis

Kopā ar žurnālistiem tajās pašās trasēs sacentās arī rallija viesi – viņiem bija paredzēta speciāla VIP ieskaite, kurā tie netika dalīti pēc automašīnām vai citiem parametriem. Šeit dalībnieku parks bija ne mazāk iespaidīgs – ekipāžas dalībnieki bieži redzami dažādās sporta sacensībās, bet automašīnu parkā bija “Porsche 911”, “Tesla Model 3” un citi modeļi.

Īpaši daudz uzmanības saņēma elektromobilis – pirmo reizi rallija vēsturē tajā startēja “Tesla” modelis. Tā ir īpaša “Tesla Model 3 Performance” modifikācija – modelis ar četriem velkošajiem riteņiem 100 km/h ātrumu sasniedz tikai 3,4 sekundēs. Savu personīgo automašīnu sacensībās izmēģināt bija sagatavojies Mants Mikucks, par stūrmani viņš bija pieaicinājis citu pieredzējušu sacīkšu braucēju – Karoli Raiši. Tomēr līdz uzvarai viņiem pietrūka 27 sekundes – viņus apsteidza Jordans Dirgēla un Deivids Šileva “Renault Clio Sport”.

Trešo vietu ieņēma Mants Bītauts ar Mindaugu Kaminsku (“SEAT Leon”).

Vislabāk orientējās ar “Mercedes-Benz”

“Viada Žurnālistu rallijā” tiek organizētas arī sporta un tūrisma ieskaites. Tā sauktie tūristi sacentās vairākos slalomos, taču lielāko daļu viņiem paredzēto uzdevumu veidoja orientēšanās sacensības un dažādu ievērojamu reģiona vietu iepazīšana.

Vislabāk “Tourism” ieskaitē sevi parādīja – visātrāk brauca un vislabāk orientējās Mindaugs Plukis ar Lauru Bruzgīti. Otrajā vietā palika Marjus Grigaļūns ar Dovili Kazielaiti, trešie – Toms Ališausks ar Grace Kay Arai.

Kopā ar tūristiem startēja arī “Continental Vēsturisko automašīnu rallija” dalībnieki. Starp viņiem vislabākie izrādījās Edvards Zujus un Jolita Zujiene (“Mercedes-Benz SL560”), otrie palika Andrjus Demenavičs un Andrjus Grigs (“Porsche 914”), trešie – Darjus Gaidukevičs un Aušra Degimiene (“Mercedes-Benz 280”).

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pērn par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem soda naudās pērn piemēroti 14,4 miljoni eiro 10

Pagājušajā gadā par fotoradaru fiksētajiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem soda naudās piemēroti kopumā 14 489 305 eiro, liecina Valsts policijas apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

ES rosinās vakcinācijas "zaļās caurlaides"

Eiropas Komisija (EK) šomēnes ierosinās noteikumus Eiropas Savienības (ES) vakcinācijas "zaļajām caurlaidēm", blokam gatavojoties straujākā tempā īstenot imunizācijas kampaņas, pirmdien pavēstīja EK prezidente Urzula fon der Leiena. Lasīt vairāk

 

Mobilitātes pakotnes I noteikumi paredz izmešu daudzuma pieaugumu par 3,3 miljoniem tonnu gadā 3

Mobilitātes pakotnes I noteikumi paredz izmešu daudzuma pieaugumu par 3,3 miljoniem tonnu gadā; Eiropas Komisija plāno vērsties Eiropas Parlamentā, lai izvērtētu nākamos soļus problēmas risināšanā Lasīt vairāk

 

Rīgā šogad aizlāpīti 5100 kvadrātmetri bedru 1

Šogad Rīgas ielās aizlāpīto bedru kopējā platība ir 5133 kvadrātmetri, aģentūru LETA informēja departamenta sabiedrisko attiecību vadītājs Austris Keišs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti